ژانر اکشن برای مدت‌ها است که در حالتی بی‌روح باقی مانده بود و فهرستی از فیلم‌های فراموش‌شدنی و پر از جلوه‌های کامپیوتری برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شدند که ماندگار نبودند. به نظر می‌رسید که روزهای باشکوه فرنچایزهایی همچون Die Hard و Rambo به پایان رسیده است و طرفداران فقط شاهد مبارزات ربات‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی هستند. با این حال، به طور ناگهانی، نوری در تاریکی روشن شد. فیلمی اکشن به نمایش در آمد که بسیار خوب بود و به سرعت در بین مخاطبان نمادین شد و ژانر اکشن را متحول کرد.

آن اثر سینمایی نیز فیلم جان ویک (John Wick) بود که توسط بدلکار باتجربه چاد استاهلسکی و دیوید لیچ ساخته شده و نقش اصلی آن را نیز بازیگر برجسته مجموعه ماتریکس (The Matrix) یعنی کیانو ریوز ایفا کرده بود. روی کاغذ، داستان این اثر بسیار مضحک به نظر می‌رسد اما این اثر توانست آغازگر فرنچایزی برجسته باشد که علاوه بر سه دنباله جذاب، یک سریال پیش‌درآمد به نام The Continental را نیز شامل می‌شود. پنجمین فیلم این مجموعه نیز در حال توسعه است.

در این میان نیز یک نسخه فرعی سینمایی نیز از این مجموعه ساخته شده که فیلم بالرین (Ballerina) نام دارد و نام اصلی آن نیز From the World of John Wick: Ballerina است که قرار است داستان انتقام‌جویانه جدیدی را حول محور شخصیتی کاملا جدید در این دنیای مجرمانه و پر از آدم‌کش‌ها به تصویر بکشد. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید تا بیشتر با این اثر سینمایی تازه از دنیای جان ویک آشنا شوید.

Ballerina

تاریخ اکران فیلم Ballerina

فیلم «بالرین» قرار است در تاریخ ۶ ژوئن سال ۲۰۲۵ میلادی (جمعه ۱۶ خرداد ۱۴۰۴) روی پرده سینماها اکران شود. این اثر سینمایی در زمانی به روی پرده سینماها می‌آید که در اواسط اکران‌های سینمایی سال آینده میلادی است و هم‌زمان با اکران فیلم سوپرمن (Superman)، فیلم چهار شگفت‌انگیز (The Fantastic Four: First Steps)، فیلم مأموریت: غیرممکن ۸ (Mission: Impossible 8)، فیلم پارک ژوراسیک: تولد دوباره (Jurassic World: Rebirth) و فیلم لایو اکشن چطور اژدهای خود را تربیت کنیم (How to Train Your Dragon) است. فیلم «بالرین» ابتدا روی پرده سینماها اکران خواهد شد و پس از مدتی نیز به صورت دیجیتالی عرضه می‌شود.

بازیگران فیلم Ballerina

نقش شخصیت اصلی داستان فیلم «بالرین» به نام ایو ماکارو را آنا د آرماس بازی می‌کند، بازیگری که توانست با هنرنمایی در فیلم سینمایی Blade Runner 2049، فیلم Knives Out و همچنین فیلم سینمایی و اکشن No Time To Die از مجموعه فیلم‌های جیمز باند، توانایی‌های خودش را به نمایش بگذارد.

در کنار وی نیز ستاره سریال مردگان متحرک (The Walking Dead) یعنی نورمن ریدوس نیز نقش شخصیتی به نام پین را بازی می‌کند. گابریل بایرن دانکن بروستر نیز نقش شخصیتی به نام نوگی را ایفا خواهد کرد. کاتالینا ساندینو مورنو و دیوید کاستاندا نیز از جمله دیگر بازیگران حاضر در این اثر سینمایی هستند که هنوز نقش‌های آن‌ها مشخص نشده است.

یکی از جالب‌ترین خبر در رابطه با فیلم سینمایی «بالرین»، تأیید حضور کیانو ریوز برای ایفای نقش دوباره جان ویک است. در کنار وی نیز ایان مک‌شین نقش شخصیت وینستون و آنجلیکا هیستون نقش دایرکتور را بار دیگر از مجموعه فیلم‌های اصلی بازآفرینی خواهند کرد. این اثر سینمایی همچنین آخرین هنرنمایی لنس ردیک فقید در نقش شارون است، بازیگری که در سال ۲۰۲۳ میلادی از دنیا رفت.

Ballerina

داستان فیلم Ballerina

خلاصه داستان رسمی منتشر شده از سوی کمپانی لاینزگیت برای فیلم سینمایی «بالرین» به شرح زیر است:

«اتفاقات این اثر سینمایی در حین رویدادهای فیلم سینمایی John Wick: Chapter 3 – Parabellum  جریان دارد و داستان ایو ماکارو را دنبال می‌کند که آموزشش در زمینه سنت‌های آدمکشی را در روسکا روما شروع می‌کند.»

کیانو ریوز همچنین آشکار کرده که اتفاقات این اثر سینمایی بین رویدادهای فیلم سوم و چهارم «جان ویک» جریان دارد.

عوامل سازنده فیلم Ballerina

از آنجا که کارگردان فیلم‌های اصلی یعنی چاد استاهلسکی مشغول ساخت فیلم چهارم و پنجم این مجموعه و همچنین ساخت ریبوت Highlander و اقتباس سینمایی از بازی Ghosts of Tsushima است، مسئولیت کارگردانی فیلم سینمایی «بالرین» بر دوش لن وایزمن بوده است، کسی که بیشتر به خاطر ساخت دو فیلم ابتدایی Underworld شهرت دارد. خود وی ابتدا این اثر سینمایی را به‌عنوان یک اثر مستقل نوشته اما آن را بازنویسی کرده تا بخشی از فرنچایز جان ویک باشد. او به همراه برنده جایزه اسکار امرالد فنل فیلم‌نامه این اثر سینمایی را نوشته است.

منبع collider

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *