سحر طلوعی: ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از انگلستان و اصلاحات تگزاسی در زندان‌های این کشور شروع می‌کنیم. در آلمان به شوماخر اسطوره فرمول یک سر می‌زنیم و در آخر هم به امتناع جومپا لاهیری از جایزه نیویورک می‌پردازیم.

اصلاحات تگزاسی در زندان‌های انگلستان و ولز

زندانیان می‌توانند با شرکت در دوره‌های خاص مدت محکومیت خود را کاهش دهند. این روش به سبک تگزاس شناخته می‌شود و قرار است در زندان‌های انگلیس و ولز هم اجرا شود.

این دوره‌ها شامل شناخت و تقابل با علل ریشه‌ای اقدام به جرم است؛ زندانیان معتاد به مواد مخدر در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. برگزاری کلاس‌های توانبخشی، اصلاح رفتار و ترک شامل این دوره‌هاست.

این روش که از سال ۲۰۰۷ اجرا می‌شود، باعث کاهش ۱۵ درصدی تعداد زندانیان در زندان‌های تگزاس شده است. جمعیت زیاد زندانیان درون زندان‌های انگلیس و ولز و ارتکاب جرم مجدد معضل بریتانیایی‌هاست.

بازداشت سه نفر در پرونده اخاذی از شوماخر

دادستان‌های آلمان علیه سه شهروند اعلام اتهام کرده اند. آنها به اخاذی از خانواده مایکل شوماخر، اسطوره فرمول یک آلمان متهم شده اند. هر سه نفر دستگیر شده اند.

این سه نفر خانواده شوماخر را به انتشار عکس‌های خصوصی تهدید کرده اند و برای این که عکس‌ها را منتشر نکنند، ۱۵ میلیون یورو می‌خواهند. یکی از بازداشتی‌ها نگهبان محل اقامت شوماخر بوده است.

مدتهاست مایکل شوماخر در مکان‌های عمومی دیده نشده است. او از پس حادثه اسکی در سال ۲۰۱۳ و گذراندن شرایط جسمی بد دور از انظار عمومی است. انتشار عکس‌های او می‌تواند جنجالی باشد.

توقف زود هنگام پریود پیش‌زمینه ابتلا به خودایمنی

مطالعات جدید نشان می‌دهد زنانی که مبتلا به نارسایی زودهنگام تخمدان هستند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های خودایمنی هستند.

منظور از نارسایی زودهنگام تخمدان، توقف عادت ماهانه پیش از ۴۰ سالگی است. این افراد مستعد ابتلا به دیابت، لوپوس و التهاب روده هستند. برخی از آنها علائم یائسگی را هم تجربه می‌کنند.

در تحقیقات مشخص شده است زنانی که توقف زود هنگام پریود را تجربه می‌کنند دو تا سه برابر بیشتر از زنان دیگر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها هستند.

حمایت هنرمندان از فعالان کمپین «توقف نفت»

بیش از صد هنرمند آکادمیک و غیرآکادمیک از مقامات قضایی لندن درخواست کرده اند دو فعال محیط زیستی کمپین «توقف نفت» را از محکومیت زندان عفو کنند.

فیبی پلومر و آنا هلند دو سال پیش در گالری ملی لندن روی نقاشی گل آفتاب‌گردان ون گوگ، سوپ گوجه ریختند تا نگاه‌‌ها را برای توقف فعالیت‌های حفاری نفت و توقف سوخت‌های فسیلی به خود جلب کنند.

هنرمندان می‌گویند سوپ گوجه به اصل نقاشی آسیبی نرسانده و فقط قابش را کمی خراب کرده است. قاضی پرونده به هر دو فعال گفته بود حبس طولانی مدت در انتظارشان خواهد بود.

ممنوعیت چفیه و امتناع لاهیری از جایزه نیویورک

جومپا لاهیری نویسنده آمریکایی از پذیرش جایزه موزه ایسامو نوگوچی در نیویورک امتناع کرده است. پای کد لباس و فلسطین در میان است. 

این نویسنده مشهور که نامش با مترجم دردها سر زبان‌ها افتاد و جایزه پولیتزر را هم گرفت، حامی فلسطین است. او تصمیم داشت با چفیه فلسطینی‌ها در مراسم نیویورک شرکت کند.

اما اعلام آیین‌نامه پوشش در این مراسم باعث شد تا او از شرکت در آن سر باز بزند. چفیه فلسطینی‌ها نمادی از مبارزه آنها برای سرزمین خود است.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *