مطالعه‌ای که اخیراً توسط Themed Entertainment Association و AECOM  صورت گرفته، پربازدیدترین پارک‌های موضوعی در جهان را مشخص کرده است و این فهرست شامل پارک‌های محبوب منطقه‌ای و پارک‌های مورد علاقه مشهور جهانی همچون پارک‌های دیزنی و یونیورسال است.

هر سال، این فهرست برترین پارک‌های موضوعی، پارک‌های تفریحی، پارک‌های آبی و موزه‌های سراسر جهان را شناسایی می‌کند و یک چیز قطعی است و آن این است که طرفداران از پارک موضوعی در تعداد بی‌سابقه‌ای بازدید می‌کنند. ۲۵ پارک موضوعی برتر در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳، بیش از ۲۴۴.۶ میلیون بازدیدکننده داشتند که نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۵ میلیون افزایش داشته است.

۱. پارک موضوعی مجیک کینگدوم

پربازدیدترین و بهترین پارک قلعه برای عکاسی یعنی پارک موضوعی مجیک کینگدوم (Magic Kingdom Theme Park) جادویی‌ترین مکان در روی زمین است. در اینجا طرفداران دیزنی می‌توانند داستان‎‌های آشنا از کودکی‌شان را در جاذبه‌های کلاسیکی همچون Peter Pan’s Flight را تجربه کنند. در اینجا می‎‌توان شاهد مشهورترین جاذبه‌های دیزنی بود که شامل Space Mountain و Haunted Mansion می‌شود.

۲. پارک دیزنی‌لند

پارک اصلی والت دیزنی یعنی Disneyland Park توانست سطح انتظار از سرگرمی‌های موضوعی را به طور قابل توجهی بالا ببرد. این شاهکار دیزنی توانسته جذابیت خودش را حفظ کند و جاذبه‌های کلاسیکی همچون Snow White’s Scary Adventures و Mr. Toad’s Wild Ride توانستند گشت و گذار در اینجا را بسیار دلنشین و جذاب کنند.

۳. استودیو یونیورسال ژاپن

اولین استودیو یونیورسال که در خارج از آمریکا افتتاح شد، استودیو یونیورسال ژاپن (Universal Studios Japan) است که توانست جاذبه‌های آشنا و همچنین سواری‌ها بی‌نظیری را به این بخش از ژاپن بیاورد. از میان سرزمین‌های مختلف اینجا، محبوب‌ترین مکان‎ها نیز شامل The Wizarding World of Harry Potter و همچنین Super Nintendo World است که در ادامه در Universal Studios Hollywood و Epic Universe نیز ساخته خواهد شد.

۴. دیزنی‌لند توکیو

دیزنی‌لند توکیو (Tokyo Disneyland) یک مشارکت منحصربه‌فرد بین دیزنی و شرکت اورینتال لند است که شبیه به سایر پارک‌های قلعه‌ای دیگر همچون دیزنی‌لند در آناهیم است. اما در اینجا، حد و مرز پارک با جدیدترین پیشرفت‌ها و برخی از بزرگترین جاذبه‌ها جابه‌جا شده است. یکی از جدیدترین جاذبه‌های اینجا نیز Enchanted Tale of Beauty and the Beast است که یک سواری تاریک و نفس‌گیر بر اساس این انیمیشن کلاسیک است. سواری‌های کلاسیکی همچون Haunted Mansion و Pirates of the Caribbean نیز در اینجا وجود دارند.

۵. دیزنی‌لند شانگهای

Lintao Zhang/Getty Images

جدیدترین تفرجگاه پارک موضوعی دیزنی نیز دیزنی‎‌لند شانگهای (Shanghai Disneyland) است که در سال ۲۰۱۶ میلادی افتتاح شد و شام بزرگترین قلعه دیزنی یعنی Enchanted Storybook Castle است. با توجه به فرهنگ، این پارک حول محور مجموعه‌ای باغ‌های زودیاک چینی است و بازدیدکنندگان می‌توانند در Mickey Avenue گردش کنند که با الهام از معروف‌ترین شخصیت‌ها و فیلم‌های دیزنی ساخته شده است.

۶. چیملونگ اوشن کینگدوم

چیملونگ اوشن کینگدوم (Chimelong Ocean Kingdom) که بزرگترین پارک موضوعی اقیانوسی جهان به حساب می‌آید، برای دوست‌داران طبیعت مکانی ضروری است. اینجا با بسیاری از امکانات رکوردشکن خودش از جمله بزرگترین پنجره آکواریومی و بزرگترین گنبد زیرآبی، ده‌ها گونه از حیوانات از خشکی و دریا را در خود جای داده است. این پارک ترکیبی از پارک‌های دریایی سنتی و پارک‌های تفریحی با چندین نمایشگاه حیوانات، زمین‌های موضوعی، نمایش‌های زنده و سواری‌های مهیج است.

۷. توکیو دیزنی‌سی

Courtesy of Disney

توکیو دیزنی‌سی (Tokyo DisneySea) به‌عنوان تاج جواهر پارک‌های دیزنی در سراسر جهان شناخته می‌شود و تمام جنبه‌های هیجان و سرگرمی را درون خودش جای داده است. اینجا حول محور یک آتشفشان ساختگی است که به طور دوره‌ای خروشان می‌شود و غرش می‌کند و جذابیت بازدید از اینجا را دو چندان می‌کند.

۸. پارک اپکات

Courtesy of Walt Disney World

محصول چشم‌انداز جاه‌طلبانه والت دیزنی، پارک اپکات (Epcot) است که بزرگداشتی از گذشته، حال و دستاورد شگفت‎انگیز بشریت در سراسر صنایع است. اینجا حول محور World Showcase منحصربه‌فرد است، نوعی سرزمین زیبای جهانی که فرهنگ و سنت‌های ۱۱ کشور جهانی را به تصویر می‌کشد.

۹. دیزنی‌لند پارک پاریس

Elizabeth Rhodes/Travel + Leisure

یکی از زیباترین پارک‌های دیزنی، پارک جادویی و تماشایی دیزنی‌لند (Disneyland Park) در دیزنی‌لند پاریس است. در اینجا شما می‌توانید در خیابان اصلی گردش کنید و از Sleeping Beauty Castle لذت ببرید و سپس به سراغ چشیدن غذاهای محلی و نوشیدنی‌های محلی بروید. جاذبه‌های نمادینی را می‌توانید در اینجا پیدا کنید که شامل Big Thunder Mountain می‌شود.

۱۰. استودیوی هالیوود دیزنی

سومین پارک موضوعی دیزنی ورلد، در طول سال‌ها تکامل پیدا کرده است که شامل تغییر نام آن نیز می‌شود اما مرکز آن به‌عنوان بزرگداشتی از بزرگترین فیلم‌های دوران ما و همچنین مدرسه قدیمی Tinseltown همچنان همانند قبل باقی مانده است. در اینجا شما می‌توانید برخی از نمادین‌ترین جاذبه‌های دیزنی مانند Twilight Zone Tower of Terror و همچنین Star Wars: Galaxy’s Edge را شاهد باشید.

منبع travelandleisure

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *