حدود ۴ ماه از تشکیل مجلس دوازدهم می‌گذرد و علیرغم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها برای بررسی لوایح و طرح‌ها، تاکنون دستورکار خاصی در مجلس طرح نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حدود 4 ماه از تشکیل مجلس دوازدهم می‌گذرد و هنوز نمایندگان مجلس دستورکار مشخص و معینی ندارند. این موضوع گاهی سبب شده است تا جلسات علنی از سوی هیئت رئیسه مجلس لغو شود.

گفتنی است نمایندگان 2 ماه از این 4 ماه را مشغول فعالیت‌های انتخاباتی و رای اعتماد به وزرا بودند؛ اما علیرغم برگزاری جلسات کمیسیون‌ها برای بررسی لوایح و طرح‌ها، تاکنون دستورکار خاصی در مجلس طرح نشده است. این در حالی است که طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها از مجلس یازدهم مطرح شده بود و به دلیل اتمام مجلس یازدهم و نزدیکی زمان انتخابات شوراها، این طرح اصلاح در دستورکار مجلس دوازدهم قرار گرفته شد.

جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود. با نگاهی به دستورکارهای مجلس که در ادامه می‌آید، مجدداً صحن مجلس عاری از دستورکار مشخصی است.

– ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور در اجرای ماده (137) قانون آیین نامه داخلی مجلس

– گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه آیین نامه موسسه‌های به رسمیت شناخته شده (آر-ا) در زمینه ارائه خدمات صدور گواهینامه‌های قانونی فنی و ایمنی دریایی الحاقی به کنوانسیون بین المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (سولاس) 1۴00 اعاده شده از شورای نگهبان 1)

– گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه تجارت

موارد زیر نیز در دستور هفته جاری قرار دارد:

1- انتخاب نمایندگان ناظر در مجامع و شوراها

2-گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تامین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور(مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز در اجرای تبصره (1) ماده (107) آیین نامه داخلی مجلس)

همچنین دستور جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از تاریخ 7 الی 11 مهر منتشر شد. 7 وزیر دولت چهاردهم برای ارائه گزارش در طول هفته جاری در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شوند.

وزیر کشاورزی و نیرو به کمیسیون کشاورزی، وزیر ورزش به کمیسیون فرهنگی، وزیر راه به کمیسیون عمران، وزیر ارتباطات به کمیسیون صنایع، وزیر نفت به کمیسیون اقتصادی، وزیر نیرو به کمیسیون جهش تولید، وزیر صنعت و وزیر راه به کمیسیون اصل نود می‌روند.

گفتنی است؛ اعضای کمیسیون انرژی این هفته با رئیس قوه‌ قضائیه دیدار خواهند داشت.همچنین رئیس صداوسیما به 2 کمیسیون امنیت و اقتصادی خواهد رفت.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *