پاول دوروف، موسس تلگرام، پیش از این، افزایش تعداد کاربران را به محبوبیت بازی‌ها در این پلتفرم نسبت داده بود. وی همچنین هفته گذشته اعلام کرد این شرکت قصد دارد ماه جاری، یک فروشگاه برنامه و مرورگر درون برنامه‌ای با پشتیبانی برای صفحات وب ۳، راه اندازی کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تلگرام در مارس، از مرز ۹۰۰ میلیون کاربر عبور کرد. دوروف در آن زمان، در مصاحبه‌ای با روزنامه فایننشیال تایمز گفته بود این شرکت قصد دارد سال آینده، به سودآوری برسد.

به نظر می‌رسد تلگرام بکارگیری فناوری وب ۳ در پلتفرم خود را سرعت بخشیده است. این شرکت، مدت‌ها از رمرارز و ابتکارهای بلاک‌چین حمایت کرده است اما تلاش‌هایش برای ورود به این فضا پس از شکست عرضه کوین در سال ۲۰۱۸، ناکام ماند. تلگرام در دسامبر سال ۲۰۲۲، فروش نام‌های کاربری در بلاک‌چین تون را آغاز کرد.

این شرکت از آن زمان به کمک به طراحان برای ساخت مینی اپلیکیشن و بازی‌هایی که از رمزارز برای تراکنش‌ها استفاده می‌کنند، متمرکز شده است. تلگرام امسال اشتراک گذاری درآمد تبلیغاتی با صاحبان کانال‌ها را با دادن «تون کوین» آغاز کرد. این پلتفرم اوایل ماه میلادی جاری، به صاحبان کانال‌ها اجازه داد استارها را به «تون کوین» تبدیل کنند تا تبلیغات را به نرخ تخفیف‌دار خریداری کنند یا رمزارزها را مبادله کنند.

با این حال، تلگرام همواره از کلاهبرداری‌ها و شیادی‌ها در عذاب بوده است. از نوامبر سال ۲۰۲۳، کلاهبرداران، برنامه‌های مختلفی را برای سرقت «تون کوین» از کاربران به اجرا گذاشته اند. پاول دوروف هفته گذشته به این موضوع اشاره کرد و گفت تلگرام در تلاش برای مقابله با چنین کلاهبرداری‌هایی است.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، پاول دوروف نوشت: تلگرام به زودی، ماه ثبت نام و کشور اصلی برای هر حساب عمومی را (مشابه اینستاگرام)، نمایش خواهد داد. ما همچنین به سازمان‌ها اجازه می‌دهیم از مینی اپلیکیشن‌های ما برای صدور برچسب برای کانال‌ها استفاده کنند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *