شهر لندن یکی از برجسته‌ترین مقاصد گردشگری در سراسر جهان است و هر سال نیز بیش از ۲۰ میلیون نفر برای بازدید و گردش به خیابان‌های سرزنده این شهر سفر می‌کنند. لندن به خاطر ترکیب بی‌نظیر تاریخ و جذابیت مدرن شهرت دارد و مملو از مکان‌های دیدنی نمادینی همچون بیگ بن (Big Ben) است که به نمادی برای شهر لندن تبدیل شده است.

اما هنگامی که هزاره جدید از راه رسید، لندن جاذبه برجسته دیگری نیز پیدا کرد که جاذبه چشم لندن (The London Eye) است و یک چرخ و فلک خیره‌کننده و تماشایی است. از زمانی که این چرخ‌وفلک افتتاح شده، توانسته به محبوبیت بسیار زیادی در بین بازدیدکنندگان و مردم دست پیدا کند و حالا هر کسی که به لندن سفر می‌کند، باید از آن دیدن کند.

امروزه حدود ۴ میلیون بازدید از این چرخ ۴۴۳ فوتی با داشتن مناظری خیره‌کننده از شهر دیدن می‌کنند. این دومین نقطه مرتفع شهر لندن و درست پس از The Shard است. چرخ و فلک چشم لندن با قرارگیری‌اش در امتداد رودخانه تیمز، مناظر واقعاً شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهد. حتی از اینجا به‌عنوان پاسخ شهر لندن به برج ایفل پاریس یاد شده است چراکه به افراد این فرصت را می‌دهد تا شهر را از یک نقطه دید منحصربه‌فرد شاهد باشند.

لذت بردن از کپسول‌های مسافری

چشم لندن دارای ساختاری شبیه چرخ دوچرخه است که با ۳۲ کپسول همراه شده است که هر کدام نمایانگر یک منطقه از شهر لندن است. این کپسول‌های تخم مرغی شکل کاملاً مهروموم شده‌اند و مجهز به کنترل تهویه هوا هستند. با وجود اینکه درون این کپسول‌ها صندلی وجود دارد اما می‌تواند تا حداکثر ۲۵ نفر را در داخل خودش جای بدهد و افراد می‌توانند آزادانه داخل آن حرکت کنند.

سرعت چرخ آن آهسته است و به مسافران فرصت کافی می‌دهد تا به راحتی سوار و پیاده شوند. توقف فقط برای افرادی دارای توانایی‌های متفاوت و شهروندان سالخورده اتفاق می‌افتد. تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد که چرخ و فلک یک دور کامل بچرخد. ابتکار ارتقای کپسول‌ها در سال ۲۰۰۹ آغاز شد. علاوه بر این، در سال ۲۰۱۳ به افتخار شصتمین سالگرد تاج‌گذاری ملکه الیزابت دوم، یکی از کپسول‌ها به‌عنوان کپسول تاج‌گذاری نام‌گذاری شد.

The London Eye

تماشای مناظر

در یک روز صاف، چشم لندن چشم‌اندازهای زیبایی تا قلعه ویندزور (Windsor Castle) را ارائه می‌دهد. چشم لندن در کرانه جنوبی رودخانه تیمز واقع شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی از رودخانه و شهر ارائه می‌کند. بلندترین سازه شهر یعنی The Shard نیز در شمال شرقی چشم لندن قابل مشاهده است.

درست در آن‌سوی رودخانه در جنوب غربی چشم لندن، وست‌مینستر ابی (Westminster Abbey)، بیگ بن و همچنین مجلس پارلمان (Houses of Parliament)‌ قرار دارند و این در حالی است که کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) نیز در غرب قرار گرفته است. کلیسای جامع سنت پل (St. Paul’s Cathedral) در شمال قابل مشاهده است و کنینگتون اووال (Kennington Oval) در جنوب قرار دارد. از چشم لندن، افراد می‌توانند چندین پارک لندن و همچنین منطقه Greater London را شاهد باشند.

عکس گرفتن

بازدیدکنندگان چرخ و فلک چشم لندن می‌توانند در طول سفر از خودشان عکس بگیرند. ورود دوربین مجاز است اما توجه داشته باشید که استفاده از سه پایه و بوم مجاز نیست. با چیدمان مکان‌های دیدنی لندن از قبل آشنا شوید تا بتوانید عکس‌هایی عالی با پس‌زمینه این مکان‌های دیدنی و در زمان مناسب بگیرید.

The London Eye

The London Eye

بهترین زمان بازدید از چشم لندن

چشم لندن دومین نقطه مشاهده مرتفع شهر است که می‎توان مناظری تا فاصله ۲۵ مایلی را از آنجا شاهد بود. با این حال، برای استفاده کامل از این مزیت ارتفاع بلند، باید توجه داشته باشید که روزی صاف و بدون مه را برای بازدید خود استفاده کنید تا بتوانید بهترین مناظر را شاهد باشید. حتماً از قبل نسبت به رزرو اقدام کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. فاصله زمانی بین ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعدازظهر در بازه زمانی نوامبر تا مارس یا بین ۱۲:۳۰ تا ۱:۳۰ بعدازظهر در بازه زمانی آوریل تا اکتبر بهترین زمان برای بازدید از اینجا است. در این زمان‌ها، خورشید در بالاترین حد خودش قرار دارد و همین نیز باعث می‌شود تا نور خورشید تداخلی در دیدن شما ایجاد نکند.

تاریخچه چشم لندن

قبل از اینکه چشم لندن ساخته شود، ساختاری مشابه به نام چرخ بزرگ (Great Wheel) وجود داشت. این برای نمایشگاه امپراتوری هند ساخته شد و در سال ۱۸۹۵ میلادی افتتاح شد، این چرخ بزرگ ۳۰۸ فوت ارتفاع داشت. در طول ۱۲ سال بعد، چرخ بزرگ حدود ۲.۵ میلیون مسافر را حمل کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۷ تخریب شد. در ادامه، چشم لندن توسط جولیا بارفیلد و دیوید مارکس طراحی شد؛ قطعات جداگانه ساخته شدند و به محل انتقال داده شدند و در آنجا مونتاژ شدند.

چشم لندن در سال ۲۰۰۰ میلادی فعالیت خودش را آغاز کرد و قصد داشت تا این سازه را به مدت پنج سال حفظ کند. با این وجود، در سال ۲۰۰۲ میلادی، درخواست برای دائمی شدن این ساختار با موفقیت تأیید شد. پس از آن، علی‌رغم چندین تغییر در مالکیت، چشم لندن به طور مداوم و بی وقفه به فعالیتش ادامه داده است.

منبع headout

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *