این پایگاه نظامی، یکی از ۳ پایگاه اصلی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود و درواقع بازوی نیروی هوایی اسرائیل در عملیات‌های آن به‌ویژه علیه لبنان و سوریه است.

بامداد امروز( یکشنبه ) آژیرهای هشدار در جولان اشغالی، شهر صفد، حیفا، ناصریه و مناطق وسیعی از الجلیل به صدا درآمده و طبق گزارش‌ها، تا عمق 50 کیلومتری شمال فلسطین اشغالی هدف این موشک‌باران قرار گرفته است.

منابع اسرائیلی همچنین از وقوع انفجارهای شدید در شرق حیفا خبر می‌دهند؛ آژیرهای هشدار تقریباً در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی به شکل ممتد در حال به صدا در آمدن است.

 صدای انفجارهای شدید در اطراف پایگاه هوایی «رامات دیوید» در حیفا شنیده می‌شود و برخی منابع اسرائیلی نیز از اصابت چند موشک به این پایگاه هوایی در 45 کیلومتری مرز لبنان خبر می‌دهند.

بامداد امروز( یکشنبه ) حزب‌الله در اولین بیانیه خود درباره عملیات‌ها ضد دشمن صهیونیستی، اعلام کرد که در حمایت از مردم استوار و ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و نیز در پاسخ به تجاوزات مکرر اسرائیل که مناطق مختلف لبنان را هدف قرار داد و منجر به شهادت بسیاری از غیرنظامیان شد، مقاومت لبنان امروز یکشنبه مورخ 22/9/2024 پایگاه و فرودگاه رامات دیوید در حیفا را با ده‌ها فروند موشک فادی1 و فادی2 هدف قرار داد.

کمی بعد از آن، حزب‌الله در بیانیه دوم خود هم اعلام کرد که مقاومت اسلامی در حمایت از مردم استوار و ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و نیز در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، برای دومین بار روز یکشنبه مورخ 22/9/2024 پایگاه و فرودگاه رامات دیوید را با ده‌ها فروند موشک فادی1 و فادی2 هدف قرار داده است.

این در حالی است که دو ماه قبل، حزب‌الله تصاویری از پایگاه هوایی رامات دیوید در شمال فلسطین اشغالی منتشر کرد که این تصاویر توسط پهپاد هدهد جمع‌آوری شده بود و نشان می‌داد این پایگاه همانند دیگر مواضع حساس و حیاتی رژیم اشغالگر، در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد و جزء بانک اهداف آن در داخل اراضی اشغالی است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه از شنیده شدن صداهای انفجار مهیب در مجاورت پایگاه هوایی رامات دیوید در نزدیکی حیفا خبر دادند که ناشی از حملات حزب‌الله بود.

از پایگاه رامات دیوید چه می‌دانیم؟

شلیک دهها فروند موشک به پایگاه رامات دیوید/ فرار بیش از 300 هزار صهیونیست به پناهگاهها

پایگاه رامات دیوید در 20کیلومتری جنوب شرقی حیفا در شمال فلسطین اشغالی واقع شده است و دورافتاده‌ترین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل در شمال به‌شمار می‌رود.

جنگنده‌ها، پهپادها و بالگردهای ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه رامات دیوید مستقر هستند. رامات دیوید یکی از سه پایگاه هوایی مهم رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌رود و دارای یک فرودگاه نظامی و چند اسکادران از جنگنده‌ها و بالگردهای مختلف است.

طبق اطلاعات موجود، بیش از 8100 نیروی نظامی در این پایگاه فعالیت می‌کنند.

اسکادران‌های بزرگ جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش صهیونیستی در رامات دیوید

پایگاه رامات دیوید توسط یک دهکده مسکونی خارجی با استحکامات دفاعی احاطه شده که در فاصله 650 متری آن قرار دارد. این پایگاه همچنین مجهز به یک مجتمع مسکونی است که شامل حدود 1700 آپارتمان برای افسران و کارکنان پایگاه و خانواده‌های آنهاست. علاوه بر آن امکانات متعددی مانند زمین بازی، مدارس، مغازه‌ها و بیمارستان در این مجتمع مسکونی وابسته به پایگاه رامات دیوید وجود دارد.

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاههای هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی 101 مجهز به جنگنده‌های اف 16 سی، گردان هوایی 105، مجهز به جنگنده‌های اف 16 دی، گردان هوایی 109، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

فرار بیش از 300 هزار صهیونیست به پناهگاهها

در پی این حمله گسترده، بیش از 300 هزار صهیونیست به پناهگاه‌ها فرار کردند، ویدئوی فرار به سمت پناهگاه‌ها موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

همچنین چندین مورد آتش‌سوزی در شهر «نتنیا» در شمال تل آویو و همچنین شهر ناصریه گزارش شده است.

شبکه 14رژیم اسرائیل نیز از قطع گسترده برق در منطقه «العفوله» خبر داد. به گفته منابع عبری‌زبان، تعدادی از موشک‌ها به شکل مستقیم به اهداف نظامی در مرکز فلسطین اشغالی اصابت کرده‌اند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *