دانشجویان با پیروی از آموزه‌های دفاع مقدس تأثیرگذار باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان با پیروی از آموزه‌های گران‌سنگ دوران دفاع مقدس حضور حقیقی و تأثیرگذار خود را در عرصه‌های علمی و فرهنگی جامعه به اثبات برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصیلی جدید، آیین غبارروبی مزار شهید گمنام مدفون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با حضور مسئولان همراه با تجدید بیعت با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران برگزار شد.

آرش زارعیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در این مراسم اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، نقطه عطف تاریخ پرفرازونشیب ایران اسلامی، نماد غرور ملی، همبستگی و اتحاد ملت در راه استقلال، آزادی و ارزش‌های اسلامی، فصل مشق وحدت و مقاومت و اوج تبلور حماسه‌های عظیم رشادت‌ها و خلق حماسه‌های بی‌نظیر برای پاسداری و دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: آنچه امروز ملت دارد از برکت خون مطهر شهدا و مجاهدت رزمندگان غیور اسلام است و از این‌رو با یادآوری روایت‌های هشت سال دفاع مقدس و دوران پرافتخار ملتی که صبر، عزت، وحدت و همدلی را پیشه خود ساخت تا امنیت، پیروزی و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آورد، ادای تکلیف می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده گفت: نتیجه هشت سال دفاع مقدس ایران در برابر هجوم همه‌جانبه استکبار جهانی با عاملیت صدام تنها حفظ تمامیت ارضی ایران و شکست و فروپاشی رژیم بعثی حاکم بر عراق و ناکامی استکبار جهانی برای براندازی نظام اسلامی جمهوری اسلامی نبود؛ بلکه علاوه بر آن آنچه ارزش‌های برخاسته از دفاع مقدس مردم ایران را به‌عنوان ارزشی ماندگار تبدیل کرد، دستاورد‌ها و پیامد‌های این دفاع برای آینده چه در عرصه داخلی و چه در عرصه تحولات منطقه‌ای وجهانی بود.

زارعیان بیان کرد: شکل‌گیری نیرو‌های حزب‌الله و جبهه مقاومت زمینه‌ای را فراهم کرده که دامنه نفوذ انقلاب اسلامی که دشمنان با تحمیل هشت سال جنگ، در تلاش بودند تا آن را حتی در درون مرز‌های ایران خاموش کنند، اکنون فراتر از مرز‌های جغرافیایی نه‌ تنها تا کنار مدیترانه و باب‌المندب؛ بلکه به اذعان دشمنان مردم ایران تا امریکای جنوبی، آفریقا و… گسترش‌ یابد.

وی با اشاره به آغاز ماه مهر و همزمانی آن با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد که دانش‌آموزان و دانشجویان با پیروی از آموزه‌های گران‌سنگ دوران دفاع مقدس با تکیه‌بر توانمندی‌ها و استعداد‌های خود با استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی در محیطی پرنشاط به فعالیت علمی بپردازند و حضور حقیقی و تأثیرگذار خود را در عرصه‌های علمی و فرهنگی جامعه به اثبات برسانند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *