شفقنا رسانه- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در گفت‌وگو با وزیر ارتباطات کوبا بر توسعه و تعمیق همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه ارتباطات و فناوری‌های نوین اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش شفقنا رسانه از ایسنا، سیدستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در این گفت وگوی دوجانبه که از طریق تماس ویدئویی انجام شد، با “مایرا آرویچ مارین”، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا بحث و تبادل نظر کرد.

وی در این نشست مجازی با تاکید بر ضرورت بررسی تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌های پیشین و  نیز اسناد همکاری امضا شده میان تهران و هاوانا در زمینه توسعه همکاری‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرایی شدن این برنامه‌ها و تبدیل اسناد امضا شده به توافق نامه همکاری و برنامه عملیاتی مشترک را خواستار شد.

هاشمی در ادامه تاکید کرد که در راستای تعاملات مشترک، شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات برای حضور فعال در کوبا آمادگی دارند و انتظار می‌رود برای این منظور، اقدامات اجرایی لازم به سرعت انجام شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در چهلمین نمایشگاه بین المللی هاوانا را اعلام و خاطرنشان کرد: حضور در این نمایشگاه می تواند بسترهای لازم برای همکاری های مشترک در سایر زمینه های فعالیت میان دو کشور را فراهم کند.

افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در زمینه‌های همچون هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کسب‌و کارهای نوین، دولت الکترونیک و همکاری‌های پستی از دیگر موضوعاتی بود که در این  گفت‌و گوی ویدئویی مورد بحث و بررسی وزیران ارتباطات ایران و کوبا قرار گرفت.

مایرا آرویچ مارین-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا- نیز در این گفت‌وگو، انتخاب سیدستار هاشمی به عنوان وزیر ارتباطات ایران از سوی رییس جمهوری و همچنین رای اعتماد بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی را تبریک گفت و بر تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه ارتباطات و فناوری تاکید کرد.

وی همچنین توسعه همکاری‌ها بر پایه اسنادی که پیش از این، میان کشور به امضا رسیده است را مورد توجه و تاکید قرار دارد و از حضور و مشارکت فعال شرکت‌های خصوصی ایرانی در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در کوبا استقبال کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کوبا در ادامه به طور رسمی از سیدستار هاشمی دعوت کرد به کوبا سفر کند و در چهلمین نمایشگاه بین المللی هاوانا و همچنین نوزدهمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی تهران و هاوانا حضور یابد.

وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی ایران همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو از دعوت همتای کوبایی برای سفر به این کشور قدردانی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور در عرصه‌های گوناگون فعالیت از جمله حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی داریم برای گسترش همکاری‌ها با کوبا و حضور فعال در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، بیش از پیش فعالیت کنیم.

هاشمی اضافه کرد: در این زمینه، همه تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت کمیسیون مشترک و همچنین حضور فعال و اثرگذار در نمایشگاه بین المللی هاوانا در جهت خلق ظرفیت‌های جدید توسعه همکاری‌های دوجانبه به کار خواهیم گرفت.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *