محمود سالاری در گفت‌وگو با آنا؛

عجله‌ای برای بین‌المللی شدن المپیاد هنر نیست  این نهال نوپا باید جان بگیرد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: المپیاد هنر قرار شد خلاءهایی را در عرصه دیده‌شدن جوانان آموزشگاهی و هنرستانی پر کند و در کنارش یک سری اتفاقات خوب هم رقم بزند.

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درباره برپایی نخستین المپیاد آموزش هنر گفت: ما در عرصه هنر جشنواره‌های مختلفی داریم و داشتیم که عمدتا دراین جشنواره‌ها افراد حرفه‌ای حوزه‌های مختلف هنر شرکت می‌کنند، در قاعده این هنر یک سری آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها هم هستند که علاقه‌مندان کار هنری‌ محسوب می‌شوند، ولی هیچ جایی دیده نشده و داوری هم نمی شوند،‌ این المپیاد قرار شد این خلاءها را پر کند و در کنارش یک سری اتفاقات هم رقم بزند.

وی در ادامه افزود: مثلا ما علاقه‌مند بودیم بچه‌هایی که کار نقاشی،‌ خطاطی و گرافیک انجام می‌دهند را در قالب یک گروه المپیادی دراین برنامه شرکت دهیم و وجه تمایز این المپیاد با سایر برنامه‌ها هم این بود که باید افراد در قالب گروه شرکت می‌کردند نه فرد و کسی به فرد جایزه نمی‌داد، همه باید گروهی شرکت کنند و کارشان گروهی جایزه بگیرد.

سالاری با تأکید براینکه یک نورافکنی روی بچه‌های هنرمند استان‌های مختلف انداختیم تا دیده شوند، توضیح داد:‌همین دیده و تشویق شدن آغاز یک راه بزرگ در ادامه مسیر هنر آموزی و تولید آثار هنری‌شان است. همچنین تلاش کردیم هنرستان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزشگاه‌هایی که مجوز ارشاد دارند، با هم یک رقابت سالم داشته باشند که این افراد بدانند در کجای این جریان هنری ایستادند و اساسا می‌توانند به قله برسند یا خیر.

معاون هنری وزارت فرهنگ درباره بودجه حمایتی از گروه‌ها گفت:‌اگر منظورتان از حمایت این است که بودجه‌ای بگذاریم تا این گروه‌ها کار تولید کنند، چنین چزی نمی‌شود طبیعتا این بودجه به بخش حرفه‌ای هنر تعلق دارد نه بخش آماتور. اما درباره بودجه جشنواره هم به نظرم این جشنواره‌ها باید خیلی ها را به میدان بیاورد مثلا در بحث آسیب‌های اجتماعی، امور اجتماعی وزارت کشور و بخش‌های مختلف آموزش و پرورش همه باید به میدان بیایند چرا که در سطح هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های حتی مناطق محروم است و بار آن نمی‌تواند فقط بر دوش وزارت فرهنگ و ارشاد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که درباره بین‌المللی کردن المپیاد برنامه‌ای دارید یا خیر،‌ گفت: فعلا هیچ عجله‌ای نیست، چون این نهال نوپا است و امسال سال اولی بود که برگزار شد، شاید باید پنج تا شش سال بگذرد.

سالاری با ابراز خرسندی از اینکه همه از اجراهای گروه‌ها حیرت کرده‌اند، گفت: در دوره اول حتی داورانی که ورود کردند هم از آثار دانش آموزی و مدرسه‌ای حیرت کردند، چرا که حرفه‌ای بوده و همین نویدبخش یک آینده نیک را می‌دهد .

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *