شرکت فولکس‌واگن تایرون را به عنوان یک SUV نسبتاً بزرگ معرفی کرده است که شکاف بین تیگوان و توارگ را پر می‌کند. این جایگاه قبلاً توسط تیگوان آل‌اسپیس اشغال شده بود، مدلی که هرگز به‌عنوان یک مدل مستقل توسط بازار شناخته نشد که این موضوع تا حدی به نام آن مربوط بود.

اکنون فولکس‌واگن تایرون را عرضه می‌کند که در ولفسبورگ توسعه یافته و ساخته می‌شود. این مدل نه تنها فضای مشابه تیگوان آل‌اسپیس هفت‌نفره را ارائه می‌دهد، بلکه باید کیفیتی مشابه توارگ داشته باشد. ما به بررسی دقیق این SUV جدید پرداخته‌ایم.

اولین سؤال واضح: چرا نام جدید برای تیگوان آل‌اسپیس سابق؟ فولکس‌واگن تحقیقات بازاری عمیقی انجام داده و متوجه شد که آل‌اسپیس در گذشته تقریباً ناشناخته بود و هرگز به‌عنوان یک مدل مجزا دیده نمی‌شد.

هدف مورد انتظار برای سود بردن از نام تیگوان محقق نشد. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که مدلی کاملاً جدید با نامی جدید توسعه یابد و عمداً از تیگوان فاصله گرفته و به کلاس لوکس توارگ نزدیک‌تر شود.

تایرون، که کاملاً در ولفسبورگ توسعه یافته و هیچ ارتباطی با تایرون چینی ندارد، بر اساس پلتفرم MQB-evo ساخته شده است، همانند سایر خودروهای مدرن با موتورهای احتراق داخلی فولکس‌واگن.

اگرچه تایرون از هم‌افزایی با اشکودا کودیاک بهره می‌برد و به‌خصوص از نظر ابعاد به آن شباهت دارد، اما یک نسخه صرف از آن نیست؛ مانند پاسات و سوپرب که از یک خط تولید اسلواکی خارج می‌شوند. در مقابل، تایرون در ولفسبورگ تولید می‌شود، در حالی که کودیاک در شهر کواسینی چک ساخته می‌شود.

بیرونی

ظاهر تایرون شباهت‌هایی با تیگوان جدید و کودیاک جدید دارد. با طول 4770 میلی‌متر، عرض 1852 میلی‌متر و ارتفاع 1660 میلی‌متر، تایرون دومین SUV بزرگ فولکس‌واگن در اروپا محسوب می‌شود.

قسمت جلویی خودرو بسیار بلند است و دارای کاپوتی بزرگ و چراغ‌های LED دوبل چشمگیر است. نسخه‌های بالای “Elegance” و “R-Line” به صورت استاندارد با چراغ‌های LED-Plus عرضه می‌شوند که تنظیم نور چراغ‌ها و چراغ‌های خمشی را به‌صورت دینامیک دارند. چراغ‌های جلوی “IQ.LIGHT – HD matrix” نیز به‌صورت انتخابی قابل سفارش هستند.

در بخش کناری تایرون، طراحی باریک لبه بالایی ستون D که خط شیشه را به شیشه عقب امتداد می‌دهد، بسیار جالب است. خط طولانی سقف و گرافیک شیشه که به ستون D کشیده شده‌اند، به تایرون حالتی شیک می‌دهند.

قوس‌های چرخ که از پلاستیک تیره ساخته شده‌اند، فضایی برای ترکیب‌های چرخ/تایر تا سایز 20 اینچ ایجاد می‌کنند و به گفته فولکس‌واگن، امکان حرکت تعلیق زیادی در خارج از جاده فراهم می‌کنند. در اینجا، انتظار داشتیم که حداقل در نسخه R-Line، قوس‌های چرخ با رنگ بدنه خودرو هماهنگ باشند، زیرا در حالت مشکی قوس‌های چرخ بزرگ‌تر از آنچه که هستند به‌نظر می‌رسند.

قسمت عقب تایرون با یک نوار LED پیوسته و طراحی خاص برند مشخص می‌شود. سیستم‌های نوری نسخه‌های بالاتر دارای انیمیشن خوش‌آمدگویی و خداحافظی هستند.

داخلی

داخل تایرون در اولین بررسی بسیار با کیفیت به‌نظر می‌رسد. تمام بخش‌ها با مواد نرم و ظریف پوشیده شده‌اند، به‌ویژه در بخش‌های بصری و لمسی. پلاستیک سخت تنها در بخش‌های پایین‌تر مشاهده می‌شود.

طراحی داخلی مطابق با سبک امروزی فولکس‌واگن است، همانند تیگوان و پاسات. در اینجا نیز صفحه‌نمایش مرکزی بزرگ غالب است، اما مانند پاسات به‌گونه‌ای فراگیر نیست که دید را تا حدی مسدود کند. فضای داخلی بالاتر و موقعیت صندلی‌های بالاتر در تایرون احساس راحتی می‌دهند.

فضای کابین شبکه‌ای است و فضای زیادی برای راننده، مسافران و بار فراهم می‌کند. سطوح نرم چرم مصنوعی و کاربردهای چوب واقعی در تایرون Elegance و کاربردهای آلومینیومی در تایرون R-Line فضایی دلپذیر ایجاد می‌کنند.

صندلی‌های نسخه‌های بالاتر به‌صورت استاندارد با “ArtVelours Eco” پوشیده شده‌اند و روکش چرمی با کیفیت بالا نیز به‌عنوان گزینه‌ای قابل سفارش است. این خودرو همچنین با امکانات راحتی متعدد از جمله تهویه مطبوع سه‌منطقه‌ای، صندلی‌های جلوی تهویه‌دار و سقف پانورامیک شیب‌دار/بازشو عرضه می‌شود.

فضای داخلی واقعاً شگفت‌انگیز است. در تمام صندلی‌ها فضایی فراوان برای توصیف وجود دارد. به‌ویژه در بخش عقب، مسافران از فضای وسیع پا و سر برخوردار هستند. در جلو نیز فضا در تمام جهات فراوان است و ارگونومی کاملاً درست است. شما بر جاده مسلط هستید و از بالا به ترافیک نگاه می‌کنید.

در صورت درخواست، فولکس‌واگن یک ردیف سوم صندلی تاشو ارائه می‌دهد که نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. اما ویراستار با قد 1.87 متر به محدودیت‌های خود رسید.

تایرون همچنین ظرفیت بار چشمگیری دارد. این ظرفیت از 760 لیتر با صندلی‌های عقب بالا و حداکثر تا 1920 لیتر با صندلی‌های عقب تا شده است. در مقایسه، اشکودا کودیاک ظرفیتی بین 745 تا 1945 لیتر دارد و تیگوان بین 652 تا 1700 لیتر ظرفیت دارد.

خطوط تجهیزات

مانند تیگوان، تایرون در سه خط تجهیزات عرضه می‌شود: “Life”، “Elegance” و “R-Line”. حتی نسخه پایه “Life” به خوبی مجهز است و امکاناتی مانند تهویه مطبوع سه‌منطقه‌ای، نورپردازی محیطی 10 رنگ، 9 ایربگ و سیستم اطلاعاتی سرگرمی با عملکرد ناوبری و App-Connect Wireless را ارائه می‌دهد.

نسخه‌های بالاتر “Elegance” و “R-Line” ویژگی‌های اضافی مانند چوب واقعی با منافذ باز در داخل، شیشه ایمنی عایق صوتی، درب عقب الکتریکی و “پارک‌اسیست پرو” با عملکرد حافظه و کنترل از راه دور را ارائه می‌دهند.

موتورها

تایرون با هفت سیستم محرکه عرضه می‌شود، از جمله دو هیبریدی پلاگین (eHybrid)، یک موتور هیبریدی ملایم (eTSI)، دو موتور بنزینی توربوشارژ (TSI) و دو موتور دیزل توربوشارژ (TDI). توان خروجی بین 150 تا 272 اسب بخار است. در اینجا نیز تیگوان حضور خود را نشان می‌دهد. تمام نسخه‌های تایرون به گیربکس خودکار دوکلاچه (DSG) مجهز هستند.

هیبریدهای پلاگین تایرون، که به طور موقت آن را به یک خودرو برقی تبدیل می‌کنند، بهبود یافته‌اند و بردهای طولانی حدود 528 مایل ارائه می‌دهند. تایرون eHybrid در دو سطح قدرت با 204 و 272 اسب بخار عرضه می‌شود. باتری 19.7 کیلووات ساعتی آن به فولکس‌واگن اجازه می‌دهد که برای مدل‌های eHybrid برد الکتریکی بیش از 60 مایل را پیش‌بینی کند.

سیستم‌های کمکی

تایرون همچنین به سیستم‌های کمکی متعددی مجهز است که راحتی و ایمنی رانندگی را افزایش می‌دهند. این سیستم‌ها شامل کروز کنترل تطبیقی (ACC)، دستیار تغییر لاین، دستیار حفظ لاین، سیستم ترمز اضطراری با تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، پارک‌اسیست و دوربین دنده عقب هستند. سیستم هشدار خروج جدید نیز از باز شدن یکی از درها در صورت نزدیک شدن یک خودرو از پشت جلوگیری می‌کند.

نتیجه‌گیری

حتی با نام جدید، این SUV میان‌سایز همچنان یک مدل نیش برای فولکس‌واگن باقی می‌ماند. با این حال، این شرکت ولفسبورگی تلاش زیادی کرده است تا تایرون را به عنوان یک مدل مستقل بشناسد. ما همچنان باید منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این تغییرات موفقیت خواهند داشت یا خیر.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *