شهر کپنهاگ (Copenhagen) با شهرتش، فرهنگ کافه‌های بین‌المللی و همچنین تاریخ غنی، مسافران را در تمام طول سال به خودش جذب می‌کند. تابستان گردشگران بسیار بیشتری نسبت به زمستان به این شهر سفر می‌کنند اما باید گفت که هیچ زمان واقعاً بدی برای دیدن این پایتخت جذاب و تماشایی دانمارک وجود ندارد.

در ماه‌های نوامبر و دسامبر، دانمارکی‌ها برای کریسمس تمام تلاش خودشان را می‌کنند و این زمانی جادویی برای بازدید از کپنهاگ است. در طول ماه‌های گرم تابستان نیز مردم کپنهاگ از روزهای طولانی برای نوشیدن و صرف غذا در فضای باز استفاده می‌کنند و در اقیانوسی که شهر را احاطه کرد، غوطه‌ور می‌شوند.

در هر فصل، موزه‌های جالب کپنهاگ، کافه‌ها و رستوران‌های مهیج و مناظر تاریخی با ارزش اینجا به معنای آن است که شما همیشه چیزی برای دیدن و انجام دادن خواهید داشت. در ادامه بهترین زمان‌ها برای سفر به کپنهاگ آمده است.

ژوئن تا اوت؛ بهترین زمان برای روزهای شلوغ و شب‌های روشن

آب‌وهوای دانمارک نسبت به برخی از کشورهای شمال اروپا شدت کمتری دارد و تابستان‌های آن معتدل و زمستان‌های معمولی است. به خاطر موقعیت مکانی این کشور در منطقه شمال، تعداد ساعات نور روز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. فصل اوج گردشگری در شهر کپنهاگ در ماه‌های تابستانی از ماه مه تا اوت است، زمانی که روزها بی‌پایان هستند و خورشید در ساعت ۲۲ غروب می‌کند.

این فصل جادویی بازدیدکنندگانی را به خودش جذب می‌کند که می‌خواهند در روزهای طولانی انواع فعالیت‌ها را تجربه کنند و همچنین از شب‌های روشن اسکاندیناوی لذت ببرند. روز Sankthansaften در ۲۳ ژوئن جشن نیمه تابستان دانمارکی است که در مکان‌های مختلف برگزار می‌شود. ماه ژوئیه نیز گرم‌ترین ماه در کپنهاگ است و زمان لذت بردن از پارک‌ها و سواحل این شهر است.

ماه ژوئن نیز ماهی است که در آن رویدادهای موسیقی همانند Copenhell و Distortion برگزار می‌شوند. این در حالی است که در ماه ژوئیه نیز رویداد Copenhagen Jazz Festival برگزار شده و این در حالی است که رویدادهای موسیقی محلی دیگری نیز وجود دارند. ماه اوت نیز بسیار شلوغ است و رویدادهای مختلفی برگزار می‌شوند.

بهار و پاییز؛ بهترین زمان برای لذت بردن از خلوتی کپنهاگ

فصل‌های میانه در کپنهاگ در بهار یعنی از آوریل تا مه و پاییز از سپتامبر تا نوامبر است اما در این زمان آب‌وهوا می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ممکن است خوش شانس باشید و آب‌وهوای تابستانی را در سپتامبر یا مه تجربه کنید یا ممکن است بدشانس باشید و عمدتاً هوای خاکستری و بارانی را ببینید.

با این حال، گردشگران کمتری نسبت به تابستان وجود دارد و قیمت‌ها کمی پایین‌تر است. به طور کلی، اگر از گذراندن مدتی در داخل خانه، کاوش در موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی یا خرید در فروشگاه‌های جذاب کپنهاگ لذت می‌برید، فصل‌های میانه برای سفر شهری عالی هستند. در ماه آوریل، شهر کپنهاگ با شکوفه‌های گیلاس بهاری و بازارهای مختلف زنده می‌شود و شهر بازی تاریخی Tivoli Gardens نیز در این فصل باز است.

Christmas decorations brighten up the streets of Copenhagen in winter. Alexander Spatari/Getty Images

ماه دسامبر؛ بهترین زمان برای بازارهای کریسمسی و شادی زمستانی

اگر به دنبال جادویی‌ترین زمان برای بازدید از کپنهاگ هستید، دانمارکی‌ها برای کریسمس همه کار انجام می‌دهند. خیابان‌ها و میدان‌ها در اواسط نوامبر با چراغ‌های رشته‌ای و تزیینات کریسمسی خیره‌کننده می‌شوند، بازارهای کریسمسی در سرتاسر شهر دایر می‌شوند و Tivoli Gardens نیز به‌عنوان یک سرزمین عجایب زمستانی باز می‌شود.

از بازار کریسمسی در Christiania دیدن کنید تا هدایا و لوازم مختلفی را خریداری کنید یا اینکه در بازارهای جشنی Højbro Plads یا Nyhavn شرکت کنید. اگر جرئتش را دارید نیز می‌توانید در یکی از سواحل یخ‌زده شهر به سبک وایکینگ‌ها در اقیانوس شیرجه بزنید.

Winter is the season to get cozy with friends in Copenhagen. AleksandarNakic/ Getty Images

ماه ژانویه تا مه؛ بهترین زمان برای استفاده از قیمت‌های پایین

در طول ماه‌های زمستانی، بازدیدکنندگان می‌توانند جنبه‌های متفاوت، بومی‌تر و وایکینگی‌تری را مشاهده کنند چراکه گردشگران کمتری در شهر حضور دارند و همین نیز به فرهنگی محلی اجازه می‌دهد تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند در هزینه‌های اقامت خود صرفه‌جویی کنند چراکه زمستانی ارزان‌ترین زمان برای سفر به کپنهاگ است و فعالیت‌های زیادی همچون بازدید از موزه‌ها و خرید وجود دارند.

در این دوره زمانی، دمای هوا بسیار سرد و یخ‌بندان است و این در حالی است که خورشید ممکن است در ساعت ۳ تا ۴ بعدازظهر غروب کند و این به معنای بعدازظهرها و صبح‌های تاریک است. در این فصل سرد و زمستانی، افراد بومی به سراغ کافه‌های دنج و راحت می‌روند تا تجربه خوشایندی را به دست بیاورند. جدای از این، شما می‌توانید به یکی از پیست‌های اسکیت سواری روی یخ این شهر بروید.

منبع lonelyplanet

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *