در گفت‌وگوی آنا با معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات مطرح شد

صدرا برند موفق دانشگاه آزاد برای پیوند دانشگاه و صنعت

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گفت: «در حال حاضر صدرا به عنوان یک برند موفق دانشگاه آزاد شناخته شده است؛ شرکت‌های معتبر آن را می‌شناسند و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این رویداد را پلی برای رسیدن به اشتغال پایدار و موفقیت خود می‌دانند».

محمدحسن بهزادی، معاون فناوری و نوآوری واحد علوم و تحقیقات در گفت وگو با خبرنگار آنا، درباره اهداف سومین رویداد «صدرا» اظهار داشت: رویداد صدرا همان‌طور که از نامش مشخص است—صنعت، دانشگاه، راه اشتغال—یک پل ارتباطی میان دانشگاه و صنعت است. هدف اصلی ما ایجاد همکاری موثر بین دانشگاه و صنایع است تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بر اساس تخصص و علاقه خود جذب صنعت شوند و دانشگاه بتواند نیاز‌های علمی و مسائل صنعت را برطرف کند. در کنار این هدف، صنایع می‌توانند خدمات و فعالیت‌های خود را معرفی کنند و برندسازی خود را در محیط دانشگاه دنبال کنند و دانشجویان نیز با مشاهده صنایع بزرگ، انگیزه و شور بیشتری برای ادامه مسیر تحصیلی و حرفه‌ای خود پیدا کنند.

بهزادی افزود: در این دوره، تلاش کردیم از تجربیات دوره‌های گذشته استفاده کنیم، نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم. هدف ما این است که همه مسائل مرتبط با اشتغال، کارآفرینی و انگیزه دانشجویان به صورت ملموس و عینی شکل بگیرد. برای این منظور از صنایع مختلف و بزرگی با تخصص‌های متنوع دعوت کرده‌ایم و خوشبختانه این شرکت‌ها به واسطه خوشنامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به صورت فعال در رویداد شرکت کرده‌اند.

وی درباره نحوه گزینش شرکت‌های حاضر در رویداد توضیح داد: شرکت‌هایی دعوت شدند که به هر نحوی به دنبال شکل‌گیری ارتباط عملی با دانشگاه هستند؛ چه از طریق جذب نیروی انسانی، چه پروژه‌های تحقیقاتی و همکاری‌های مشترک. معیار اصلی ما علاقه شرکت‌ها به همکاری عملی با دانشگاه بود.

بهزادی با اشاره به الگوی دانشگاه های موفق جهان همچون استنفورد گفت: دانشگاه‌های نسل نو تنها به آموزش محدود نیستند؛ آنها باید به مهارت‌آموزی و فناوری‌های نوین نیز بپردازند. ما موفقیت خود را بر اساس خروجی‌های فعالیت‌ها می‌سنجیم؛ مانند تعداد دانشجویانی که جذب صنعت می‌شوند، پروژه‌هایی که از صنعت به دانشگاه عرضه می‌شود و همکاری‌های مشترک و تفاهم‌نامه‌هایی که شکل می‌گیرد.

او در پایان گفت: اینکه صدرا اکنون به عنوان یک برند موفق دانشگاه آزاد شناخته می‌شود و شرکت‌های معتبر و دانشجویان ما آن را به عنوان پلی برای رسیدن به اشتغال پایدار می‌بینند، بزرگ‌ترین سرمایه این رویداد است.امیدوارم این دوره نیز دستاورد‌های دوره‌های گذشته را حفظ کند و حتی ارتقا دهد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *