احتمالا شما نیز با این مشکل درگیر هستید که رژ لب ماندگاری کمی دارد و کم‌رنگ می‌شود. در واقع شما مجبور می‌شوید که در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، بارها و بارها رژ لب خود را تمدید کنید. حال اگر جنس پوست لب شما خشک باشد، این مشکل چندین برابر می‌شود. ماندگاری رژ لب یکی از چالش‌های آرایشی اغلب خانم‌ها است و به دنبال راهی برای حل این مشکل هستند. راهکارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان ماندگاری رژ لب را افزایش داد، اما این راهکارها چیست؟

روش‌های افزایش ماندگاری رژ لب

چگونه می‌توان ماندگاری رژ لب را افزایش داد؟ در ادامه ۵ راهکار معرفی شده است که در واقع مراحل اصولی رژ لب زدن هستند. با انجام این تکنیک‌ها، ماندگاری رژ لب شما به طرز باورنکردنی افزایش می‌یابد.

۱. پوست لب را لایه برداری کنید

اولین مرحله مهم برای افزایش ماندگاری رژ لب، لایه برداری و پاکسازی پوست لب است. معمولا لب‌های خشک بیشتر به لایه برداری نیاز دارید؛ چراکه سطح پوست لب دارای بافت‌های مرده و ترک‌های پوستی بیشتر است. برای لایه برداری به اسکراب لب، اپلیکاتورهای سیلیکونی یا یک مسواک نو، نرم و تمیز نیاز دارید. مقداری از اسکراب را روی لب بمالید و آن را به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه با اپلیکاتور یا مسواک ماساژ دهید. در نهایت لب را آبکشی کرده و با یک حوله نرم یا دستمال مرطوب خشک کنید. این لایه برداری تمامی بافت‌ها و سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد تا لب‌های نرم‌تری داشته باشید.

۲. از پرایمر استفاده کنید

همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین مراحل میکاپ صورت، استفاده از زیرساز آرایشی است که پرایمر به عنوان یک زیرساز آرایشی شناخته می‌شود. برای لب‌های خود یک پرایمر مخصوص لب و متناسب با پوست خود تهیه کنید. هر بار پیش از رژ زدن، پرایمر را به تمامی بخش‌های لب خود بزنید. پرایمر از یک سو خشکی و چین و چروک پوست لب را از بین می‌برد تا آماده استفاده از رژ لب شود و از سوی دیگر، به تثبیت رنگدانه‌های رژ لب کمک می‌کند.

۳. با کانسیلر مایع لب‌ها را کاور کنید

پس از پرایمر، مرحله بعدی استفاده از کانسیلر مایع است تا به صورت حرفه‌ای‌تر آرایش لب‌ها را انجام دهید و ماندگاری رژ لب افزایش یابد. کانسیلر را باید در تمامی بخش‌های لب خود پخش کنید تا مانند یک زیرساز آرایشی، رنگ رژ لب شما را تثبیت کند. همچنین کانسیلر موجب یکسان‌سازی رنگ پوست لب، پیش از رژ لب می‌شود. جالب است بدانید که با استفاده از کانسیلر، پوست لب شما حجیم‌تر به نظر می‌رسد. در صورتی که کانسیلر در دسترس نبود هم می‌توانید از کرم پودر استفاده کنید.

۴. خط لب بکشید

استفاده از خط لب یک تکنیک دیگر برای ماندگاری بیشتر رژ لب است. برای این کار، یک خط لب هم‌رنگ با رژ لب خود تهیه کنید و پیش از استفاده از رژ لب، کادر دور لب را خط بکشید تا محدوده استفاده از رژ لب مشخص شود. خط لب بافت خشکی دارد و به سادگی پاک نمی‌شود. همچنین ساختار رژ لب به گونه‌ای است که با آن نمی‌توان دور لب را به خوبی کاور کرد. با خط لب هم آرایش لب شما زیباتر می‌شود و هم ماندگاری رژ لب روی لب‌ها افزایش می‌یابد.

۵. از دستمال کاغذی استفاده کنید

پس از آماده‌سازی لب‌‌های خود، رژ لب بزنید و آن را به خوبی روی تمام قسمت‌های لب پخش کنید. آخرین مرحله که در ماندگاری رژ لب موثر است، استفاده از دستمال کاغذی است تا چربی و هر گونه مواد اضافی غیر از رژ لب را از سطح پوست بردارید. برای این کار، یک لایه دستمال کاغذی را روی لب‌های خود بگذارید، به آرامی و با یک براش، دستمال را به لب‌ها فشار دهید و در نهایت به آرامی دستمال کاغذی را بردارید. این روش از آغشته شدن دندان‌ها به رژ لب جلوگیری می‌کند و همچنین احتمال کثیف شدن لباس‌های شما با رژ لب را نیز کاهش می‌دهد.

استفاده از رژ لب‌هایی با ماندگاری بیشتر

نوع رژ لبی که استفاده می‌کنید هم در ماندگاری آن تاثیرگذار است. بر همین اساس، رژ لب‌هایی که بافت کرمی و جامد دارد، ماندگارتر از رژ لب‌های مایع هستند. همچنین هرچه در تولید رژ لب از مواد روغنی کمتری استفاده شده باشد، ماندگاری رژ لب بیشتر خواهد بود.

دیگر عامل تاثیرگذار بر ماندگاری رژ لب، تعداد رنگدانه‌ها یا پیگمنت‌های رژ لب است و به همین دلیل، رژ لب‌های شفاف و رنگ روشن، سریع‌تر از رژ لب‌های تیره از روی لب محو می‌شوند. در ضمن رژ لب‌های مات نیز ماندگاری بیشتری دارند. برخی از انواع رژ لب نیز با خاصیت ضد آب و فرمولاسیون خاص برای ماندگاری بیشتر تولید می‌شوند که می‌توانید از این رژ لب‌ها استفاده کنید.

خرید بهترین رژ لب از برندهای معتبر

همان‌طور که گفته شد، جنس رژ لب و کیفیت آن نیز یکی از نکات مهم در ماندگاری رژ لب است. اگر از رژ لب‌های فیک و بی کیفیت استفاده کنید، نه تنها ماندگاری ندارند، بلکه به سلامت پوست شما آسیب می‌زنند. رژ لب خود را تنها از برندهای معتبر انتخاب کنید که برای خرید آن‌ها باید به سراغ فروشگاه‌های معتبر و رسمی بروید.

با خرید رژ لب از دیجی کالا می‌توانید به آسانی و تنها با چند کلیک، بهترین انواع رژ لب را از برندهای معتبر تهیه کنید. با این روش خرید رژ لب، دیگر نیازی به خروج از منزل ندارید و همچنین از کیفیت و اصالت کالای خریداری شده مطمئن خواهید بود.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *