با جانبداری از رژیم صهیونیستی؛

ترامپ برای دانشگاه‌های آمریکا خط‌ونشان کشید

نامزد جمهوری‌خواه گود انتخابات آمریکا می‌گوید چنانچه پیروز شود، از همان هفته اول با دانشگاه‌هایی که به جنبش‌های ضداسرائیلی بها می‌دهند، برخورد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آنا، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید در صورت ورود دوباره به کاخ سفید، در همان هفته اول، اعتبارنامه‌ها و حمایت‌های دولت فدرال از دانشگاه‌هایی را که به زعم او «مروج تبلیغات یهودستیزانه» هستند، لغو خواهد کرد.

اشاره وی به خیزش دانشگاه‌های آمریکا در مخالفت با رویکرد اسرائیل در صحنه جنگ غزه و حمایت آشکار دانشجویان از حقوق ملت فلسطین است.

در همین راستا، ترامپ مدعی شد چشم خود را به روی آزار و تهدید دانشجویان یهودی نخواهد بست.

ممانعت از درخواست پناهندگی افرادی که به زعم وی از محیط‌های ترور مانند نوار غزه می‌آیند، از دیگر وعده‌های انتخاباتی ترامپ برای جلب آرای یهودیان آمریکا بود.

این در حالی است که او قبلا هم گفته بود در صورت پیروزی، دانشجویان ضد اسرائیلی را از آمریکا اخراج خواهد کرد.

ترامپ که در رویدادی با موضوع «یهودستیزی در آمریکا» سخنرانی می‌کرد، مدعی شد بقای رژیم صهیونیستی در گرو پیروزی او در انتخابات نوامبر است.

نامزد جمهوری‌خواه قبلا هم گفته بود که اگر به جای او، «کامالا هریس» نامزد دموکرات وارد کاخ سفید شود، اسرائیل ظرف ۲ سال نابود می‌شود.

وی بدون اشاره به تلفات انسانی جنگ غزه که از مرز ۴۰ هزار شهید گذشته است، جای ظالم و مظلوم را با یکدیگر عوض کرد و گفت: حمله ۷ اکتبر، بدترین حمله به مردم یهود بعد از هلوکاست بوده است و اگر من (به جای جو بایدن) در کاخ سفید بودم، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *