اگرچه آیفون ۱۶ پرو نسبت به نسل قبلی فقط یک ارتقا متوسط داشته است اما ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را ارائه داده است که در جدیدترین گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی وجود ندارند. در ادامه همراه با ما باشید تا با این ویژگی‌ها آشنا شوید.

۱. شارژ سریع مغناطیسی بی‌سیم MagSafe

iPhone 16 Pro

اپل شارژ بی‌سیم MagSafe را با آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۱ میلادی ارائه کرد. با آیفون ۱۶ پرو، این شارژر حتی بهتر نیز شده و از شارژ سریع بی‌سیم ۲۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. MagSafe نه به خاطر شارژ بی‌سیم بلکه به خاطر مشخصات قدرتمند مغناطیسی‌اش متمایز است. این اطمینان را به شما می‌دهد که برای انتقال شارژ نیازی به هماهنگی تلفن با شارژر بی‌سیم نیست. علاوه بر این، این به لوازم جانبی اجازه می‌دهد تا پشت آیفون بچسبند و نصب و برداشتن آن‌ها بسیار آسان و سریع است. شارژ بی‌سیم Qi2 در سال ۲۰۲۳ میلادی برای گوشی‌های اندرویدی ارائه شد تا مشابه با MagSafe باشد اما هیچ کدام از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ، گوگل، موتورولا و دیگر برندها از این شارژ پشتیبانی نمی‌کنند.

۲. Action Button قابل تنظیم

iPhone 16 Pro

اپل در سال ۲۰۲۳ میلادی دکمه Ring/Silent در آیفون ۱۵ پرو را با یک دکمه اکشن قابل تنظیم جایگزین کرد. یک سال بعد، کل سری آیفون ۱۶ دارای دکمه Action هستند. با این حال، هیچ گوشی اندرویدی چنین دکمه قابل تنظیمی ندارد که شما بتوانید آن را با توجه به نیازهای خودتان سفارشی سازی کنید.

۳. دکمه دوربین خازنی

iPhone 16 Pro

گوشی آیفون ۱۶ پرو دکمه Camera Control را معرفی کرده است. همان‌طور که از نام آن مشخص است، با فشار دادن این دکمه خازنی، اپلیکیشن دوربین باز می‌شود. شما همچنین می‌توانید از آن برای عملکردهای مختلف دوربین مانند تنظیم نوردهی، سطح زوم، لحن و درون مایه و همچنین تغییر بین سبک‌های عکاسی استفاده کنید و اگر برنامه دوربین آیفون را ترجیح نمی‌دهید، می‌توانید از آن با برنامه‌های دوربین دیگری نیز استفاده کنید. دکمه کنترل دوربین در گوشی آیفون ۱۶ بسیار قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتر است و می‌تواند عملکردهای دوربین متعددی را کنترل کند.

۴. پشتیبانی ۴۸ مگاپیکسلی ProRAW بدون تأخیر شاتر

iPhone 16 Pro

بهترین گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با وضوح ۵۰ مگاپیکسل یا حتی ۲۰۰ مگاپیکسل روی تصاویر RAW کلیک کنند. اما بر خلاف عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی، تأخیر شاتر قابل توجهی هنگام عکس برداری در حالت RAW وجود دارد. همین نیز تعداد تصاویری که می‌توانید پشت سر هم بگیرید را محدود می‌کند که می‌تواند هنگام ثبت سوژه‌های متحرک و سریع مشکل ایجاد کند. گوشی آیفون ۱۶ پرو به لطف بازخوانی سنسور سریع‌تر و همچنین ISP قدرتمند، می‌تواند تصاویر RAW را بدون تأخیر شاتر بگیرد.

۵. فیلم‌برداری 4K/120 FPS در دالبی ویژن

همانند آیفون‌های قبلی، آیفون ۱۶ پرو می‌تواند ویدیوهای 4k را در حالت Dolby Vision HDR ضبط کند. مهم‌تر از آن، می‌تواند ویدیوهای 4K/120 FPS در دالبی ویژن را فیلم‌برداری کند. در حال حاضر فقط برخی از گوشی‌های اندرویدی از برندهای چینی همانند شیائومی قادر به انجام این کار هستند. حتی بهترین دوربین گوشی‌های سامسونگ و گوگل به جای دالبی ویژن فقط از HDR10+ پشتیبانی می‌کنند و به 4K/60FPS محدود می‌شوند.

۶. حاشیه‌های فوق نازک

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای نمایشگرهای بزرگ و زیبای OLED با شیشه‌های پوششی خمیده از هر چهار گوشه هستند تا ظاهری بدون حاشیه داشته باشند. از سوی دیگر، اپل از یک پنل OLED تخت ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌های پرو خودش استفاده می‌کند و همین نیز باعث شده تا این شرکت بتواند با هر نسل جدید، حاشیه‌ها را اندکی کاهش بدهد.

اپل ادعا کرده است که گوشی آیفون ۱۶ پرو نازک‌ترین حاشیه‌ها را در میان تمام محصولات اپل دارد. حاشیه‌های نمایشگر نازک‌تر از گوشی‌های اندرویدی از جمله Samsung Galaxy S24 Ultra هستند. همین نیز باعث شده تا ظاهر گوشی آیفون 16 پرو بدون حاشیه به نظر برسد و شما این احساس را داشته باشید که صفحه نمایش را مستقیم در دستان خود دارید.

۷. تصاویر و ویدیوهای سه بعدی و فضایی

iPhone 16 Pro

گوشی آیفون ۱۶ پرو می‌تواند تصاویر، ویدیوها و صوت‌های فضایی ضبط کند. نسل قبلی یعنی گوشی آیفون ۱۵ پرو فقط ضبط ویدیو فضایی را داشت اما جدیدترین گوشی آیفون از این ویژگی برای ضبط تصاویر نیز بهره می‌برد. وقتی این تصاویر و ویدیوها را در Vision Pro تماشا کنید، به صورت سه بعدی به نظر می‌رسند و شما را به درون حس و حال تصویر و ویدیو می‌برد. در حال حاضر، هدست Meta’s Quest از این ویدیوهای آیفون پشتیبانی می‌کند و به زودی نیز پشتیبانی از تصاویر به آن اضافه خواهد شد.

منبع makeuseof

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *