ابزار فوق العاده کارآمدی مانند ChatGPT، گاها به خاطر استفاده زیاد کاربران داخل کشور از روش های تغییر آی پی، دسترسی خود را مسدود کرده ⛔ و یک پیام خطا نمایش می دهد.

در این مطلب از انزل وب، به آموزش رفع ارور Sorry you have been blocked ChatGPT خواهیم پرداخت.

چگونه مشکل Sorry you have been blocked چت جی پی تی حل کنیم؟

How To Fix “Sorry You Have Been Blocked” On ChatGPT

مطابق توضیحات پشتیبانی OpenAI در صورت نقض قوانین استفاده از پلتفرم ChatGPT با پیام “Sorry, you have been blocked you are unable to access” مواجه می شوید که به این معناست که قادر استفاده ChatGPT نیستید. کاربران ایرانی داخل کشور عموما به واسطه استفاده از VPN و تغییر دهنده های IP با این مشکل مواجه می شوند. به طور خلاصه برای حل ارور Sorry you have been blocked و ورود بدون مشکل به چت جی پی تی ۵ روش وجود دارد:

  • تغییر سرور تغییردهنده آی پی و رفرش کردن وب سایت
  • مرورگر را بروزرسانی کنید یا از حالت ناشناس (Incognito Mode) استفاده کنید.
  • از دستگاه دیگری امتحان کنید یا یک حساب جدید بسازید.
  • با تیم پشتیبانی OpenAI تماس بگیرید.
  • از جایگزین های ChatGPT استفاده کنید.

در ادامه به آموزش ۵ روش رفع ارور Sorry you have been blocked ChatGPT می پردازیم.

۱- چرا با ارور Sorry you have been blocked مواجه می شویم؟

  • فعالیت غیرمعمول یا مشکوکی از دستگاه یا آدرس IP شما شناسایی شده است.
  • اسپم، سو استفاده یا نقض شرایط خدمات پلتفرم.
  • استفاده از VPN یا تغییر دهنده IP، به ویژه اگر با فعالیت های پرخطر یا مخرب مرتبط باشد، ممکن است به عنوان رفتار مشکوک توسط ChatGPT تفسیر شود.

۲- روش های حل ارور Sorry you have been blocked

۲-۱ تغییر سرور تغییردهنده آی پی و رفرش کردن وبسایت

استفاده از سرورهای تغییردهنده های عمومی آی پی که رایگان هستند و یا حتی موارد پولی که DNS Leak دارند ممکن است منجر به نمایش پیام خطای دسترسی به چت جی پی تی شود. چرا که ChatGPT ممکن است استفاده از تغییردهنده را به عنوان یک رفتار مشکوک یا یک خطر امنیتی احتمالی تشخیص دهد، به ویژه اگر آدرس IP با فعالیت های مخاطره آمیز یا مخرب مرتبط باشد. بنابراین، VPN یا سرویس پروکسی خود را غیرفعال کنید. اگر کاربر داخل کشور هستید، لازم است که از یک تغییر دهنده IP معتبر (ترجیحا غیر رایگان) بدون دی ان اس لیک (DNS Leak) استفاده کنید. گاهی تغییر سرور نیز منجر به رفع مشکل می شود. در نهایت، وبسایت را رفرش کنید یا به chatgpt.com بروید و دوباره وارد شوید.

۲-۲ مرورگر را بروزرسانی کنید یا از حالت ناشناس (Incognito Mode) استفاده کنید

بروزر نبودن مرورگر می تواند منجر به برخی ناسازگاری ها و در نتیجه باعث مسدود شدن ChatGPT شود. با این وجود، حالت ناشناس یا Incognito Mode می تواند به شما کمک کند برخی از مشکلات مربوط به مرورگر را دور بزنید. اما برای رفع ارور Sorry you have been blocked ChatGPT بهتر است که مرورگر خود را آپدیت کنید.

برای دسترسی به ChatGPT حالت ناشناس یا Incognito Mode مرورگر خود را باز کنید. در کروم با فشار دادن کلید ترکیبی Ctrl + Shift + N می توانید این کار را انجام دهید.

سپس به chatgpt.com بروید و وارد شوید. ببینید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

استفاده از حالت ناشناس (Incognito Mode) برای باز کردن چت جی پی تی

۲-۳ از دستگاه دیگری امتحان کنید یا یک حساب جدید بسازید

اگر ترجیح می دهید از ChatGPT استفاده کنید، توصیه می کنیم که ابتدا از دستگاه دیگری وارد ChatGPT شوید. در صورتی که مشکل برقرار بود یک حساب جدید در سرویس اپن ای آی برای چت جی پی تی ایجاد کنید. بهتر است که از دستگاه ها یا شبکه های اینترنت مختلف ثبت نام کنید تا از خطاهای too many registrations from the same IP یا «ثبت نام های زیاد از یک IP» جلوگیری کنید.

۲-۴ با تیم پشتیبانی OpenAI تماس بگیرید

اگر همچنان با این مشکل روبرو هستید، نشان دهنده این است که به دلیل نقض شرایط خدمات پلتفرم، از استفاده از ChatGPT منع شده اید. در چنین مواردی، می توانید با تیم پشتیبانی پلتفرم تماس بگیرید تا مسئله را بررسی کرده و دسترسی شما را مجددا برقرار کنند.

به وب‌سایت مرکز کمک OpenAI به آدرس Help.openai.com بروید.

مطابق تصویر وارد بخش ChatGPT شوید.

تماس با تیم پشتیبانی OpenAI مرحله اول

در پایین سمت راست صفحه روی آیکون مشخص شده، کلیک کنید.

تماس با تیم پشتیبانی OpenAI مرحله دوم

وارد بخش Messages شوید.

تماس با تیم پشتیبانی OpenAI مرحله سوم

سپس روی Ask a question کلیک کنید.

تماس با تیم پشتیبانی OpenAI مرحله چهارم

بعد با کلیک روی گزینه I can’t login منتظر شوید تا چت جی پی تی پاسخ شما را بدهد. سپس در بخش مشخص شده پیام و درخواست خود را بنویسید.

تماس با تیم پشتیبانی OpenAI مرحله پنجم

مطمئن شوید که شناسه Ray ID را از پیام خطا درج کرده اید تا روند حل مشکل سریع تر انجام شود. مطابق تصویر زیر وقتی با ارور Sorry you have been blocked مواجه می شوید، Ray ID در اختیار شما قرار می گیرد.

تماس با تیم پشتیبانی OpenAI وارد کردن Ray ID

۲-۵ از جایگزین های ChatGPT استفاده کنید

اگر هیچ کدام از روش های فوق برای حل مشکل Blocked چت جی چی تی مفید نبود، می توانید از جایگزین های ChatGPT استفاده کنید. به عنوان مثال، HIX Chat خدمات بهتری نسبت به ChatGPT ارائه می دهد بدون اینکه خطای مسدود شدن را تجربه کنید. این ابزار با قابلیت دسترسی به وب می تواند اطلاعات آنلاین و بروز را به دقت در اختیار شما قرار دهد. همچنین می تواند به اسنادی که آپلود می کنید و همچنین به صفحات وب از طریق URL هایی که ارائه می دهید دسترسی پیدا کند و بر اساس اطلاعات به دست آمده پاسخ هایی تولید کند.

۳- چگونه از بروز ارور Sorry you have been blocked پیشگیری کنیم؟

برای اطمینان از اینکه می توانید بدون وقفه به ChatGPT دسترسی داشته باشید و از مسدود شدن یا برخورد با خطاها جلوگیری کنید، رعایت استانداردهای اجتماعی پلتفرم بسیار مهم است. از استفاده از ابزارهای خودکار یا اسکریپت ها خودداری کنید، زیرا می توانند باعث شناسایی شما به عنوان بات شوند و منجر به مسدود شدن حساب شوند

علاوه بر این، از ارسال پیام های اسپم یا ناخواسته خودداری کنید، زیرا این کار می تواند منجر به ممنوعیت شما از استفاده از چت جی پی تی شود. بروزرسانی مداوم دستگاه و مرورگر شما نیز برای دستیابی به عملکرد بهینه درChatGPT ضروری است. پاک کردن منظم حافظه کش نیز می تواند به حذف اشکالات فنی که ممکن است دسترسی را مختل کند، کمک کند.

اگر از طریق VPN یا پروکسی به پلتفرم های OpenAI دسترسی دارید، قبل از استفاده از ChatGPT آن‌ها را آپدیت کنید و یک سرور مطمئن با سرعت بالا و تعداد یوزر کمتر برای اتصال انتخاب کنید. با انجام این اقدامات پیشگیرانه، می توانید بدون مواجهه با پیام های خطا یا مسدود شدن که ممکن است تجربه شما را در پلتفرم تحت تأثیر قرار دهد، به ChatGPT دسترسی مداوم داشته باشید.

سوالات متداول

ترجمه Sorry, you have been blocked چیست؟

ترجمه عبارت “sorry, you have been blocked” به فارسی به این صورت است: “متاسفیم، شما مسدود شده‌اید.” این پیام به این معناست که شما به دلیل مسدود شدن دسترسی به یک سایت یا سرویس آنلاین برای شما، امکان دسترسی به محتوای مورد نظر را ندارید.

جمع بندی

برای استفاده بدون مشکل از ChatGPT رعایت قوانین استفاده از این پلتفرم، الزامی است. ارسال پیام های ناخواسته، استفاده از اسکریپت های خودکار و همچنین استفاده از VPN و تغییر دهنده IP می تواند باعث شود تا چت جی پی تی شما را به عنوان یک بات مخرب شناسایی کند. این اتفاق منجر به مسدود شدن حساب شما و نمایش خطای “Sorry, you have been blocked you are unable to access” می شود.

برای رفع این ارور، ابتدا VPN یا تغییر دهنده خود را غیرفعال کنید یا سرور خود را تغییر دهید و سپس صفحه را رفرش کنید. کاربران داخل کشور لازم است که از یک تغییر دهنده IP معتبر (ترجیحا غیر رایگان) بدون دی ان اس لیک (DNS Leak) استفاده کنند. همچنین می توانید از دستگاهی دیگر اکانت تازه بسازید و یا با پشتیبانی کمپانی OpenAI ارتباط بگیرید. اگر هیچکدام از روش ها جواب نداد، می توانید از جایگزین هایی مانند HIX Chat یا Claude.ai استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

استفاده از ChatGPT به بخش جدایی ناپذیر زندگی روزمره کاربران تبدیل شده است. شما چه تجربه ای از نمایش خطای Sorry you have been blocked دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه همین مطلب با ما در میان بگذارید.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *