دستگاه هوشمند آبیاری راه حلی نوین برای نگهداری گیاهان حساس در ویلاها و بیمارستان‌ها

یک شرکت دانش‌بنیان از دستگاه هوشمند آبیاری و کوددهی رونمایی کرد که به طور خودکار نیازهای ۱۰ نوع گیاه را برطرف می‌کند. این دستگاه ایده‌آل برای نگهداری گیاهان حساس در ویلاها، هتل‌ها و بیمارستان‌ها بوده و به زودی قابلیت کنترل از راه دور را نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی کمالی و معصومه رزم‌آور، بنیان‌گذاران یک شرکت دانش بنیان، دستگاه هوشمندی را توسعه داده‌اند که به صورت خودکار و اختصاصی به هر گل و گیاه آب و کود می‌دهد و رطوبت محیط را تنظیم می‌کند. این دستگاه که دارای ۱۰ خروجی است، می‌تواند به طور همزمان به ۱۰ نوع مختلف از گیاهان خدمات ارائه دهد. همچنین، اگر چند گیاه مشابه داشته باشید، می‌توانید آنها را به یک خروجی متصل کنید.

کمالی در گفت‌و گو با خبرنگار آنا گفت: این سیستم که هم از طریق مانیتور و هم وب قابل کنترل و برنامه‌ریزی است، در حال حاضر به صورت دستی تنظیم می‌شود، اما برنامه‌هایی برای توسعه کنترل از راه دور آن نیز در دست اقدام است. این دستگاه برای محیط‌هایی که نظارت مداوم بر گیاهان دشوار است، مانند ویلاها، برج‌ها، هتل‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها، ایده‌آل است.

کمالی در مورد تولید انبوه این دستگاه پیش‌بینی می‌کند که در صورت تحقق این امر، قیمت دستگاه تا نصف کاهش یابد و برای منازلی که گل‌های حساس و متعددی دارند، مقرون‌به‌صرفه شود.

وی افزود: این پروژه با همکاری تیمی از متخصصان در زمینه‌های برق، کامپیوتر و کشاورزی اجرا شده و در حال حاضر به دنبال تقویت تیم و جذب سرمایه هستند.  با سرمایه‌ای حدود ۲ تا ۳ میلیارد تومان می‌توان خط تولید را راه‌اندازی و نمونه واقعی دستگاه را تولید کرد.

معصومه رزم‌آور نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار آنا اظهار کرد: تحقیقات نشان داده است که این دستگاه در کشورهای حوزه خلیج فارس متقاضیان زیادی دارد. نمونه‌های مشابهی از این دستگاه در آمریکا و کانادا وجود دارد، اما هیچ‌یک از آنها تمامی ویژگی‌های دستگاه بوتانیسیج را ندارند. این دستگاه علاوه بر کود مایع، آبدهی، نور، رطوبت و دمای هوا، قابلیت‌هایی مانند شبیه‌سازی رعد و برق را نیز داراست که هنوز در حال توسعه است.

رزم‌آور در خصوص تأثیر رعد و برق بر گیاهان افزود: تحقیقات ما نشان داده است که شبیه‌سازی رعد و برق می‌تواند تأثیر مثبتی بر رشد گیاهان داشته باشد و ما در حال کار بر روی اضافه کردن این قابلیت به دستگاه هستیم.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *