شفقنا رسانه- مدیر مسئول روزنامه هفت صبح درباره مهم ترین چالش دولت در حوزه اطلاع رسانی و حوزه رسانه می گوید: مشکل دولت در اطلاع رسانی این است که تلویزیون و رادیو ما مستقل از دولت عمل می کند و هر چقدر این رسانه ها بگویند ما حسن داریم، نمی توانند مستقیما فعالیت و عملکرد دولت را بازتاب دهند.دولت چهاردهم تا اینجای کار نشان داده خیلی به سمت نیروهای جوان تمایلی ندارد و نیروهای کهنه کار و قدیمی و به نوعی خسته و با ضریب خطر پذیری را ترجیح می دهد که این کار را برای دولت سخت می کند.
آرش خوشخو مدیر مسئول روزنامه هفت صبح درباره مهم ترین چالش های رسانه ای به شفقنا رسانه می گوید: مشکل دولت در اطلاع رسانی این است که تلویزیون و رادیو ما مستقل از دولت عمل می کند و هر چقدر این رسانه ها بگویند ما حسن داریم، نمی توانند مستقیما فعالیت و عملکرد دولت را بازتاب دهند.البته می دانیم که این رسانه هم به لحاظ سیاسی تعارضاتی با دولت دارد. در واقع تلویزیون با همه نقاط مثبت و منفی، از لحاظ سیاسی در تعارض نسبی با نقطه نظرات دولت است. به همین خاطر رادیو و تلویزیون را بیشتر به عنوان رسانه منتقد دولت خواهیم دید تا اینکه رسانه همراه و اطلاع رسانی برای دولت باشد این خود یک چالش بزرگ برای دولت چهاردهم است.
او با اشاره به همراهی رسانه های کشورهای دیگر با دولت هایشان بیان می کند: دولت های دنیا این مساله را ندارند چون معمولا همه دولت ها یک شبکه تلویزیونی دولتی دارند که منعکس کننده نظرات آنان خواهد بود. البته در اینجا منظورم از کشورهایی است که ساختاری شبیه به کشور ایران دارند.
این فعال رسانه ای توضیح می دهد: در نتیجه این عملکرد، دولت به لحاظ رسانه ای در یک اقلیت قرار می گیرد و پرکردن این خلا غیر ممکن است و ما نمی توانیم مشکل نداشتن رادیو و تلویزیون ملی و همراه نبودنش را حل کنیم. در نتیجه یک راه حل هایی پیدا کردند مثل ایجاد روزنامه و خبرگزاری دولتی که تقریبا به دولت کمک می کنند که تا حدی منعکس کننده نظرات و پیام دولت باشند .ولی این کمبود وجود دارد.
خوشخو درباره ویژگی های تیم اطلاع رسانی دولت بیان می کند: دولت در تیم اطلاع رسانی باید از نیروهای جوان و چابک و کسانیکه از فضای مجازی مطلع هستند، بهره ببرد. دولت چهاردهم تا اینجای کار نشان داده خیلی به سمت نیروهای جوان تمایلی ندارد و نیروهای کهنه کار و قدیمی و به نوعی خسته و با ضریب خطر پذیری را ترجیح می دهد که این کار را برای دولت سخت می کند و بیشتر کار به بیانیه و جوابیه می کشد.
او ادامه می دهد: تیم اطلاع رسانی دولت باید جوان و چابک باشد تا برای پر کردن خلا فقدان رادیو و تلویزیون کمتر همراه، بتواند فضای مجازی را خوب پوشش دهد و دولت باید از چهره های کهنه کار گذر کند چرا که تنها ظرفیت دولت برای پیروزی در فضای رسانه ای، فضای مجازی است.
source