اگر کسب‌وکار اینترنتی کوچک یا بزرگی دارید و می‌خواهید اعتماد مشتریان را جلب کنید تا فروش بیشتری را تجربه کنید، دریافت اینماد کمک قابل‌توجهی به شما می‌کند. این نماد الکترونیک شما را از رقبا متمایز می‌کند و به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد. اما اینماد چیست و چرا فروشگاه‌های اینترنتی به آن نیاز دارند؟ اگر به‌دنبال پاسخ این پرسش‌ها هستید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اینماد چیست؟

اینماد یا نماد تجارت الکترونیک، مجوزی قانونی برای اعتبار بخشیدن به کسب‌وکارهای اینترنتی است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک صادر می‌شود. این نماد الکترونیکی منجر به افزایش اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی می‌شود و در رشد کسب‌وکارتان مؤثر است.

اگرچه بدون دریافت اینماد نیز می‌توان درگاه بانکی داشت و محصولات خود را به فروش رساند، اما وجود لوگوی اینماد خیال مشتریان را راحت می‌کند و نشان‌دهندۀ فضای امن و ایمن فروشگاه شماست. در شرایط مشابهی که دو فروشگاه محصولات مشابه دارند؛ اما یکی از آن‌ها اینماد دارد و دیگری نه، انتخاب اکثر مشتریان، خرید از فروشگاه دارای نماد الکترونیک است. زیرا در اکثر مواقع افراد ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند تا از اصالت و سلامت کالای خود اطمینان داشته باشند و خاطرشان جمع باشد که پولشان هدر نمی‌رود.

چرا دریافت نماد اعتماد الکترونیکی اهمیت دارد؟

با وجود این‌که این روزها بازار خرید اینترنتی حسابی داغ است، اما مشتریان سخت می‌توانند به فروشگاهی که مجوز ندارد، اعتماد کنند. زمانی‌که افراد قصد دارند محصولی را اینترنتی بخرند، با دغدغه‌هایی روبه‌رو هستند.

  • آیا این کالا سالم به دستم می‌رسد؟
  • آیا سایت فروشگاه پرداخت امن دارد یا خیر؟
  • آیا می‌توانم به این فروشگاه اعتماد کنم؟

دریافت اینماد و وجود لوگوی آن در سایت به خوش‌نامی برند شما کمک می‌کند و این دغدغه‌ها را برطرف می‌کند. خوشبختانه، وجود سرویس‌هایی چون تلفن ابری، فرآیند دریافت اینماد را سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر ساخته است. در ادامه مقاله به بیان این روش می‌پردازیم.

مدارک موردنیاز برای دریافت اینماد

حال که از اهمیت اینماد مطلع شدید، بهتر است تا دیر نشده برای دریافت آن اقدام کنید. افراد حقیقی، حقوقی و متقاضیان دولتی برای دریافت اینماد باید مدارکی را ارائه دهند که در ادامه فهرست آن‌ها را آورده‌ایم.

مدارک موردنیاز برای دریافت اینماد اشخاص حقیقی

  • اسناد هویتی
  • تصویر مجوز فعالیت در صورت لزوم
  • اجاره‌نامه یا سند ملک کسب‌وکار یا منزل (یا تهیه دفتر کار مجازی)
  • تعهدنامه شخصیت حقوقی

مدارک موردنیاز برای دریافت اینماد اشخاص حقوقی

  • تصویر اصل شناسنامه
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  • آگهی آخرین تغییرات آدرس در صورت جابه‌جایی
  • آگهی آخرین تغییرات هیئت‌مدیره در صورت وجود
  • آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت سازمان در صورت وجود
  • تعهدنامه شخصیت حقوقی
  • مجوز فعالیت یا تصویر پروانه

اینماد برای وب سایت

مدارک موردنیاز برای دریافت اینماد متقاضیان دولتی

  • تصویر نامه در سربرگ رسمی دولتی سازمان با امضای مقام مسئول که تأیید کند وب‌سایت موردنظر به دستگاه دولتی تعلق دارد و معرفی نماینده دولتی در متن نامه

شرایط و الزامات دریافت اینماد

برای دریافت اینماد شرایطی وجود دارد که چک‌لیست آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

۱- فعالیت بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران و تأییدصلاحیت

۲- داشتن دامنه سایت به نام شخص درخواست‌دهنده

۳- عرضه کالا یا خدمات در سایت

۴- اعلام قیمت محصولات یا خدمات

۵- داشتن حداقل سن 18 سال برای فرد درخواست‌دهنده

۶- امکان عودت پرداخت وجه بی‌قیدوشرط در حداقل 7 روز

۷- رسیدگی به شکایات در سایت اینماد

مراحل دریافت نماد تجارت الکترونیکی

دریافت اینماد پیچیدگی خاصی ندارد و در چند مرحله صورت می‌گیرد. برای ثبت نام اینماد باید مراحل زیر را طی کنید.

۱- وارد سایت اینماد شوید و با ورود به سایت «دولت من» یک حساب کاربری بسازید. در این مرحله باید یک شماره تماس وارد کنید که با رمزی که به این شماره ارسال می‌شود، اجازۀ ورود به مرحلۀ بعد را پیدا می‌کنید.

۲- پس از ساخت حساب کاربری، اطلاعات هویتی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز به اصلاح، تغییرات را اعمال کنید.

۳- روی گزینۀ «کسب‌وکار جدید» کلیک کنید و اطلاعات کسب‌وکار خود را اضافه کنید.

۴- در این مرحله باید برای جلوگیری از کلاهبرداری و اثبات این‌که شما صاحب کسب‌وکار ذکرشده هستید، باید دسترسی فنی را تأیید کنید. این کار با انجام یکی از 4 روش ارسال کد به ایمیل دامنه، بارگذاری فایل در سرور، افزودن متاتگ در صفحۀ اصلی و تغییرعنوان صفحه صورت می‌گیرد.

۵- پس از بررسی فنی باید حوزۀ فعالیت خود را به‌صورت دقیق مشخص کنید. اگر برای حوزۀ فعالیت کسب‌وکار شما نیاز به مجوز خاصی باشد، گزینۀ مجوز فعالیت برایتان فعال می‌شود که باید آن را تأیید کنید. همچنین در این مرحله شما باید نوع فروش (مستقیم، غیرمستقیم و ترکیبی) را نیز مشخص کنید.

۶- اطلاعات تماس از جمله محل فعالیت، شماره تماس و پست الکترونیک خود را وارد کنید. در این مرحله احراز ایمیل، احراز تلفن ثابت و نشانی باید صورت گیرد.

۷- فرم نظرسنجی را تکمیل کنید.

۸- چک‌لیست الزامات اینماد را بررسی کنید.

۹- تعدنامه الکترونیکی را مطالعه و تأیید و سپس هزینۀ فعال‌سازی اینماد را پرداخت کنید.

۱۰- در این مرحله ثبت نام اینماد تکمیل می‌شود و پروندۀ شما برای کارشناس ارسال می‌شود. درصورتی‌که صحت اطلاعات تأیید شود اینماد شما برای صدور آماده می‌شود و شما می‌توانید لوگوی آن را روی سایت خود قرار دهید. توجه کنید که امکان دارد لوگوی اینماد تا 24 ساعت روی سایت نمایان نشود، اما اگر پس از آن نیز لوگو در وب‌سایت نشان داده نشد، در سامانه اینماد پیگیری‌های مربوطه را به عمل آورید.

تلفن ابری

چگونه در کم‌ترین زمان موفق به دریافت اینماد شویم؟

برای دریافت نماد تجارت الکترونیک شما هم می‌توانید خودتان وارد سایت اینماد شوید و اطلاعات کسب‌وکارتان را تکمیل کنید یا از سایت‌های معتبر کمک بگیرید. درصورتی‌که اطلاعات شما به‌درستی وارد شده باشد و مجوزهای قانونی تأیید شود، ارزیابی کسب‌وکارتان در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد.

اگر عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع لوگوی اینماد را روی سایت خود فعال کنید، هنگام ثبت‌نام روی اینماد موقت و بدون ستاره کلیک کنید. اینماد سه نوع دارد که شامل موقت، یک ستاره و دو ستاره می‌شود. اینماد موقت خیلی سریع فعال می‌شود و برای کسب‌وکارهایی مناسب است که گردش مالی پایین دارند یا اطلاعاتشان تکمیل نیست. اینماد موقت فرایند ثبت نام اینماد را برایتان تسهیل و تسریع می‌کند و فرصتی به شما می‌دهد تا اطلاعات خود را تکمیل کرده و سپس نسبت به دریافت اینماد ستاره‌دار اقدام کنید.

راه‌کار دیگر برای تسریع دریافت اینماد، استفاده از خدمات «دفتر شما» است. اگر دفتر کار ندارید و می‌خواهید در کمترین زمان صاحب یک شماره ثابت با پیش‌شماره‌های تهران شوید تا فرایند ثبت نام اینماد را تکمیل کنید، دفتر شما کمکتان خواهد کرد. با استفاده از خدمات تلفن ثابت اینترنتی و بدون نیاز به اجاره دفتر کار، شما در کمترین زمان یک شماره تلفن ثابت تهران خواهید داشت که با آن می‌توانید نسبت به دریافت اینماد اقدام کنید.

جمع‌بندی

اینماد نماد تجارت الکترونیک است که به کسب‌وکار شما در فضای اینترنتی اعتبار و هویت می‌بخشد. وجود این نماد در وب‌سایت شما اعتماد مشتریان به برندتان را افزایش می‌دهد و فروش بیشتر برایتان به ارمغان می‌آورد.

اگر می‌خواهید نسبت به دریافت اینماد اقدام کنید و شماره ثابت ندارید، نیاز نیست ساعت‌ها وقت و هزینۀ خود را برای راه‌اندازی خط تلفن تلف کنید. برای این کار کافی است به سایت دفتر شما مراجعه کنید و با خرید شماره ثابت در عرض 5 دقیقه صاحب یک دفتر مجازی شوید. برای اطلاع از خدمات دفتر شما و استفاده با شماره 02128420 تماس بگیرید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *