این دستگاه با نظارت مداوم علائم حیاتی بیماران، به پزشکان کمک می‌کند که نیازهای درمانی آن‌ها را به‌موقع مرتفع سازند و پاسخ سریعی در موقعیت‌های بحرانی داشته باشند. این دستگاه در بخش‌های مراقبت ویژه در تمام بیمارستان‌ها وجود دارد. آنچه در خرید مانیتورینگ علائم حیاتی موردتوجه قرار می‌گیرد، بررسی فاکتورهای موثر در خرید یک دستگاه استاندارد و کارآمد با عملکرد دقیق است. با ما همراه باشید تا اهمیت استفاده از این دستگاه در بیمارستان‌ها و راهنمای خرید آن را بررسی کنیم.

لزوم خرید مانیتورینگ علائم حیاتی برای بیمارستان‌ها

با خرید مانیتورینگ علائم حیاتی که سیگنال‌های حیاتی بیمار را نشان می‌دهد، در بخش‌های مراقبت ویژه، اورژانس و اتاق‌های عمل مورداستفاده قرار می‌گیرد و جزو تجهیزات ضروری شناخته می‌شود. این دستگاه باتوجه‌به نوع کاربری آن در بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها، پارامترهای متفاوتی را نمایش می‌دهد. از این پارامترهای خاص که به‌صورت مستمر توسط دستگاه مانیتورینگ موردبررسی قرار می‌گیرد، می‌توان دستگاه سیگنال قلب یا ای سی جی، ضربان قلب، سرعت تنفس، درصد اشباع اکسیژن خون، فشارخون تهاجمی و غیرتهاجمی، آریتمی، دی اکسید کربن و… را نام برد.

دستگاه مانیتور علائم حیاتی می‌تواند در شرایط نامطلوب بیمار هشدارهای اضطراری را به کادر درمان اعلام کند. هریک از این پارامترها به‌عنوان یک ماژول شناخته می‌شوند و محدوده استاندارد خاصی برای آن‌ها تعریف شده‌است. این ماژول‌ها بعد از تقویت و پردازش به شکل عدد یا موج روی مانیتور دستگاه نمایش داده می‌شوند و درصورتی‌که از محدوده موردنظر خارج شوند، سیستم هشدار دستگاه فعال می‌شود. باتوجه‌به عملکرد این دستگاه می‌توان لزوم خرید مانیتورینگ علائم حیاتی برای بیمارستان‌ها را درک و توجیه کرد.

 

انواع دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی

دستگاه مانیتور علائم حیاتی انواع مختلفی دارد و نوع آن براساس میزان حساسیت، نوع اتصال، نوع و تعداد ماژول‌ها مشخص می‌شود. ممکن است تمام ماژول‌هایی که در بند قبل نام بردیم یا تنها چند نمونه از آن‌ها روی یک دستگاه مانیتورینگ قرار داده شوند. گاهی نیز تنها یک ماژول روی دستگاه مانیتور علائم حیاتی لحاظ می‌شود. به‌عنوان مثال: دستگاه ECG یا دستگاه نوار قلب یک دستگاه مخصوص نوار قلب است که ریتم قلب را به‌صورت دقیق ثبت می‌کند و امکان تشخیص بیماری‌های قلبی را از طریق موج ثبت‌شده امکان‌پذیر می‌سازد.

علاوه‌بر دستگاه الکتروکاردیوگرافی نوار قلب، دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی از نظر نوع ماژول در چند نوع مانیتور اورژانس، اتاق عمل، قند خون، مانیتور عملکرد تنفسی، مانیتور فشارخون، مانیتور ccu و هولتر مانیتورینگ دسته‌بندی می‌شود. خرید مانیتورینگ علائم حیاتی برای بخش‌های مختلف بیمارستان براساس میزان حساسیت آن انجام می‌شود؛ به این صورت که دستگاه‌های با حساسیت کم، علائم حیاتی اولیه را نشان می‌دهند، دستگاه حساسیت متوسط برای بخش‌های اورژانس و جراحی‌های عمومی کاربرد دارد و دستگاه حساسیت بالا نیز برای بخش‌های مراقبت ویژه و اتاق‌های ریکاوری بعد از عمل مناسب است.

راهنمای خرید مانیتورینگ علائم حیاتی

دستگاه‌های مانیتورینگ علاوه‌بر بیمارستان‌ها، در مطب‌ها و کلینیک‌های پزشکی نیز کاربرد دارند. به‌عنوان مثال اکثر متخصصان قلب و عروق در مطب و کلینیک‌های خود از دستگاه ECG استفاده می‌کنند. باتوجه‌به تنوع بالا در عرضه تجهیزات پزشکی، ممکن است انتخاب یک دستگاه مانیتورینگ مناسب برای مرکز درمانی شما کمی کار را برای‌تان دشوار کند. صنعت تجهیزات پزشکی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و تقاضای تجهیزات باکیفیت برای ارائه خدمات بهتر در مراکز درمانی، با درنظرگرفتن نرخ بالای بیماری‌های مزمن، پیچیدگی این صنعت را افزایش می‌دهد. ازطرفی، افزایش هزینه‌های تولید و برخی مشکلات دیگر، باعث ناکارآمدی تجهیزات پزشکی می‌شود.

دستگاه مانیتورینگ علائم حیاتی و اهمیت استفاده از آن در بیمارستان‌ها

 

در این راستا سایت medline.com به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده و تامین‌کننده تجهیزات پزشکی با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش انعطاف‌پذیری زنجیره تامین، محصولات باکیفیت خود شامل تجهیزات پزشکی و دستگاه مانیتور را در سطح جهانی ارائه می‌دهد. برای خرید لوازم پزشکی بهتر است یک مرجع خرید تخصصی و معتبر را انتخاب کنید. سایت می مد به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی متخصص و معتبر، انواع دستگاه‌های پزشکی را با کیفیت تضمین‌شده از واردکنندگان و تولیدکنندگان معتبر تهیه کرده و با قیمت رقابتی عرضه می‌کند. مشاورین متخصص این سایت با ارائه راهنمایی‌های جامع برای خرید لوازم پزشکی و خرید مانیتورینگ علائم حیاتی به شما کمک می‌کنند که تجهیزات موردنیاز مرکز درمانی خود را تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب، راجع به اهمیت خرید مانیتورینگ علائم حیاتی برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی صحبت کردیم و انواع این دستگاه را متناسب با نوع ماژول و ورودی آن موردبررسی قرار دادیم. هریک از انواع دستگاه مانیتور برای استفاده در بخش‌های خاصی از مراکز درمانی بهینه شده‌اند و براساس میزان حساسیت، عملکرد متفاوتی ارائه می‌دهند. دستگاه مانیتورینگ و لوازم پزشکی medline کیفیت بالایی دارند و عرضه آن‌ها در سطح جهانی بر ارزش مشتریان می‌افزاید. برای اینکه بتوانید بهترین دستگاه را برای نظارت علائم حیاتی بیماران در قسمت‌های مختلف بیمارستان و کلینیک‌ها تهیه کنید، بهتر است یک مرجع خرید تخصصی را برای این منظور انتخاب کنید. سایت می مد مرجع فروش انواع تجهیزات پزشکی است و بهترین دستگاه‌های مانیتورینگ را با کیفیت تضمین‌شده و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. مشاورین متخصص این فروشگاه آنلاین خدمات لازم را برای انتخاب بهترین دستگاه برای شما ارائه می‌دهند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *