فراری عصر سه‌شنبه از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. این خودرو که آمالفی نام دارد، یک کوپه چهار نفره با موتور جلو است که قرار است جایگزین مدل قبلی یعنی Roma شود و از طراحی آن الهام گرفته است. در بخش جلویی خودرو شاهد فاشیای جدیدی هستیم که آن را با زبان طراحی جدید فراری هماهنگ کرده است. فضای داخلی نیز تغییرات گسترده‌ای داشته است. با این حال، موتور V-8 توئین‌توربو همچنان حفظ شده، اما با قدرتی بیشتر.

طراحی بیرونی: شباهت زیاد به Roma، با چاشنی مدرن

از نظر ابعاد و تناسبات، آمالفی بسیار شبیه به مدل Roma است؛ از گلگیرهای عقب برجسته گرفته تا دماغه تیز و کاپوت قالب‌گیری‌شده. طراحی موسوم به “شَرک‌نوز” (Sharknose) که پیش‌تر در مدل‌هایی چون SF90 و 12Cilindri دیده شده بود، حالا در آمالفی نیز به کار رفته است؛ جایی که یک نوار مشکی چراغ‌های باریک جلو را به هم متصل می‌کند. در عقب نیز چهار چراغ مشخص دیده می‌شود که دو چراغ داخلی با تریم مشکی به هم متصل شده‌اند.

Ferrari Amalfi

تحول بزرگ در کابین: بازگشت دکمه‌های فیزیکی

تغییر عمده در فضای داخلی دیده می‌شود. فراری بالاخره دکمه‌های لمسی حساس به لمس که کاربران را آزار می‌داد، کنار گذاشته و دکمه‌های فیزیکی واقعی را جایگزین کرده است. همچنین، دکمه استارت لمسی نیز حذف شده و یک دکمه واقعی از جنس تیتانیوم در سمت چپ نصب شده است. به‌نظر می‌رسد فراری گوش شنوایی برای انتقادات مشتریان دارد.

قلب تپنده آمالفی: همان V-8 آشنا با توان بیشتر

افزایش قدرت، بدون تغییر در گشتاور

زیر کاپوت، همان موتور آشنای V-8 توئین‌توربو ۳.۸ لیتری فراری قرار دارد. اما حالا قدرت آن به ۶۳۱ اسب‌بخار رسیده که ۱۹ اسب‌بخار بیشتر از مدل Roma است. میزان گشتاور همچنان ۵۶۱ پوند-فوت باقی مانده است. انتقال نیرو از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب انجام می‌شود. فراری ادعا می‌کند که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو ۳.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۱۹ کیلومتر در ساعت است.

دلایل فنی افزایش قدرت

افزایش قدرت به لطف استفاده از میل‌سوپاپ‌های سبک‌تر، بلوک موتور ماشین‌کاری‌شده با دقت بیشتر، روغن موتور با ویسکوزیته کمتر و کالیبراسیون دقیق‌تر توربوشارژر حاصل شده است.

مدیریت توربو پیشرفته

فراری توضیح می‌دهد که عملکرد بهتر به لطف یک سیستم مدیریت پیشرفته توربو محقق شده است. این سیستم امکان کنترل مستقل سرعت چرخش دو توربوشارژر را فراهم کرده و حداکثر سرعت توربو را به ۱۷۱,۰۰۰ دور در دقیقه افزایش داده است. استفاده از سنسورهای فشار اختصاصی برای هر ردیف سیلندر نیز باعث بهبود پاسخ پدال گاز و دقت کنترل فشار شده است. همچنین، از واحد کنترل موتور جدیدی استفاده شده که پیش‌تر در مدل‌هایی چون 296 GTB، Purosangue و 12Cilindri به کار رفته بود.

فناوری‌های جدید در فراری آمالفی ۲۰۲۶

ترمزهای سیمی و اسپویلر فعال

یکی از ویژگی‌های جدید، سیستم ترمز سیمی (Brake-by-Wire) است که از مدل‌های 296 و 12Cilindri قرض گرفته شده است. در عقب خودرو نیز یک اسپویلر فعال وجود دارد که در سرعت بالا باز می‌شود تا پایداری خودرو را افزایش دهد. در بالاترین حالت فعال‌شده، این بال می‌تواند در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت، حدود ۲۴۲ پوند نیروی داون‌فورس ایجاد کند، آن هم با تنها ۴ درصد افزایش مقاومت هوا.

کنترل هوشمند دینامیک خودرو

آمالفی به نرم‌افزار Side Slip Control 6.1 مجهز شده که نقش سیستم مرکزی کنترل ورودی‌ها را دارد؛ از زاویه فرمان گرفته تا حرکت سیستم تعلیق و میزان چرخش خودرو. این سیستم کمک می‌کند تا در هر شرایطی، بیشترین چسبندگی و عملکرد حاصل شود.

سیستم‌های ایمنی پیشرفته

از دیگر امکانات می‌توان به سامانه‌های کمک‌راننده پیشرفته (ADAS) اشاره کرد که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از مسیر، سیستم نگه‌دارنده بین خطوط و موارد دیگر می‌شود.

قیمت و زمان عرضه

فراری هنوز زمان دقیق آغاز تحویل آمالفی را اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود تولید آن تا پیش از پایان سال آغاز شود. اگر به نسخه کروکی علاقه دارید، خبر خوبی در راه است؛ زیرا فراری در سال گذشته نام تجاری Amalfi Spider را ثبت کرده که نشان می‌دهد نسخه بدون سقف آن نیز در راه است.

هنگامی که تولید مدل Roma در سال ۲۰۲۴ متوقف شد، قیمت پایه آن ۲۴۷,۳۰۸ دلار بود. با درنظر گرفتن تورم و تعرفه‌ها، انتظار می‌رود قیمت فراری آمالفی ۲۰۲۶ به حدود ۳۰۰,۰۰۰ دلار برسد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *