در نقد سریال آگاتا تمام مدت (Agatha All Along) به بررسی تمام قسمت‌های این مجموعه می‌پردازیم تا در نهایت ببینیم که جدیدترین اثر مارول ارزش دیدن دارد یا خیر؟

آگاتا تمام مدت یک مینی‌سریال تلویزیونی است که توسط «جک شیفر» برای سرویس «دیزنی+» ساخته شده و بر اساس شخصیت «اگاتا هارکنس» از دنیای کمیک‌های «مارول» است.

این سریال که اسپین‌آفی از مجموعه وانداویژن (WandaVision) است، یازدهمین سریال در دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود. «کاترین هان» نقش «آگاتا هارکنس» را تکرار می‌کند و بازیگرانی همچون «جو لاک»، «اوبری پلازا» و «پتی لوپون» نیز در این مجموعه حضور دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و برای دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا به کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


نقد سریال آگاتا تمام مدت

در ادامه فهرست مطالب نقد سریال آگاتا تمام مدت را مشاهده خواهید کرد:

نقد سریال آگاتا تمام مدت
نقد سریال آگاتا تمام مدت

سه سال پس از به دام افتادن در شهر وست‌ویو، نیوجرسی در پایان سریال وانداویژن (2021)، جادوگر «اگاتا هارکنس» با کمک یک نوجوان که قصد دارد با چالش‌های جاده افسونگران روبرو شود، فرار می‌کند. «اگاتا» که قدرت‌های جادویی‌اش را از دست داده، به همراه این نوجوان، یک حلقه جدید از جادوگران تشکیل می‌دهد تا بتوانند با این چالش‌ها مقابله کنند.

نقد سریال Agatha All Along توسط منتقدان

نقد سریال آگاتا تمام مدت
نقد سریال آگاتا تمام مدت

بررسی سریال Agatha All Along توسط منتقدان با نمرات متوسطی همراه بود. این سریال در وب‌سایت Rotten Tomatoes نمره 67 از 100، در وب‌سایت IMDb نمره 6.8 از 10 و در وب‌سایت Metacritic نمره 67 از 100 را دریافت کرد. نظرات منتقدان در رابطه با مینی سریال Agatha All Along را مطالعه کنید.

The Guardian / لوسی منگان: 100

گروه جادوگران و شخصیت‌های فرعی بدون نقطه ضعف هستند و فیلم‌نامه با درخششی عالی از کمدی به تراژدی و بالعکس حرکت می‌کند. این سریال نه تنها برای فصل هالووین بلکه در هر زمانی یک لذت تمام‌عیار است.

Time / جودی برمن: 80

اگاتا تکرار وانداویژن نیست و شروعی شگفت‌آور و فرهنگی دارد.

IGN / جاشوا یهل: 80

با وجود سرعت بالا، افتتاحیه دو قسمتی مقدمه‌ای عالی برای مسیر جادوگران فراهم می‌کند.

New York Magazine / جکسون مک‌هنری: 70

سریال سبک، اما لذت‌بخش است و بازیگران با اجراهای متنوعی حضور دارند.

نقد آگاتا تمام مدت

نقد سریال آگاتا تمام مدت
نقد سریال آگاتا تمام مدت

مدتی است که سازندگان فیلم‌ها و سریال‌های ابرقهرمانی به روایت داستانی از شرورها و شخصیت‌های ضد قهرمان علاقه‌مند شده‌اند. دقیقاً نمی‌توان که گفت که این موضوع خوب است یا بد، اما شاهد جدیدترین سریال مارول به نام Agatha All Along هستیم که روایتی متفاوت از یک شخصیت شرور را به تصویر می‌کشد.

نقد قسمت اول و دوم

داستان سریال سه سال بعد از وقایع سریال وانداویژن رخ می‌دهد و «آگاتا» را شاهد هستیم که به عنوان یک کارآگاه با نام «اگنس» ظاهر می‌شود. کسانی که وانداویژن را دیده‌اند، تقریباً می‌دانند که موضوع از چه قرار است.

شروع سریال آگاتا بسیار چشمگیر است و به طور موثری ما را یاد بازی الن ویک 2 (Alan Wake 2) می‌اندازد. دقیقا مشخص نیست که سازنده از قصد فضای قسمت اول و تیتراژ را به شدت شبیه یکی از نقشه‌های این بازی ساخته، یا اینکه فقط یک تشابه اتفاقی است.

فضای قسمت اول به شدت جدی است و یک تعلیق بسیار عجیب در تمام قسمت ما را همراهی می‌کند. انگار هر لحظه انتظار یک چیز عجیب را داریم و سریال تا انتهای این قسمت می‌خواهد بیننده را منتظر بگذارد.

طراحی فضایی که ما را در یک داستان معمایی قرار می‌دهد بسیار فوق‌العاده است. جدی بودن قسمت اول کاملا غیر منتظره است و احتمالا انتظار چنین چیزی را از «مارول» ندارید.

«آگاتا» در زندان ذهنی خود است و یک جوان از راه می‌رسد و او را نجات می‌دهد. این زندان ذهنی توسط «اسکارلت ویچ» برای او ایجاد شده و نکته عجیب اینجاست که یک نوجوان که قدرت خاصی ندارد می‌تواند این طلسم را بشکند.

«اسکارلت ویچ» یکی از قوی‌ترین جادوگران دنیای مارول است و اینکه یک نوجوان بدون هیچ قدرتی که صرفا ادعا می‌کند مطالعه زیادی داشته بتواند طلسم او را بکشند زیاد با عقل جور در نمی‌آید. البته مشخص نیست که این جوان دقیقاً کیست، زیرا هر زمان که شروع به معرفی خود می‌کند، «آگاتا» نمی‌تواند صحبت‌های او را بشنود.

البته برای اینکه بگوییم این یک ضعف فیلمنامه‌ بود زود است، اما این مجموعه باید تا انتها یک دلیل منطقی‌تر برای این موضوع ارائه دهد. این نوجوان به همراه «آگاتا» سعی می‌کنند تا به جاده جاده افسونگران بروند و برای آن نیاز دارند که یک محفل جادوگری ایجاد کنند.

بازیگران و سبک بازیگری‌‎ها متنوع و خوب هستند، بیننده را سرگرم می‌کنند و ایرادی نمی‌توان از آن‌ها گرفت. جالب اینجاست که قسمت دوم تمام عناصر قسمت اول را کنار می‌زند و به یک فضای کمدی تبدیل می‌شود.

دومین قسمت عناصری مانند کمدی، وحشت، موزیکال و دلهره را به صورت یکجا به شما ارائه می‌دهد که واقعا جای تعجب دارد که تمام آن‌ها چگونه با هم در یک پکیج قرار گرفته‌اند.

جمع‌بندی

نقد سریال آگاتا تمام مدت
نقد سریال آگاتا تمام مدت

آگاتا احتمالا سریالی نیست که تمام طرفداران مارول انتظار زیادی برای آت داشته باشند، اما باید منتظر بمانیم و ببینیم که ماجرا تا انتهای این مجموعه چطور پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب نقد سریال آگاتا تمام مدت چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *