شفقنا رسانه- گوگل پس از شکایت برخی از رقیبان کوچک‌تر از کاهش ترافیک سایت‌هایشان به دلیل تغییرات قبلی این شرکت، تغییرات بیشتری را در نتایج جست‌وجوی خود در اروپا پیشنهاد کرد.

به گزارش شفقنا رسانه از ایسنا، رگولاتورهای ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا، در نظر دارند تحت مقرارت جدید اتحادیه اروپا، اتهاماتی را علیه گوگل مطرح کنند.

تحت قانون بازارهای دیجتال، گوگل حق ندارد با محصولات و خدمات خود برخورد ترجیحی داشته باشد. این قانون در سال میلادی گذشته اجرایی شد و هدف آن، کنترل قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری بود.

بزرگترین موتور جست‌وجوی جهان از آن زمان، تلاش کرد به درخواست‌های مربوط به سایت‌های مقایسه قیمت، هتل‌ها، ایرلاین‌ها و خرده فروشان کوچک رسیدگی کند. این سه گروه اعلام کردند کلیک برای ثبت سفارش مستقیم، به دلیل تغییرات اخیر گوگل، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

اولیویه بتل، مدیر حقوقی گوگل، روز سه شنبه، در یک پست وبلاگی گفت: بنابراین، ما تغییرات بیشتری را در نتایج جست‌وجوی اروپایی خود پیشنهاد کرده‌ایم تا سعی کنیم این درخواست‌ها را برآورده کنیم، در حالی که همچنان اهداف تعیین‌شده تحت قانون بازارهای دیجتال را برآورده می‌کنیم.

تغییرات شامل معرفی واحدهای توسعه‌یافته و دارای قالب‌بندی یکسان است که به کاربران امکان می‌دهد بین سایت‌های مقایسه و وب‌سایت‌های تامین‌کننده انتخاب کنند؛ قالب‌های جدیدی که به رقیبان اجازه می‌دهد قیمت‌ها و تصاویر و همچنین واحدهای تبلیغاتی جدید برای سایت‌های مقایسه را در وب‌سایت‌های خود نشان دهند.

گوگل همچنین برای سنجش علاقه کاربران، قصد دارد برای نتایج جست‌وجوی خود در آلمان، بلژیک و استونی، نقشه‌ای را که موقعیت هتل‌ها و نتایج زیر نقشه را نشان می‌دهد، شبیه به قالب قدیمی «ده لینک آبی» سال‌های پیش، حذف کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، گوگل از مارس، در رادار کمیسیون اروپا قرار گرفته است. تخلف شرکت‌های فناوری از قانون بازارهای دیجتال، به صدور جریمه ای معادل ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی سالانه آنها منجر خواهد شد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *