شفقنا رسانه- شرکت آمازون احتمالا سال آینده میلادی با تحقیقات آنتی تراست اتحادیه اروپا درباره آنکه آیا محصولات برند خود را در پلتفرم فروش آنلاینش بر کالاهای دیگر ترجیح می داده یا خیر روبرو خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه این غول خرده فروشی آنلاین در صورتیکه درباره نقض قوانین بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا(DMA) مقصر شناخته شود، ممکن است ملزم به پرداخت جریمه ای تا ۱۰ درصد درآمد سالانه خود شود.
زمانبندی و تصمیم گیری درباره پیشبرد تحقیق در ماه های آینده به عهده کمیسیونر آنتی آنتی تراست اتحادیه اروپا یعنی «ترزا ریبرا» است. وی قرار است از ماه آینده فعالیت خود را شروع کند و جانشین مارگارت وستاگر خواهد شد.
قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا که سال گذشته میلادی اجرا شد، اجازه نمی دهد آمازون و ۶ شرکت فناوری بزرگ دیگر محصولات و سرویس های خود را به پلتفرم های دیگر ترجیح دهند.
کمیسیونر اتحادیه اروپا که به عنوان مجری آنتی تراست منطقه نیز فعالیت می کند، در ماه مارس اعلام کرد مشغول جمع آوری اطلاعات و داده هایی درباره نحوه برخورد آمازون با محصولات برند خود در «آمازون استور» است.
آمازون درگزارش پیروی از قوانین خود که در ماه مارس منتشر شد، اعلام کرد مدل های رده بندی محصولات آن تمایزی مدلهای رتبهبندی آن تفاوتی در مورد فروخته شدن محصول توسط آمازون خردهفروشی یا فروشنده یا محصول آمازون یا محصول شخص ثالث ندارند.
source