چین اعلام کرده که در طرح‌ها و برنامه‌های مختلف با چاقی مبارزه خواهد کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از الجزیره، مطالعات نشان می‌دهد بیش از دو سوم جمعیت چین تا سال 2030 دچار اضافه وزن خواهند شد.

این موضوع باعث شده تا سازندگان داروهای لاغری خارجی و داخلی برای تسلط بر بزرگترین بازار مصرف در جهان با یکدیگر رقابت کنند.

در سال گذشته غول داروسازی “نوو نوردیک” دانمارک فروش داروی دیابت خود در چین را دو برابر کرد و فروش آن را به 700 میلیون دلار رساند. مبلغی که حدود 5 درصد فروش جهانی این محصول محسوب می‌شود.

اوزمپیک در سال 2021 برای بهبود دیابت در چین تائید شد اما ترکیب “سماگلوتید” این دارو که ضد چاقی است محبوبیت آن را در این کشور و بسیاری از نقاط دیگر جهان افزایش داده است. حالا “اینفلوئنسرها و افراد مشهور اینترنتی” از این دارو به عنوان ترکیب لاغر کننده استفاده و یاد می‌کنند.

اینفلوئنسرهای زن چینی و بلاگرها اوزمپیک را در رسانه‌های چینی تبلیغ می‌کنند.

همین رسانه های اجتماعی زادگاه برخی از “چالش های زیبایی” هستند که اغلب زنان جوان چینی لاغری خود را در آن نشان می‌دهند. لاغری ای که که گاهی افراطی به نظر می رسد.

پاون وانگ مدرس ارشد مطالعات چین و آسیا در دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا می گوید: “به صورت کلی لاغری معیار زیبایی برای زنان در چین است و برخی حاضرند با وجود ضرر برای سلامتی مسیر و شیوه های لاغری را دنبال کنند”.

برای وانگ افزایش تقاضا در چین برای لاغری جای تعجب ندارد.

او گفت: “بسیاری از مردم چین این روزها مایلند انواع روش ها و مکمل ها را برای کاهش وزن امتحان کنند”.

افراد ناامید از لاغری در چین به زنان جوانی که برای زیبایی قصد کاهش وزن دارند، محدود نمی شوند.

براساس برخی از گزارش ها چین بیشترین افراد دارای اضافه وزن یا چاق در جهان را دارد و حدود نیمی از جمعیت این کشور اضافه وزن دارند.

حالا افزایش نرخ چاقی همراه با ایده آل های زیبایی بازار چین را به چشم اندازی فریبنده برای سازندگان داروهایی مانند اوزمپیک تبدیل کرده است و پتانسیل بسیاری برای به دست آوردن پول زیاد در آن وجود دارد.

جزئیات بیشتر در باره داروهای لاغری و مصرف اوزمپیک در چین را ببینید.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *