ذلفا معیل:  در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، العربی الجدید، البیان امارات، الجزیره، خبرگزاری رسمی عراق و المیادین .

خبرگزاری رسمی عراق: انتقال مجروحان لبنانی به‌زودی برای مداوا به عراق

شیخ عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی عتبه حسینی، در حالی از ده‌ها تن مجروح لبنانی حملات اخیر رژیم صهیونیستی در بیمارستان امام زین العابدین (علیه السلام) در شهر کربلا استقبال کرد که قرار است گروه دیگری از مجروحان لبنانی نیز به زودی برای مداوا وارد عراق شوند.

گروه دیگری از مجروحان لبنانی نیز متعاقبا برای مداوا وارد عراق خواهند شد.

در همین حال یک منبع در عتبه حسینی با اشاره به فرآیند طی شدن مراحل قانونی اعزام مجروجان لبنانی به بیمارستان‌های عتبه اعلام کرد: هیئتی از این عتبه در فرودگاه بین‌المللی بغداد با حضور سفیر لبنان در عراق، از مجروحان لبنانی و همراهانشان استقبال کردند تا مقدمات درمان آنها را در بیمارستان‌های وابسته به عتبه مقدس حسینی فراهم کنند.

البیان: خطوط هوایی امارات پروازهای خود به مقصد و از بیروت را لغو می کند

خطوط هوایی امارات در وب سایت خود اعلام کرد که تمامی پروازهای بین دبی و بیروت تا اول اکتبر 2024 لغو شده است.

این شرکت توضیح داد که این اقدام در نتیجه شرایط فعلی لبنان صورت گرفته است.

خطوط هوایی امارات اعلام کرد که مسافرانی که قصد عزیمت به بیروت از طریق دبی را داشته باشند، با آژانس‌های رزرو مربوطه تماس بگیرند تا گزینه‌های جایگزین سفر را ترتیب دهند، یا اگر رزرو از طریق خطوط هوایی امارات انجام شده است، مستقیماً با شرکت تماس بگیرند.

المیادین: شهادت 70 شهروند لبنانی در تجاوزات اسرائیل در روز چهارشنبه

منابع رسمی در لبنان از شهادت 70 شهروند لبنانی در تجاوزات اسرائیل در روز چهارشنبه خبر دادند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که آمار شهدای تجاوزات اسرائیل به لبنان در روز چهارشنبه به 70 تن رسیده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت لبنان، طی روز چهارشنبه، 400 شهروند دیگر هم در حملات اسرائیل مجروح شدند.

گفتنی است که اسرائیل از سه شنبه هفته گذشته و با حمله سایبری و انفجار دستگاه های ارتباطی در لبنان، شمار زیادی از مردم در لبنان را شهید و زخمی کرد و بنا به گفته وزیر بهداشت لبنان، تعدادی از بیمارستان ها و مراکز پزشکی و خودروهای اورژانس را نیز هدف قرار داد.

العربی الجدید: گروه‌های فلسطینی بزودی در قاهره گردهم می‌آیند

یکی از رهبران جنبش حماس که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: مقدمات برگزاری نشست ملی فلسطین در اوایل اکتبر آینده برای بحث در خصوص پرونده داخلی فلسطین فراهم شده است.

این رهبر حماس با اشاره به اینکه هیچ ایراد و مانعی برای برگزاری دیدارهای دوجانبه با جنبش فتح قبل و بعد از نشست قاهره وجود ندارد، تصریح کرد: این نشست در قاهره پایتخت مصر با حضور همه گروه‌ها و جناح های فعال فلسطینی برگزار خواهد شد.

در همین حال، محمد مصطفی نخست وزیر فلسطین نیز اعلام کرده است به زودی نشستی میان جنبش‌های فتح و حماس در قاهره برگزار خواهد شد.

الجزیره: از سرگیری حملات موشکی حزب الله به اسرائیل

حزب الله لبنان از حملات موشکی خود به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی در شهر حیفا خبر داد.

حزب الله لبنان اعلام کرد: مجتمع‌های صنعتی نظامی شرکت رافائل در منطقه زولون در شمال شهر حیفا را با موشک های خود هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان همچنین اعلام کرد: نیروهای حزب الله در حمایت از مردم فلسطین و دفاع از لبنان و مردم آن، شهرک صهیونیست نشین کریات موتسکین را زیر رگبار موشک گرفتند.

در همین حال رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند: گزارش‌های اولیه از فرود چند موشک در منطقه عمیعاد در جنوب صفد بدون به صدا درآمدن آژیر خطر خبر دادند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *