ابتدا به کالیفرنیا می‌رویم که در آن استفاده از گوشی‌های همراه در مدارس محدود می‌شود. سپس  در فرانسه می‌رویم خبر از تغییرات تلگرام می گیریم. در آخر هم به شکست موشک جدید روسیه هنگام آزمایش می‌پردازیم. 

 

محدودیت گوشی‌های هوشمند در مدارس کالیفرنیا 

گوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا قانونی را مصوب کرده است که دانش‌آموزان در مدارس این ایالت کمتر از گوشی‌های همراه استفاده کنند و یا استفاده از این وسیله ممنوع شود.  علت تصویب این قانون افزایش نگرانی بابت بروز مشکلات روحی و اختلال در یادگیری میان دانش‌آموزان است. پیش از کالیفرنیا سیزده ایالت دیگر هم برنامه محدودیت و ممنوعیت را در دستور کار قرار داده اند.  نخستین ایالتی که برنامه ممنوعیت گوشی‌های همراه را در مدارس اجرا کرده است، ایالت فلوریدا است.   

 

تلگرام رام می‌شود  

سرانجام پاول دوروف تسلیم فرانسه شد و پذیرفت محتوای غیرقانونی در این پلتفرم ممنوع شود. به این ترتیب تلگرام رویه هماهنگ‌تری را با دولت در زمینه محتوای تولید شده در پیش خواهد گرفت.  پاول دوروف این تغییرات را در بیانیه‌ای اعلام کرده و با 13 میلیون کاربر خود به صورت اختصاصی در میان گذاشته است. او نوشته از قابلیت جستجوی تلگرام برای فروش کالاهای غیرقانونی سوء استفاده شده است.  پاول دوروف مدیر تلگرام چندی پیش به محض ورود به فرانسه دستگیر شد. او شهروند فرانسه، روسیه و امارات است. این تغییرات پس از بازداشت او در تلگرام ایجاد می‌شود.    

 

شکست روسیه در آزمایش موشک سارمات 

 سارمات جدیدترین موشک بالستیک روسیه در پرتاب آزمایشی منفجر شده است. تصاویر ماهواره ای نشان می‌دهد دهانه‌ای به طول 60 متر در محل آزمایش ایجاد شده است.  این موشک که غربی‌ها آن را با نام شیطان دو می‌‌شناسند از نوع موشک‌های قاره‌پیماست و به عنوان سلاحی کلیدی در تسلیحات هسته‌ای روسیه به حساب می‌آید.  کرملین پاسخ به پرسش‌ها در زمینه علت ایجاد این دهانه عظیم در منطقه آزمایش را به وزارت دفاع روسیه ارجاع داده است. وزارت دفاع هم سوالات را بی‌پاسخ گذاشته است.  

 

 تیرانداز کره‌ای؛ از المپیک تا سریال تلویزیونی  

خانم کیم یجی تیرانداز کره‌ جنوبی رشته تپانچه که با مهارت و خونسردی خود در المپیک سر و صدا کرده بود،‌ حالا نخستین نقش سینمایی خود را به عهده می‌گیرد.  این تیرانداز قرار است در مجموعه‌ای کوتاه و تلویزیونی نقش یک قاتل را بازی کند! درست همان چیزی که ایلان ماسک برای او در ایکس نوشته بود: «‌ او باید در فیلم‌‌های اکشن بازی کند! کار خاصی هم لازم نیست انجام دهد».  کیم یجی در مسابقات تیراندازی رشته 10 متر تپانچه مدال نقره را به‌دست آورد. نحوه تیراندازی بدون هیجان و صورت سنگی و خونسرد او هنگام تیراندازی در المپیک نگاه بسیاری را به خود جلب کرده بود.    

 

محمد الفاید؛ رفتار نفرت‌انگیز آری، آزار جنسی نه!  

یکی از مدیران سابق فروشگاه‌های زنجیره‌ای هرودز بریتانیا می‌گوید زمانی که در این مجموعه فعالیت می‌کرده شاهد رفتارهای نفرت‌انگیز محمد الفاید، مالک این مجموعه بوده، اما از آزار جنسی او نسبت به کارمندان زن خبر نداشته است.  جیمز مک‌آرتور می‌گوید حدود 10 ماه در سال 2008 با فاید کار کرده است. او این مدت را یکی از بدترین دوران کاری خود توصیف می‌‌کند. او مدعی است هیچ‌کدام از زنانی که این روزها از توهین‌‌های جنسی فاید حرف زده اند، در آن روزها حرفی نزده اند.  مک‌آرتور می‌گوید اگر همان دوران کسی بابت آزارهای جنسی فاید در برخورد با زنان او را آگاه می‌کرده، واکنش نشان می‌داده است. پلیس لندن در حال تحقیق درباره گزارش کارمندان زن هرودز در دوران حیات فاید است. آزار جنسی به یک دختر 15 ساله هم در این پرونده دیده می‌شود.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *