چت بات‌ها چطور کار‌ها را آسان‌تر می‌کنند؟

در عصر شگفت‌انگیز ظهور فناوری‌های خاص، بسیاری از کاربران با انواع چت بات کار کرده و از آنها خدمات دریافت کرده‌اند؛ اما کاربران ممکن است با نام و نحوه کار این فناوری‌های عجیب مرتبط با هوش مصنوعی، هیچ‌گونه آشنایی نداشته باشند.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در همین راستا، بایستی بدانید که چت‌بات‌ها نوعی برنامه یا عامل رایانه‌ای به‌شمار می‌روند که با شبیه‌سازی گفت‌وگوهای انسانی، قادر به ارائه خدمات به انسان‌ها هستند. این برنامه‌ها علاوه‌بر پاسخ‌گویی به سوالات افراد، می‌توانند دررابطه‌با خواسته‌های کاربران، تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده و یک تولید محتوا با هوش مصنوعی را به مخاطب ارائه دهند. یک چت بات پیشرفته، گزینه نسبتا مناسبی برای دریافت مشورت خواهد بود؛ البته به‌یاد داشته باشید که مهم‌ترین کاربرد این برنامه‌های قدرت‌مند، امکان پاسخ‌دهی موثر به سوالات کاربران اینترنتی است.

مهم‌ترین کاربردهای چت بات برای آسان‌سازی امور

کاربران همواره بسته به ساده یا پیشرفته بودن chatbotها، بایستی انتظار متناسبی نسبت‌به کیفیت خدمات‌رسانی آن‌ها داشته باشند. در یک نگاه کلی، مهم‌ترین کاربردهای چت بات عبارت است از:

  • دستیار مجازی: این برنامه قابلیت همگام‌سازی با جیمیل و تقویم را دارد؛ بنابراین، از چت‌بات‌ها می‌توان برای یادآوری امور از پیش تعیین‌شده، آلارم زمان و اعلام وضعیت آب و هوا استفاده کرد.

  • تولید محتوا: تولید محتوا با هوش مصنوعی chatbot کاملا امکان‌پذیر است و با استفاده از متون یونیک تولیدشده، می‌توان از وب‌سایت‌ها، صفحات شخصی مجازی، فروشگاه‌های اینترنتی و … پشتیبانی کرد.

  • فعالیت‌های آموزشی: چت‌بات‌ها می‌توانند برای سوالات متنوع کاربران، در نقش یک پاسخ‌گوی جذاب ظاهر شوند؛ بنابراین، کاربران با پرسیدن سوالات ویژه از این هوش مصنوعی جذاب، می‌توانند آموزش‌های مناسبی را از معلم مجازی جدید خود دریافت کنند. امکان بررسی و تحلیل تست‌ها و مقالات آموزشی، یکی دیگر از خدمات جذاب chatbot به‌شمار می‌رود. بسیاری از والدین آشنا به هوش مصنوعی، از چت بات برای رصد وضعیت تحصیلی فرزندان خود نیز استفاده می‌کنند.

  • حوزه درمان: همانند دیگر انشعابات هوش مصنوعی، نباید به‌صورت قطعی به جواب‌های chatbot اطمینان کرد. بااین‌حال، بسیاری از افراد برای دریافت اطلاعات اولیه مربوط به درمان و سلامت، از این برنامه‌های کامپیوتری بهره می‌گیرند.

  • کمک به حسابرسی شرکت‌ها: برخی از ربات‌های چت پیشرفته، قادر به ارائه مشاوره‌های اقتصادی و مالی به کارفرمایان هستند؛ اما chatbot‌های ساده نیز کارایی‌های خاص خود را دارند و با ارائه اطلاعات مربوط به میزان موجودی، انتقال پول، صورت‌حساب‌های تکمیل‌شده، اسناد مالی و …، به حسابرسی‌های مالی شرکت‌ها کمک می‌کنند.

تولید تصویر با هوش مصنوعی، فعالیت‌های مختلف در زمینه فروش، آنالیز رزومه‌های استخدام افراد، پاسخ‌گویی تمام وقت به درخواست‌های کاربران وب‌سایت‌ها و … نیز از دیگر کاربردهای جذاب چت‌بات‌ها محسوب می‌شوند.

تولید تصویر با هوش مصنوعی chatbot

همانند بسیاری دیگر از برنامه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، با استفاده از چت بات نیز می‌توان به تولید تصاویر یونیک و جذاب اقدام کرد. بسیاری از عکس‌های موجود در بستر اینترنت، صدها بار توسط کاربران مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند و دیگر بازدهی سابق را برای جذب مخاطب ندارند. از سوی دیگر، طیف گسترده‌ای از عکس‌های باکیفیت موجود در وب‌سایت‌ها، پولی بوده و هزینه‌های زیادی را به کاربران وارد می‌کنند. به تمامی این معضلات، عدم وجود عکس‌های باکیفیت برای موضوعات خاص را نیز اضافه کنید.

خبر خوشحال‌کننده اینجاست که تولید تصویر با هوش مصنوعی chatbot، می‌تواند بی‌نهایت عکس تازه را برای صاحبان کسب‌وکارهای مجازی به‌ ارمغان بیاورد. البته فارغ از این برنامه، با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توانید به ده‌ها برنامه کاربردی دیگر نیز برای تولید تصاویر با هوش مصنوعی، دسترسی داشته باشید.

نحوه کار انواع چت بات

احتمالا در ذهن شما نیز این سوال شکل گرفته است که «نحوه کار چت بات چگونه است و این بات‌ها چطور کارها را آسان می‌کنند؟». برای پاسخ به این سوال، بایستی بگوییم که بر مبنای برطرف‌سازی نیازهای مختلف کاربران، انواع چت‌بات‌ها براساس مکانیزم‌های متفاوت کاری برنامه‌ریزی شده‌اند. برخی از مهم‌ترین مدل‌های chatbotها که از نحوه کار خاص و متفاوتی بهره می‌برند، عبارتند از:

  • تشخیص‌دهنده کلمات اصلی

  • مدل‌های دارای دسته‌بندی سوالات و موضوعات

  • دستیار صوتی

  • بات‌های مبتنی‌بر یادگیری ماشین و NLP

  • چت‌بات‌های قانون محور

در ادامه به بررسی برخی از موارد عنوان‌شده خواهیم پرداخت.

chatbot تشخیص‌دهنده کلمات اصلی

این نوع بات، قابلیت تشخیص کلمات اصلی (کلیدی) را از پرسش‌های کاربران خواهد داشت؛ بنابراین، بر مبنای اهمیت دادن به یک الی سه کلمه کلیدی در هر سوال، جواب سوال‌های مخاطبان را می‌دهد. به‌طور کلی این‌گونه بات‌ها برای تولید محتوا با هوش مصنوعی، گزینه بسیار مطلوبی محسوب می‌شوند. البته بسیاری از وب‌سایت‌ها نیز برای پاسخ‌دهی سریع به کاربران خود، از چت‌بات‌های مبتنی‌بر شناسایی کلمات اصلی استفاده می‌کنند؛ زیرا این برنامه‌های هوشمند می‌توانند چندین کلمه کلیدی را از سوالات طولانی کاربران تشخیص داده و بر همان اساس، جواب مناسبی را به فرد ارائه دهند.

دررابطه‌با نحوه کار این بات، بایستی بدانید که اگر سوالی نظیر «مهم‌ترین کاربرد دستگاه خاص برج خنک‌کننده چیست؟» را مطرح کنید، این برنامه سریعا واژه‌های «کاربرد» و «برج خنک‌کننده» را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. سپس در پی یک تحقیق ویژه و سریع، بهترین جواب ممکن را برای‌تان ارسال خواهد کرد.

chatbot مبتنی‌بر یادگیری ماشین و NLP

بدون‌شک چت بات مبتنی‌بر یادگیری ماشین و NLP، در زمره خاص‌ترین برنامه‌های انشعاب گرفته از هوش مصنوعی قرار دارد. جهت آشنایی بیشتر با ویژگی‌های این برنامه کامپیوتری هوشمند، ذکر نکات زیر کمک‌کننده خواهد بود:

  • به‌طور خودآموز، قابلیت پیشرفت دارند.

  • این بات‌های پیشرفته به‌ لطف بهره‌گیری از زبان طبیعی NLP، قادر به تشخیص احساسات لحظه‌ای کاربران اینترنتی خواهند بود!

  • طراحی چت‌بات‌های مبتنی‌بر زبان طبیعی و یادگیری ماشین، بسیار وقت‌گیر است.

  • همواره امکان تزریق داده‌های گسترده به این‌گونه بات‌ها وجود دارد؛ به‌ همین دلیل، شرکت‌های بزرگی که با میلیون‌ها کاربر در ارتباط هستند، به این مدل از chatbotها علاقه ویژه‌ای خواهند داشت.

  • کاربران می‌توانند از این نوع بات‌های قدرت‌مند، خدمات شخصی‌سازی شده دریافت کنند.

بایستی اشاره داشت که این برنامه هوش مصنوعی، به تمامی زبان‌ها تسلط دارد؛ بنابراین، «chatbot مبتنی‌بر یادگیری ماشین و NLP»، زبان کاربر را تشخیص داده و مطابق همان زبان، پاسخ سوال وی را می‌دهد. بایستی بدانید که «چت جی‌پی‌تی» که از محبوبیت کم‌نظیری در سراسر دنیا بهره می‌برد، بر مبنای زبان یادگیری خودآموز ماشینی طراحی و ساخته شده است. علاوه‌بر تولید محتوا با هوش مصنوعی، بسیاری از کاربران از چت جی‌پی‌تی برای تبدیل متن به عکس استفاده می‌کنند.

چت بات صوتی

برای درک اهمیت این مدل از برنامه‌ها، کافیست بدانید که تمامی دستیارهای صوتی محبوب نظیر: اپل سیری، الکسا و گوگل، نوعی از chatbotهای صوتی محسوب می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی این دستیارهای صوتی، «راحتی برقراری ارتباط با آن‌ها» است؛ به‌طوری که می‌توانید طی یک گفتگوی زبانی ساده، تمامی خواسته‌هایتان را با صدای خود به یک چت بات صوتی بگویید. سپس دستیار هوشمند با سرعت بسیار زیادی، صدا و درخواست شما را تحلیل می‌کند و به‌شکل صوتی، جواب‌تان را می‌دهد. لازم به‌ذکر است که معمولا می‌توان دستیاران صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی را روی زبان‌های مختلفی تنظیم کرد.

زیگپ؛ چت بات جذاب و قدرت‌مند ایرانی

در کنار معرفی برخی از مزایا، کاربردها و نحوه کار chatbotها، بایستی به این نکته نیز اشاره کنیم که برای بسیاری از کاربران ایرانی، مکالمه صوتی و نوشتاری به زبان انگلیسی، کاری شدیدا سخت خواهد بود. البته اگر بدون تسلط روی زبان انگلیسی، قصد دارید که همگام با تکنولوژی حرکت کنید و از خدمات ویژه بات‌های هوش مصنوعی بهره بگیرید، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ زیرا چت بات «زیگپ» با دنیایی از ویژگی‌های کاربردی، می‌تواند یک دستیار صوتی قدرت‌مند فارسی برای زندگی روزمره‌تان باشد.

تولید تصویر با هوش مصنوعی، امکان دریافت مشورت برای انجام امور مختلف، ترجمه متون، تولید محتوا با هوش مصنوعی، دریافت پاسخ سوالات آموزشی و …، همه‌و‌همه از ویژگی‌های جذاب «زیگپ» به‌شمار می‌روند؛ همچنین کاربران از این chatbot خاص که به‌عنوان اولین برنامه ایرانی تولید محتوا با هوش مصنوعی (به زبان فارسی) شناخته می‌شود، می‌توانند کمک‌های مختلفی در زمینه «ایجاد طرح‌واره‌های کوتاه» و «معماری» دریافت کنند. به‌منظور دریافت مشاوره فنی از کارشناسان مجموعه معتبر «زیگپ» (zigap.ir)، می‌توانید از شماره تماس زیر استفاده کنید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *