جیمز گان تأکید کرده که در DCU، مرگ شخصیت‌ها واقعی است و بازگشت آن‌ها فقط در صورت ضرورت داستانی و نه از سر هیجان خواهد بود.

جیمز گان، معمار جدید دنیای سینمایی DC، به‌تازگی موضعی قاطع درباره مفهوم مرگ در آثار آینده این جهان اتخاذ کرده است؛ موضعی که می‌تواند خط‌کشی مهمی میان دوره پیشین و جهان تازه DCU ایجاد کند.

با آنکه فیلم Superman رسماً آغازگر این دنیای جدید خواهد بود، مجموعه Creature Commandos اولین اثر عملی این فاز جدید به‌شمار می‌آید؛ جایی که چندین شخصیت کلیدی حذف می‌شوند؛ اما در دل کمیک‌های دی‌سی، سنتی قدیمی به نام چاه لازاروس وجود دارد—چشمه‌هایی مرموز که توانایی بازگرداندن مردگان به زندگی را دارند. از همین رو، طرفداران گمان می‌کنند شاید مرگ‌ها آن‌چنان هم نهایی نباشند.

با این حال، جیمز گان در شبکه اجتماعی Threads، به‌صراحت اعلام کرده که در DCU، مرگ پایان راه است. او در واکنش به یکی از طرفداران که گفته بود “در دنیای DC هیچ‌کس برای همیشه نمی‌میرد” نوشت:

در DCU، اگر کسی بمیرد، واقعاً مرده است.

وقتی مخاطب دیگری از او درباره کاربرد چاه لازاروس پرسید، گان گفت با استفاده از آن در یک روایت منسجم مشکلی ندارد، اما تأکید کرد که مرگ نباید بی‌دلیل رخ دهد:

من هیچ وقت فقط برای اینکه کسی را در چاه لازاروس زنده کنم، او را نمی‌کشم. اگر چنین عنصری در خدمت داستان باشد، بله. اما مرگ باید معنا داشته باشد. وقتی مخاطب احساس کند مرگ صرفاً یک توقف موقت است، خطر از قصه رخت می‌بندد.

تجربه‌های قبلی گان نیز این دیدگاه را تأیید می‌کنند. در نگهبانان کهکشان، گرچه بسیاری تصور کردند گروت دوباره زنده شده، اما گان توضیح داد نسخه دوم گروت، در واقع فرزند شخصیت اصلی است، نه خود او.

دنیای دی‌سی در گذشته با بازگشت‌های ناگهانی و اغلب بی‌منطق، مرگ را بی‌ارزش کرده بود—از جمله بازگشت سریع سوپرمن پس از مرگ در Batman v Superman. چنین تصمیم‌هایی، فرصت تأثیرگذاری و خلق فقدانی واقعی را از مخاطبان گرفت.

حالا اما با هدایت گان، DCU می‌تواند راهی متفاوت را در پیش گیرد.

نظر شما درباره‌ی این سیاست جیمز گان در دنیای دی سی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *