به گزارش شبکه شرق، انفجار معدن زغال سنگ در معدن زغال سنگ معدنجو به کشته و مجروح شدن ده ها نفر منجر شده است.

 ۶۹ کارگر در بلوک بی‌و سی معدن زغال سگ معدنجو مشغول کار بودند که حوالی ساعت ۲۲:۲۱ دقیقه شب گذشته ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳، معدن زغال سنگ پرورده استان خراسان جنوبی در محور یزد به طبس دچار انفجار شد که در بدنبال آن شمار زیادی کارگر دچار حادثه شدند.

گفته می‌شود درحال حاضر تمامی ۴۰ تیم تخصصی معدن پروده طبس در محل برای امدادرسانی حاضر هستند و کار امدادرسانی بعد از اتمام در بلوک b در بلوک cانجام خواهد شد.

احتمال افزایش جانباختگان

محمدعلی آخوندی (مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی) درباره آخرین وضعیت مصدومان و جانباختگان حادثه انفجار گاز در معدن زغال سنگ در طبس گفت: به گفته حاضران در صحنه در زمان انفجار احتمالا ۶۹ نفر در معدن مشغول فعالیت بوده‌اند که انفجار گاز اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه گفت: تاکنون ۱۹ نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ الی ۱۷ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

آخوندی تصریح کرد: بالگرد برای انتقال مصدومان در محل حادثه حضور دارد. 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی با توجه به شرایط احتمال افزایش جانباختگان نیز وجود دارد. 

دستور رئیس‌جمهور برای رسیدگی به حادثه

الیاس حضرتی در تماس تلفنی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت انفجار در معدن معدنجوی را بررسی کرد.

حضرتی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند. همچنین نیروهای هلال احمر، اورژانس و… نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم بهرا در این خصوص صادر کرده است.

وی با بیان این‌که «رئیس جمهور محترم دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است»، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین از سوی دکتر پزشکیان تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم ایران گفت: لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس هلال احمر عازم طبس شد

 پیرحسین کولیوند با هدف حضور میدانی و مدیریت عملیات جست‌وجو و نجات کارگران مفقود شده در حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، راهی استان خراسان جنوبی شد.

 از دقایق ابتدایی این عملیات، ۶ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار هلال‌احمر در قسمت های مختلف معدن، عملیات امدادی را آغاز کرده اند.

 تاکنون ۶۹ نفر در انفجار این معدن دچار حادثه شده‌ و ۱۹ نفر از کارگران معدن، جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش آمار جان‌باختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۲۸ نفر

پیرحسین کولیوند (رئیس جمعیت هلال احمر) اعلام کرد: با پیدا شدن ۹ پیکر دیگر از معدن‌چیان، تعداد فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۲۸ نفر رسید.

وی ادامه داد: ۱۷ نفر مصدوم نیز به بیمارستان اعزام شده است.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:  ۲۴ نفر هم تاکنون مفقود هستند.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *