نوشتن بخش‌های مختلف در اینستاگرام با فونت‌های ✍️ جدید میتواند یک تغییر جذاب و کاری خلاقانه باشد که پیج شما را از سایرین متمایز می‌کند.

استفاده از این فونت‌های خاص میتوانید برای بخش بیو، استوری یا کامنت‌ها انجام شود. در این مطلب از انزل وب به آموزش جامع تغییر فونت اینستاگرام میپردازیم.

تغییر فونت اینستاگرام در آیفون

How to Change Fonts on Instagram

به طور خلاصه برای تغییر فونت اینستاگرام میتوانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • استفاده از وبسایت‌های آنلاین مثل: IGfonts.io، Fonts.Social، Fontspace، Meta Tags و…
  • استفاده از تنوع فونت‌های پیشفرض استوری در برنامه اینستاگرام
  •  استفاده از اپلیکیشن‌های فونت اینستاگرام مثل: برنامه‌های StoryFont for Instagram Story، Phonto، Fonts Keyboard و Typorama
  • ارتقا حساب کاربری اینستاگرام به حالت Creator برای در اختیار داشتن ابزار و فونت‌های بیشتر

تغییر فونت بخش‌های مختلف اینستاگرام میتواند یکی از دلایل خاص شدن پیج کاری یا شخصی افراد باشد. در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام ویژگی‌های مختلفی به نوشتن متن در این برنامه مثل قابلیت حرکت نوشته‌ها و فونت‌های مختلف اضافه شده که آن را جذاب‌تر از پیش کرده است. اما اگر استفاده از فونت‌های خاص‌تر برای بخش بیو یا فونت‌های فارسی جدیدتر را برای استوری در نظر دارید، راهکار و ابزارهای زیر میتوانند برای شما بسیار کاربردی باشند.

۱- تغییر فونت اینستاگرام با استفاده از سایت‌های آنلاین

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ایجاد تنوع در سبک نوشتاری در اینستاگرام، استفاده از سایت‌های آنلاین است. این سایت‌ها ابزارهایی برای تولید فونت‌های متنوع در اختیار کاربران قرار می‌دهند که می‌توانند به راحتی از آن‌ها برای جذاب‌تر کردن نوشته‌های بخش‌های مختلف استفاده کنند. با کمک این ابزارها، امکان دسترسی به انواع مختلف فونت‌ها و استایل‌های نوشتاری در زمان کوتاهی فراهم می‌شود. در ادامه این قسمت چند نمونه از آنها را معرفی خواهیم کرد:

سایت IGfonts.io

در صورتی که تمایل به استفاده از فونت‌های جدید در بخش بیو اینستاگرام را داشته باشید، سایت IGfonts.io میتواند این کار را به سادگی و در زمان کوتاهی برایتان انجام دهد. برای این منظور لازم است پس از ورود به این سایت در باکس بالای صفحه متن مورد نظرتان را وارد کنید. تا بتوانید آن را با حالت‌های مختلف و جذابی را ببینید. البته لازم است که بدانید که تنوع فونت های انگلیسی نسبت به فارسی بسیار زیادتر است.

سایت IGfonts.io

با استفاده از این سایت تغییر فونت اینستاگرام، پس از پیدا کردن حالت مورد نظرتان آن را کپی کنید. سپس برنامه را باز کنید و به صفحه پروفایلتان بروید. حالا Edit Profile را بزنید و متن مورد نظرتان را جای مناسب Paste کنید.

سایت Fonts.Social

اگر قصد استفاده از یک سایت آنلاین دیگر را داشته باشید، سایت Fonts.Social نیز میتواند یک گزینه عالی باشد. برای استفاده از این ابزار تنها کافی است متن مورد نظرتان را در کادر بنویسید و خروجی‌های مختلف را ببینید. سپس آنچه نیاز دارید را کپی کنید تا بتوانید آن را در بیو یا استوری اینستاگرام paste کنید. یکی از نقاط مثبت این روش، عدم نیاز به نصب برنامه و سرعت بالای آن است. علاوه بر اینستاگرام شما میتوانید از متن‌های نوشته شده در این سایت برای سایر پلتفرم‌ها نیز استفاده کنید.

تغییر فونت اینستاگرام

به طور مثال برای آنکه فونت متن بیو را با استفاده از این سایت تغییر دهید، متن را در وبسایت بنویسید و مدل مورد نظرتان را کپی کنید. سپس اینستاگرام را باز کنید. حالا به صفحه پروفایل بروید و روی دکمه Edit profile بزنید. پس از آن در بخش Bio متن مورد نظر را Paste کنید.

تغییر فونت اینستاگرام

با این روش شما میتوانید بیو را به شکل دلخواه خودتان تبدیل کنید. در غیر اینصورت علت تغییر نکردن بیو اینستاگرام یا فونت آن را بررسی کنید.

سایت Fontspace

یکی دیگر از سایت‌های آنلاین پیشنهادی برای استفاده از فونت‌های مختلف، Fontspace است. این وبسایت دارای فونت‎‌های بسیار خاصی است که امکان دانلود کردن فایل، کپی کردن استایل و ذخیره تصویر با ساتفاده از آن وجود دارد. قرارگیری انواع فونت‌ها در دسته بندی‌های مختلف باعث تنوع بیشتر این ابزار شده است. برای استفاده از این سایت برای شبکه های اجتماعی، بهتر است به بخش Font Generator بروید و متن مورد نظرتان را در کارد بنویسید و آن را Copy کنید.

سایت Fontspace برای تغییر فونت اینستاگرام

سایت Meta Tags

در صورتی که به دنبال تغییر فونت اینستاگرام در اندروید و آیفون باشید، میتوانید از سایت Meta Tags استفاده کنید. تنها لازم است در کادر سمت چپ متن خودتان را بنویسید و خروجی‌های مختلف آن را با شکل‌های گوناگون ببینید. یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی این سایت امکان نمایش مستقیم متن و فونت انتخاب شده در قالب یک پیج اینستاگرام است. بنابراین شما از سمت راست صفحه میتوانید متن و فونت مورد نظرتان را بر روی بیو صفحه اینستاگرام از قبل ببینید و بعد انتخاب کنید.

وبسایت Meta Tags

سایت LingoJam

وبسایت LingoJam نیز یکی از ابزارهای آنلاینی است که شما میتوانید با استفاده از متن‌های مورد نظر خودتان را با فونت‌های مختلف بنویسید و در جاهای مختلف استفاده کند. البته این سایت یک قابلیت دیگر نیز برای شخصی سازی فونت‌های مختلف ارائه میدهد. افراد میتوانند با زدن گزینه Design your own font فونت‌های اختصاصی را بر اساس سلیقه خودشان بسازند.

وبسایت LingoJam

۲- استفاده از تنوع فونت‌های پیشفرض استوری

برنامه‌ی اینستاگرام هر بار در آپدیت‌ها فونت‌های جدیدی را به بخش استوری اضافه میکند که استفاده از آنها میتواند بسیار جذاب باشد. این تنوع شامل حالت‌ فونت‌های فارسی و انگلیسی است که با زدن آیکون Aa قابل دسترسی هستند. پیش از هر چیز در صورتی که مدت زمان زیادی اینستاگرام را بروزرسانی نکرده‌اید، آن را از طریق گوگل پلی برای اندروید و اپ استور برای آیفون به آخرین نسخه آپدیت کنید تا بتوانید تمامی ویژگی‌های جدید را ببینید. بر اساس گزارش Help Center اینستاگرام، قابلیت‌هایی مثل تغییر سایز فونت و یا استایل متن به تازگی اضافه شده است که میتواند برای ایجاد استوری‌های خلاقانه بسیار کاربردی باشد.

حالا برای مشاهده فونت‌ها با کشیدن صفحه اصلی به سمت راست، قسمت استوری را باز و تنظیمات اولیه مدنظرتان را انجام دهید. سپس ابزار Text را باز کنید و مطابق تصاویر زیر فونت‌های مختلف را مشاهده و از آنها استفاده نمایید.

استفاده از فونت‌های پیشفرض استوری

فونت‌هایی که در حال حاضر در بخش استوری وجود دارد شامل Literature، Modern، Classic ،Neon Typewriter، Strong، Meme، Elegant، Directional و… است. ممکن است به تنوع این موارد در هر آپدیت اضافه شود. علاوه بر آن شما میتوانید با کپی پیست کردن متن با فونت‌های مختلف، که در بخش قبل به آن پرداختیم نیز خودتان از موارد متفاوت‌تری استفاده کنید.

۳- تغییر فونت اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر فونت

در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی برای دستگاه‌های اندروید و آیفون وجود دارد که میتوانید از آنها برای داشتن تنوع بیشتر استفاده کنید. با نصب این اپلیکشن‌ها دسترسی به این ویژگی بسیار آسان و سریع‌تر خواهد بود. برخی این برنامه شامل موارد زیر هستند:

برنامه متن نگار

برنامه متن نگار یک برنامه ساده و کاربردی برای ساخت عکس با فونت دلخواه فارسی مانند فونت نستعلیق است که به سادگی از طریق آن میتوانید برای استوری یا پست های خود عکس نوشته با فونت های شخصی سازی شده بسازید.

برنامه متن نگار

اپلیکیشن StoryFont for Instagram Story

اگر قصد استفاده از فونت‌های متنوع و خاص را برای استور اینستاگرامتان دارید، میتوانید از برنامه محبوب StoryFont استفاده کنید. این برنامه دارای بیش از ۳۰۰ فونت مختلف است که خوشبختانه شامل زبان فارسی، عربی، ترکی و … نیز میشود. در این برنامه تغییر فونت اینستاگرام در استوری، میتوانید متن‌ها را با تنظیمات و افکت‌های مختلفی بنویسید و مدیریت کنید. در نهایت پس از انجام تنظیمات، متن را کپی کنید و در برنامه مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. دانلود این برنامه را برای دستگاه های اندروید از طریق گوگل پلی و iOS با اپ استور انجام دهید.

اپلیکیشن StoryFont

اپلیکیشن Phonto

برنامه Phonto یکی از ابزارهای شناخته شده است که شامل بیش از ۲۰۰ فونت مختلف است. علاوه بر آن شما میتوانید اندازه، رنگ، پس‌زمینه، استایل و سایه متن را در همینجا به صورت مستقیم تنظیم کرده و به همان شکل در استوری انتقال دهید. البته تنوع فونت‌های این برنامه نرم افزار تغییر فونت اینستاگرام، بیشتر برای نوشتن متون انگلیسی میباشد. برنامه Phonto از طریق گوگل پلی و اپ استور در هر دو سیستم اندروید و آیفون قابل دانلود است.

اپلیکیشن Phonto

اپلیکیشن Fonts Keyboard

یکی دیگر از برنامه‌هایی یکه میتواند فونت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد، از طریق برنامه Fonts Keyboard میباشد. این ابزار میتواند برای تایپ کردن برای شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام بسیار کارآمد و ساده باشد. از جمله قابلیت‌های این برنامه، تنوع در فونت، استیکر، تنظیمات کیبورد، تایپوگرافی و… است. اگرچه این برنامه امکانات زیادی را ارائه کرده است، اما متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمیکند. اپلیکیشن Fonts Keyboard در حال حاضر برای اندروید در گوگل پلی و آیفون در اپ استور قابل دانلود و استفاده میباشد.

اپلیکیشن Fonts Keyboard برای تغییر فونت اینستاگرام

اپلیکیشن Typorama

Typorama یکی از برنامه‌هایی است که شما میتوانید تصاویر موردنظرتان برای استوری را به آن وارد کرده و از فونت‌های مختلف آن استفاده نمایید. اگرچه این برنامه امکان تغییر فونت اینستاگرام به صورت مستقیم را ندارد، اما شما میتوانید برای تنوع دادن در تایپوگرافی استوری و تصاویر از آن استفاده کنید و به ده‌ها فونت جذاب و متفاوت دسترسی پیدا کنید. تغییر فونت اینستاگرام در آیفون و اندروید با دانلود این برنامه از طریق گوگل پلی و اپ استور امکان پذیر است.

برنامه Typorama

۴- اکانت اینستاگرامتان را به Creator ارتقا دهید

بر اساس اطلاعات سایت creators اینستاگرام، این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۴ قابلیت‌های ویژه‌ای را برای  کانت‌های Creator یا Business ارائه داد. این نوع از اکانت مخصوص تولیدکنندگان محتوا است و با داشتن ابزارهای متنوع‌تر به ایجاد محتواهای سرگرم کننده‌تر کمک میکند. یکی از ویژگی‌های اکانت‌های Creator تنوع بیشتر در فونت‌ها است. برای آنکه بتوانید با انجام تنظیماتی حسابتان را به Creator تبدیل کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، مراحل زیر را دنبال کنید:

پس از باز کردن اینستاگرام، وارد صفحه اصلی پروفایلتان شوید و روی علامت سه خط بالای صفحه بزنید. حالا به بخش Account type and tools بروید و روی switch to professional account بزنید. حالا پس از خواندن توضیحات اولیه روی Continue بزنید. در مرحله بعدی نوع فعالیتتان را از لیست انتخاب کنید و روی Done بزنید. در نهایت حالت Creator را انتخاب کنید تا به ابزاری پیشرفته تر دسترسی پیدا کنید.

تبدیل پیچ به حالت Creator

سوالات متداول

تغییر فونت اینستاگرام آنلاین چگونه است؟

در حال حاضر با استفاده از وبسایت‌هایی مثل lingojam یا Meta Tags میتوانید به صورت آنلاین فونت برخی قسمت‌های اینستاگرام مثل استوری یا بخش بیو را تنظیم کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه برای آنکه بتوانید تنوعی در فونت‌های اینستاگرام ایجاد کنید، میتوانید از سایت‌های آنلاینی مثل IGfonts.io، Fonts.Social، Fontspace یا Meta Tags استفاده کنید. همچنین استفاده از تنوع فونت‌های خود اینستاگرام نیز میتواند برای کاربران مفید باشد. در صورتی که این تنوع برایتان کافی نبود، میتوانید با تغییر نوع اکانت به Creator یا Business به ابزارها و فونت‌های بیشتری دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن در حال حاضر ایلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که میتوانید با استفاده از آنها تغییر فونت اینستاگرام فارسی و انگلیسی را به سادگی انجام دهید. برنامه‌هایی مثل اپلیکیشن StoryFont ، Phonto، Fonts Keyboard و Typorama میتوانند جزء برنامه‌های مناسب برای تغییر فونت اینستاگرام در استوری باشند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

به نظر شما برای تغییر فونت اینستاگرام ایفون و اندروید میتوان از چه روشی استفاده کرد؟ آیا شما تجربه‌ای درباره استفاده از فونت‌های مختلف برای بخش بیو یا استوری اینستاگرام دارید؟ در صورتی که روش یا ابزار دیگری را میشناسید، لطفا نظراتتان را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *