از هزینه‌های کنسلی گرفته تا حق شما برای بازپرداخت، در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید اگر به هواپیما نرسید، آمده است.
دو نوع مسافر وجود دارد: آن‌هایی که ساعت‌ها قبل از پرواز به فرودگاه می‌رسند و آن‌هایی که درست لحظه آخر خود را به دروازه می‌رسانند. با این حال، در مورد از دست دادن پرواز، هیچ یک از این دسته‌ها به طور کامل در امان نیستند. ما نمی‌خواهیم ترس ایجاد کنیم، اما گاهی اوقات تنها یک اشتباه کوچک یا یک تأخیر پیش‌بینی نشده می‌تواند مانع از رسیدن شما به دروازه بسته فرودگاه شود و حتی مسافران پروازهای مکرر نیز از این مشکل در امان نیستند. گاهی اوقات، با وجود تمام تلاش‌های ما، هواپیمای ما بدون ما پرواز می‌کند.

پس سؤال این است که اگر پرواز خود را از دست بدهید چه اتفاقی می‌افتد؟ خبر خوب این است که ما تمامی پاسخ‌ها را برای شما داریم، بنابراین اگر بدترین اتفاق ممکن افتاد، دقیقاً می‌دانید چه باید بکنید و چه انتظاری داشته باشید. در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید آمده است:

اگر فکر می‌کنید پرواز خود را از دست خواهید داد چه باید بکنید؟

بهتر است به محض اینکه متوجه شدید احتمالاً پرواز خود را از دست خواهید داد، با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید. هرچه زودتر به آن‌ها اطلاع دهید که دیر خواهید رسید، برای آن‌ها آسان‌تر خواهد بود تا گزینه‌های دیگری را به شما ارائه دهند و راه‌حلی بیابند که به کار شما بیاید.
اگر می‌دانید که حتماً دیر به فرودگاه خواهید رسید، می‌توانید مستقیماً از شرکت هواپیمایی بخواهید تا برای شما صندلی جدیدی رزرو کنند یا از طریق اپلیکیشن شرکت هواپیمایی این کار را انجام دهید. اگر پروازهای بعدی پر باشند، می‌توانید از شرکت هواپیمایی بخواهید شما را در لیست انتظار قرار دهد.

تماس قبلی به ویژه در صورتی که پروازهای اتصال داشته باشید مهم است، زیرا اگر شرکت هواپیمایی از وضعیت شما بی‌خبر باشد، ممکن است شما را به عنوان “غایب” علامت‌گذاری کرده و کل برنامه سفرتان را لغو کند.

“اگر از طریق آژانس مسافرتی رزرو کرده‌اید، ممکن است کار شما راحت‌تر باشد زیرا می‌توانید آن‌ها را از اختلال احتمالی مطلع کنید و آن‌ها قادر خواهند بود رزرو شما را تا بسته شدن پرواز مدیریت کنند و البته در صورت از دست دادن پرواز، برنامه‌ریزی مجدد را به شما ارائه دهند”، می‌گوید فرانسسکا وینچیاتورو، مدیر روابط هواپیمایی و مدیریت درآمد در گروه مسافرتی اینترنوا.

آیا اشکالی دارد که عمداً پرواز خود را از دست بدهید؟

اگر به طور فعال تصمیم بگیرید که پرواز خود را از دست بدهید – شاید در تعطیلات خود خیلی خوش می‌گذرانید که نمی‌خواهید بروید یا سفرتان به دلایل کاری تمدید شده – هزینه بلیط خود را از دست خواهید داد. اکثر شرکت‌های هواپیمایی فقط در صورتی هزینه اضافی دریافت می‌کنند که احساس کنند مسافر مربوطه عادت به حاضر نشدن دارد. این به دلیل پدیده‌ای به نام “اسکیپ‌لاگینگ” است که به اقدام به رزرو پرواز برای تضمین قیمت پایین‌تر برای مسیرهای بعدی بدون نیت واقعی پرواز اشاره دارد.

اگرچه معمولاً هزینه‌ای وجود ندارد، اما اگر بتوانید با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و اطلاع دهید که پرواز نخواهید داشت، این کار بهتر است، زیرا به این ترتیب آن‌ها می‌توانند مسافران لیست انتظار را از پیش مطلع کنند. اگر افرادی در انتظار بلیط‌های لحظه آخری باشند، اطلاع‌رسانی به شرکت‌های هواپیمایی به شما این امکان را می‌دهد که ممکن است بخشی از هزینه پرواز خود را بازیابی کنید.

آیا هزینه‌ای برای از دست دادن پرواز وجود دارد؟

همان‌طور که گفته شد، شرکت‌های هواپیمایی ممکن است یک هزینه اضافی اختیاری بر هزینه بلیط شما اعمال کنند. این هزینه معمولاً فقط در صورتی اعمال می‌شود که شما به طور مکرر پروازهای خود را از دست بدهید، با این حال بهتر است از قبل سیاست شرکت هواپیمایی خود را بررسی کنید زیرا برخی از شرکت‌ها هزینه کنسلی خودکار دارند.

اگرچه ممکن است هزینه اضافی اعمال نشود، اما به احتمال زیاد برای پرواز از دست‌رفته بازپرداختی دریافت نخواهید کرد – اگرچه برخی از شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز جایگزین بدون هزینه اضافی در صورتی که دلیل خوبی برای از دست دادن پرواز اصلی خود داشته باشید، رزرو مجدد خواهند کرد. لازم به ذکر است که ممکن است برای حذف هزینه‌های اضافی از شما مدرکی از تأخیر خواسته شود.

اگر فکر می‌کنید که پرواز خود را از دست خواهید داد، بهتر است سیاست شرکت هواپیمایی خود را بررسی کنید زیرا تعداد کمی از آن‌ها در شرایط خاص بازپرداختی برای پروازهای از دست رفته ارائه می‌دهند.

“برخی از انواع بلیط‌های انعطاف‌پذیر گزینه‌ای برای پرداخت هزینه غیبت همراه با هزینه تغییر دارند و به شما این امکان را می‌دهند که تا یک بازه زمانی مشخص بلیط را تغییر دهید”، فرانسسکا توضیح می‌دهد. “بهترین کار این است که همیشه قبل از پرواز بلیط را تعویض کنید تا ارزش بلیط را از دست ندهید.”

آیا شرکت‌های هواپیمایی به صورت خودکار شما را برای پرواز بعدی رزرو می‌کنند؟

شرکت هواپیمایی به احتمال زیاد به صورت خودکار شما را برای پرواز دیگری رزرو نخواهد کرد، اما بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی در صورت درخواست شما در رزرو مجدد به شما کمک خواهند کرد. اغلب شرکت‌های هواپیمایی سعی می‌کنند شما را به پرواز بعدی برسانند اگر دلیل خوبی برای از دست دادن پرواز اول خود داشته باشید، هرچند ممکن است برای این خدمت هزینه اختیاری اعمال کنند.

“اگر به دلیل شرایط غیرعادی مانند وضعیت آب و هوایی شدید اختلال در عملیات‌های معمول وجود داشته باشد، شرکت‌های هواپیمایی ممکن است پرواز شما را مجدداً برنامه‌ریزی کنند”، فرانسسکا توصیه می‌کند. “در این صورت، آن‌ها گزینه‌ای را برای برنامه‌ریزی مجدد به شما ارائه می‌دهند که شما می‌توانید از بین معیارهای مشخص شده انتخاب کنید.”

آیا می‌توانید در صورت از دست دادن پرواز خود بازپرداخت دریافت کنید؟

اکثر شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای از دست‌رفته بازپرداختی ارائه نمی‌دهند، اما بهتر است سیاست شرکت هواپیمایی خود را بررسی کنید زیرا تعداد کمی از آن‌ها در شرایط خاص بازپرداختی ارائه می‌دهند. برخی از شرکت‌های هواپیمایی نیز در صورت از دست دادن پرواز به دلایل پزشکی بازپرداخت ارائه می‌دهند، اگرچه از شما درخواست مدرک خواهند کرد.

“بهترین کار این است که شرایط کرایه را هنگام رزرو و قبل از انجام هرگونه تغییر بررسی کنید”، می‌گوید فرانسسکا، این کار شما را از استرس و زمان صرفه‌جویی می‌کند اگر پروازی را از دست بدهید.

منبع cntravellerme

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *