در طراحی، تأکید بر قابلیت عملیات پراکنده وجود دارد؛ یعنی F-47 باید بتواند از باندهای موقت یا نامناسب بلند شود و فرود بیاید.
تاکنون هیچ تصویر رسمی و قطعی از طراحی نهایی F-47 منتشر نشده و نمونههای موجود (از جمله تصویر کاور) صرفاً رندرهای مفهومی هستند؛ برخی از این تصاویر حتی ممکن است با هدف گمراهکردن رقبا منتشر شده باشند. برخی مدلها دارای بالهای ثابت با زاویهی خاص هستند که بهنظر میرسد بخشی از سیاست فریب اطلاعاتی باشند.
موتور جنگنده، به احتمال زیاد، از نوع تطبیقی (Adaptive-Cycle Engine) خواهد بود. شرکتهای GE و Pratt & Whitney در حال توسعهی نمونههایی از این موتور با نامهای XA102 و XA103 هستند.
موتور جدید F-47 قرار است پیشرفتهای چشمگیری در زمینهی رانش، بازده سوخت و مدیریت گرما ایجاد کند؛ ویژگیهایی که برای پروازهای پرسرعت و بهکارگیری سلاحهای انرژی بالا مانند لیزرهای جنگی حیاتی خواهند بود.
پنتاگون سرمایهگذاری گستردهای برای توسعهی F-47 انجام داده است. در بودجهی نظامی سال ۲۰۲۶، مبلغ ۳٫۵ میلیارد دلار فقط به F-47 اختصاص یافته و این عدد بخشی از بودجهی کلی ۲۰ میلیارد دلاری برنامهی NGAD است.
نیروی هوایی آمریکا قصد دارد حداکثر ۱۸۵ فروند F-47 را خریداری کند، اما این عدد میتواند در آینده بسته به شرایط تغییر کند. قیمت F-47 ممکن است به ۳۲۵ میلیون دلار برسد.
source