فیلترشکن‌، دریچه‌ای برای نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به تلفن همراه

وجود میلیون‌ها فیلترشکن روی گوشی‌های ایرانی تسلطی به سیستم‌های جاسوسی اسرائیلی داده که ممکن است تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، متاسفانه بسیاری از کاربران اینترنت داخل کشور برای گذشتن از سد سایتهای مسدود و فیلتر شده به سراغ نرم افزارهای فیلترشکن، سایتهای پروکسی و همچنین وی پی ان می روند به طوری که براساس آخرین آمار حدود ۸۴ درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

خطرات امنیتی استفاده از فیلترشکن‌ها بر کسی پوشید نیست، در همین راستا «الان مک لئود» پژوهشگر دانشگاه لیدز انگلیس با انتشار توییتی در صفحه شخصی‌اش از پشت پرده بازار فیلترشکن‌ها پرده برداشت و نوشت: «بخش اعظمی از بازار فیلترشکن‌ها در دنیا در اختیار و کنترل یک شرکت اسرائیلی است که رابطه نزدیکی با دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل دارد.»

      فیلترشکن‌؛ دریچه‌ای برای نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل به تلفن همراه

گفتنی است تمام اطلاعات شخصی افراد از بین سرویس‌دهنده پروکسی و فیلترشکن می‌گذرد و صاحب آن پروکسی یا فیلترشکن می‌تواند هر چیزی را که او می‌خواهد از اطلاعات شما رصد کند. با توجه به اینکه بخش اعظمی از بازار فیلترشکن‌ها در دنیا در اختیار و کنترل یک شرکت اسرائیلی در آینده نه چندان دور می تواند برای کشور ما تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *