وی افزود: در بخش دیگری از نامه شهردار که در بهمن ماه سال گذشته به تذکر آقای کاشانی داده شده است گفته شده که نحوه بهرهبرداری از ناوگان متعاقباً باید توسط سازمان شهرداری و دهیاریهای کشور ابلاغ شود که این کار انجام نشده اما برخلاف این صحبت آذر سال گذشته سازمان دهیاریها موضوع را ابلاغ کرده است.
تشکری هاشمی گفت: نهایتاً در ادامه این پاسخ نیز گفته شده است در حال پیگیری استفاده از توانمندیهای یکی از شرکتهای واجد صلاحیت با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هستیم در حالی که این ماموریت فقط به شرکت سازمان تاکسیرانی داده شده بود نه شرکت فناوری اطلاعات!.
تشکری هاشمی با بیان اینکه نحوه واگذاری عدم واگذاری مسئولیت تاکسیهای ون به سازمان تاکسیرانی و انتقال این نقش به اداره کل فاوا بر خلاف ضوابط ابلاغی وزارت کشور بود گفت: در زمان تحویل ۴۰ دستگاه دارای مشکلات فنی بوده است که با گذشت تقریباً ۲ سال از زمان تحویل همچنان مشکلات فنی خودروها رفع نشده است
وی با اشاره به تخلفاتی که در این ناوگان انجام شده است گفت: شرکت گسترش فناوری کاشان تجارت که هنوز هیچ سابقهای در خصوص این شرکت به دست نیاوردهایم و هیچ ردی از این شرکت در ثبت شرکتها پیدا نکرده ایم و نمیدانیم که آیا این شرکت ثبت شده است در حوزه اینترنت اشیا و پلتفرمهای حمل و نقلی و سامانههای اطلاعات جغرافیایی کار میکند و کاملاً این شرکت در حوزه آیتی است و در حوزه حمل و نقل فعالیتی ندارد.
وی افزود: در سایت این شرکت نیز گفته شده شرکت گسترش فناوری کاشان تجارت در زمینه راهاندازی و توسعه انواع سیستمها و سرویسهای نرمافزاری فعالیت میکند.
وی با بیان اینکه در گام اول ۳۰ دستگاه ون تحویل این شرکت شده و در گام دوم ۵۰ دستگاه خودرو تحویل داده شد گفت: نه روابطی بین این شرکت و سازمان تاکسیرانی وجود دارد نه قراردادی تدوین شده است ما تلاش بسیاری کردیم تا از مدیران شهرداری اطلاعات این شرکت را دریافت کنیم و تاکنون هیچ اطلاعاتی به ما داده نشد ما دیگر باید واژگان خود را از گله عوض بکنیم، چراکه شهرداری تهران هیچ اطلاعات و سندی به ما نمیدهد و ما از طریق مختلف خودمان این اطلاعات را به دست آوردیم.
وی با اشاره به گزارش های کارشناسان شورا گفت: بررسی ها نشان داد که این ونها به صورت میانگین روزانه ۱.۵۳ سرویس انجام میدهند و در سایت به صورت عجیب و غریبی بر روی نرخهای کرایه شورای شهر خط زده شده است و با یک نرخ پایینتر مسافران را جابجا میکند.
تشکری هاشمی گفت: از آنجایی که هیچ اطلاعاتی به ما داده نمیشد ما مجبور شدیم به صورت میدانی خودمان سوار ونها شویم و مشاهده شد که تمامی مسیرها به جز یکی دو مسیر ۱۲ ظرفیت خالی دارند اما به دلیل نقص در انتخاب شیوهها و زمانبندیها و سایر موضوعات اصلاً از این سرویسها استقبال نمیشود.
وی تاکید کرد: اشکال اول این ونها این است که شرکت فعال، فاقد مجوز از شرکت سازمان تاکسیرانی است و با توجه به اشکالاتی که شرکت گسترش فناوری کاشان تجارت دارد اما ۵۰ دستگاه ون به او واگذار شده و فاقد قرارداد واگذاری و صورت جلسه تحویل و فاقد رابطه مالی با سازمان تاکسیرانی و فاقد دادههای آماری قابل اعتماد جهت ارائه به تاکسیرانی است و حتی پروانه صلاحیت راننده از سازمان تاکسیرانی را اخذ نکرده است.
وی با انتقاد
source