در دبی، شهری که آن را عروس خلیج فارس نامیده‌اند، دیدنی‌ها و جاذبه‌های بسیار وجود دارد اما سواحل دبی را بدون شک می‌توان یکی از اصلی‌ترین دلایل جذابیت این شهر برای گردشگران دانست.

سواحل دبی همواره به خاطر امکانات مطلوب، هتل‌های لوکس، تمیزی مثال‌زدنی و چشم‌اندازهای زیبا محبوب و مشهور بوده‌اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی سواحل دبی بپردازیم تا کسانی که قصد سفر به این شهر جذاب را دارند، با انتخاب بهترین سواحل این شهر، لحظات لذت‌بخش‌تری را برای خود رقم بزنند.

۱- ساحل عمومی جمیرا؛ معروف ترین ساحل دبی

ساحل عمومی جمیرا را به جرئت می‌توان یکی از جاهای دیدنی دبی دانست که مسافران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانند از آن بازدید کرده و از امکانات آن استفاده کنند. بنابراین اگر به دنبال کاهش هزینه سفر به دبی هستید، این ساحل را انتخاب کنید. ساحل عمومی جمیرا، بسیار تمیز بوده و با شن‌های طلایی و آب‌های شفاف خود، یک گزینه عالی برای استراحت و تفریح خانوادگی به شمار می‌رود. امکاناتی همچون رختکن، دوش، نجات غریق، محوطه بازی کودکان و اغذیه‌فروشی‌های مختلف در این ساحل مهیا شده است.

۲- ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)؛ از بهترین سواحل دبی

یکی دیگر از سواحل منطقه جمیرا که به عنوان ساحل اختصاصی هتل جمیرا بیچ شناخته می‌شود، ساحل جمیرا است. این ساحل دبی در منطقه جمیرا قرار دارد و یکی از سواحل بسیار تمیز و مجهز دبی به شمار می‌رود. علاوه‌بر امکاناتی همچون دوش و رختکن، صندلی ساحلی، سایبان، تجهیزات ورزش‌های آبی، قایق‌سواری و… نیز در این ساحل فراهم شده است.

۳-     ساحل نخل جمیرا دبی (Jumeirah Public Beach)

ساحل نخل جمیرا را می‌توان از معروف ترین سواحل دبی دانست که یکی از زیباترین سواحل مصنوعی و دست ساز در جهان به شمار می‌آید. ساحل نخل جمیرا که در جزیره‌ای به شکل برگ درخت نخل قرار دارد، میزبان هتل‌های لوکس و لاکچری متعددی است و همین باعث شده بسیاری از بخش‌های ساحل نخل، خصوصی باشد. با این حال این ساحل در برخی نقاط به‌عنوان یک ساحل عمومی با امکانات مطلوب در اختیار گردشگران قرار دارد.

۴- ساحل برج العرب (Burj Al Arab Beach)؛ بهترین ساحل دبی

یکی از بهترین سواحل دبی که ساحلی عمومی به شمار می‌آید، ساحل برج العرب است. این ساحل به دلیل نزدیکی با هتل لاکچری و منحصربه‌فرد برج العرب، به این نام خوانده می‌شود و به دلیل آب‌های بسیار تمیز و شفاف، شن‌های درخشان طلایی و چشم‌انداز دیدنی به هتل برج العرب، محبوبیت بسیاری دارد. این ساحل دبی، مکانی ایده آل برای ثبت عکس‌های خاطره‌انگیز با پس‌زمینه دریا و هتل برج‌العرب است.

۵- ساحل مارینا دبی (Marina Beach)؛ بهترین ساحل دبی برای شنا

یکی از سواحل دبی که در منطقه لوکس مارینا قرار دارد، ساحل ماریناست. این ساحل رایگان دبی، ساحلی عمومی و بسیار تمیز است که در مجاورت آسمان‌خراش‌ها و برج‌های مشهور دبی قرار دارد. در ساحل مارینا انواع امکانات برای تجربه ورزش‌های آبی، شنا، آفتاب گرفتن و ریلکس کردن مهیا شده و در نزدیکی آن نیز فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی به چشم می‌خورد.

۶- ساحل جی بی آر دبی (JBR)؛ از سواحل تفریحی دبی

ساحل جی بی آر را ممکن است در میان نام سواحل دبی، کمتر دیده باشید. این ساحل در منطقه جمیرا بیچ رزیدنس قرار دارد و ساحلی عمومی و پرطرفدار بین گردشگران و مردم محلی به شمار می‌آید. این ساحل دارای امکانات مطلوب و همچنین امکانات ورزش‌های آبی، پاراسیلینگ، قایق‌‌رانی و تجهیزات ورزشی است. به‌علاوه در نزدیکی این ساحل، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارند که لذت تفریحات ساحلی را دو چندان می‌کنند.

۷- ساحل لا مر (La mer beach)؛ از سواحل مدرن دبی

ساحل لا مر (La mer beach)؛ از سواحل مدرن دبی

در معرفی سواحل دبی، جای این ساحل خالی بود. ساحل لا مر در منطقه ۱ جمیرا قرار دارد و یکی از سواحل جدید، به روز و مدرن دبی به شمار می‌رود. طراحی فضای این ساحل، کاملاً مدرن و هنری صورت گرفته و امکانات متنوعی نیز در آن فراهم شده است. این ساحل دبی دیوارهای رنگی و نقاشی‌شده، کلبه‌ها و صندلی‌های چوبی، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع، فضای بازی کودکان و پارک آبی را در خود جای داده است.

۸- ساحل جبل علی دبی (Jebel Ali Beach)؛ یک ساحل آرامش بخش

ساحل جبل علی یکی از سواحل دیدنی دبی در بندری به همین نام است که کمی از مرکز شهر دبی فاصله دارد. به همین دلیل این ساحل یکی از سواحل آرامش‌بخش و محبوب دبی به شمار می‌رود. ساحل جبل علی با طول ۱۵ کیلومتر، در فضایی پوشیده از درختان نخل و چمنزارهای سرسبز، امکانات بسیار خوبی را در خود جای داده است که از جمله آنها می‌توان به پارک آبی، آلاچیق، کلبه‌های چوبی، استخرهای روباز، تجهیزات ورزش‌های آبی، غواصی و باشگاه گلف اشاره کرد.

۹- ساحل کایت دبی (Kite Beach)؛ از سواحل عمومی دبی

ساحل کایت یکی از سواحل دبی در منطقه جمیر است که به دلیل فراهم آوردن تجهیزات ورزش‌های آبی و به‌ویژه کایت‌سرفینگ (Kitesurfing) شهرت دارد. در ساحل عمومی کایت، شما شاهد پرواز کایت‌ها بر فراز آسمان آبی و چشم‌اندازی دیدنی از برج‌العرب خواهید بود. دسترسی به ورزش‌های آبی مختلف، پیاده‌روی در کنار ساحل، وجود زمین والیبال ساحلی، محوطه اسکیت و چندین کافی شاپ، این ساحل دبی را به یک ساحل محبوب بین گردشگران تبدیل کرده است.

۱۰- ساحل الممزر دبی (Al Mamzer Beach)

ساحل الممزر دبی (Al Mamzer Beach)

ساحل الممزر در نزدیکی منطقه دیره قرار دارد و یک پارک ساحلی عمومی است که برای بازدید از آن باید هزینه ورودی پرداخت کنید. این ساحل یکی از بزرگترین سواحل دبی به شمار می‌آید که خود به چند ساحل کوچکتر تقسیم می‌شود. فضاهای سبز گسترده با ۱۰۶ هکتار وسعت و ۱۶۰۰ درخت نخل و ۳۰۰ درخت نارگیل، آلاچیق، نیمکت، محوطه پیک‌نیک، استخرهای شنا، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری و امکانات مختلف دیگر، این منطقه را به یکی از بهترین سواحل دبی برای تفریح خانوادگی تبدیل کرده است. دو ویژگی مهم که ساحل الممزر را از دیگر سواحل متمایز می‌کند عبارتند از: امکان استفاده از خدمات ساحل و شنا در شب و اختصاص یافتن دو روز دوشنبه و چهارشنبه برای بانوان.

۱۱- ساحل مرکاتو در دبی (Mercato Beach)؛ دارای کتابخانه ساحلی

ساحل مرکاتو در جاده ساحل جمیرا قرار دارد و یکی از سواحل عمومی دبی محسوب می‌شود. این ساحل به مناطق مسکونی و مرکز خرید مرکاتو نزدیک است و محیطی آرامش‌بخش و به دور از شلوغی‌ را برای گردشگران فراهم می‌کند. این ساحل امکانات متعددی ندارد؛ اما دارای یک کتابخانه ساحلی است که به رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید و در سکوت و آرامش دریای نیلگون خلیج فارس به مطالعه بپردازید.

۱۲- ساحل دیره دبی (Deira Island beach)؛ زیباترین ساحل دبی

ساحل دیره یکی از سواحل دبی در منطقه‌ای مدرن و تازه‌ساخت است که چشم‌اندازی دیدنی از آسمان‌خراش‌های دبی و همچنین آب‌های فیروزه‌ای خلیج فارس را ارائه می‌دهد. این ساحل، عمومی و رایگان بوده و دارای امکاناتی همچون صندلی‌های آفتابگیر، دوش و همچنین کافی‌شاپ است.

لذت دوچندان سفر به دبی با الفبای سفر

سواحل دبی بدون شک یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند که گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کنند. این سواحل با دارا بودن امکانات متنوع، نظافت و پاکیزگی مثال‌زدنی و آرامشی بی نظیر می‌توانند نهایت لذت و آسایش را برای شما به ارمغان بیاورند.

برای چشیدن طعم تفریحات و سرگرمی‌های دبی و قدم زدن در سواحل خلیج فارس در عروس خلیج فارس، با ارزانترین تور دبی در الفبای سفر همراه شوید تا سفری بی‌دغدغه و فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. الفبای سفر یک آژانس گردشگری حرفه‌ای در زمینه اجرای تور خارجی است و امتحانش را بارها پس داده. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای ارزان و لاکچری خارجی، به وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com) سر بزنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و انزل وب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *