تایرهای آفرود و سیستم کنترل سرازیری همراه با تغییرات ظاهری داخلی و خارجی، در نسخه جدیدی که برای عبور از مسیرهای سنگلاخی طراحی شده است، ارائه میشوند.
با تحویل ۱۴۱,۱۶۰ واحد در نیمه اول سال ۲۰۲۴، روگ به طور قابل توجهی پرفروشترین مدل نیسان در ایالات متحده است. با تغییر سال مدل، این کراساوور محبوب یک خط تولید گستردهتر دریافت کرده و شامل نسخهای به نام “Rock Creek” میشود. این سطح تجهیزات جدید که برای علاقهمندان به فعالیتهای خارج از منزل هدفگذاری شده است، از نسخه مشابه ارائه شده برای خودروی بزرگتر پثفایندر الهام گرفته است.
نباید انتظار آپگریدهای شدید مانند محورهای پورتال داشته باشید، زیرا راک کریک فقط بهبودهای جزئی برای حرکت در مسیرهای ناهموار دارد. چرخهای ۱۷ اینچی مشکی مات با تایرهای آفرود فالکن واید پیک 235/65 R17 پوشیده شدهاند. سیستم چهار چرخ محرک استاندارد که در این نسخه از روگ نصب شده، همراه با کنترل سرازیری است که به هنگام پایین آمدن از شیبهای تند با حفظ سرعت ثابت، تجربه سواری روانتری را ارائه میدهد.
برای بهبود بیشتر، نیسان یک حالت نمای آفرود ارائه میدهد که در سرعتهای تا ۱۲ مایل در ساعت کار میکند. هدف از این قابلیت، کمک به جلوگیری از موانعی است که در غیر این صورت در هنگام عبور از زمینهای ناهموار دشوارتر قابل مشاهده خواهند بود. این تجهیزات به صورت استاندارد در نسخه راک کریک موجود است و برخی تنظیمات اضافی نیز دارد که شامل جلوپنجره براق مشکی، پوشش آینههای جانبی مشکی، تزئینات قرمز لاوا و یک باربند لولهای میشود. رنگهای بدنه محدود به سفید اورست، مشکی سوپر، خاکستری بولدر و این رنگ جذاب طوفان باجا هستند.
در داخل خودرو، روگ راک کریک با قیمت ۳۶,۸۱۰ دلار ارائه میشود و دارای روکش چرمی ضد آب با تزئینات قرمز لاوا بیشتر و تزئینات مشکی پیانو برای داشبورد است. صندلیهای جلو دارای سیستم گرمایشی به صورت استاندارد هستند و همچنین یک پریز برق ۱۲ ولتی در قسمت بار موجود است.
بستهی پریمیوم به قیمت ۸۰۰ دلار شامل امکانات مختلفی از جمله فرمان گرمکندار، پد شارژ بیسیم و صندلی مسافر با تنظیم چهار جهته است. همچنین در این بسته، درب عقب برقی، نورپردازی داخلی LED و قابلیت حافظه برای آینهها و صندلی راننده ارائه میشود.
فراتر از راک کریک، روگ ۲۰۲۵ نسخههای SL و پلاتینیوم با سیستم ProPILOT Assist 2.1 به صورت انتخابی ارائه میشود که امکان رانندگی بدون دخالت دست در خطوط تکلاین آزادراهها را فراهم میکند. زمانی که این سیستم فعال است، میتواند وظایف شتابگیری، فرماندهی و ترمزگیری را انجام دهد. این دو نسخه همچنین از یک سیستم نمایش ۳۶۰ درجه جدید با چرخش سهبعدی بهره میبرند که باید کار را برای مانور دادن خودرو در فضاهای تنگ آسانتر کند. اگر بسته فناوری ۳,۲۰۰ دلاری که برای SL و پلاتینیوم در نظر گرفته شده اضافه شود، روگ اولین نیسانی میشود که در ایالات متحده با “کاپوت شفاف” فروخته میشود. این بسته همچنین یک زاویه دید دوربین جلو با دید ۱۷۶ درجهای را به همراه دارد.
صرف نظر از تیپ، تمامی مدلهای روگ از یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ پوند-فوت گشتاور بهره میبرند. این موتور سه سیلندر از فناوری نسبت تراکم متغیر استفاده کرده و قدرت را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو یا هر دو محور منتقل میکند.
مدل | قیمت (با هزینه حمل و تحویل) |
---|---|
روگ S دیفرانسیل جلو | ۳۰,۶۲۰ دلار |
روگ SV دیفرانسیل جلو | ۳۲,۳۶۰ دلار |
روگ SL دیفرانسیل جلو | ۳۷,۴۸۰ دلار |
روگ پلاتینیوم دیفرانسیل جلو | ۴۰,۹۱۰ دلار |
روگ S چهار چرخ محرک | ۳۲,۰۲۰ دلار |
روگ SV چهار چرخ محرک | ۳۳,۷۶۰ دلار |
روگ راک کریک چهار چرخ محرک | ۳۶,۸۱۰ دلار |
روگ SL چهار چرخ محرک | ۳۸,۸۸۰ دلار |
روگ پلاتینیوم چهار چرخ محرک | ۴۲,۳۱۰ دلار |
source