اسرائیل به بیروت حمله هوایی کرد  آمریکا: بی‌خبر بودیم

همزمان با اعلام ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر انجام حمله هدفمند در برخی نقاط بیروت، منابع لبنانی از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در جنوب پایتخت خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آنا، منابع لبنانی عصر امروز (جمعه) از حمله هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت و شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب خبر دادند.

به گفته منابع لبنانی این حمله به مجتمع القائم و در نزدیکی اتوبان سید هادی نصرالله رخ داده است.

از سوی دیگر ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که یک حمله هوایی هدفمند به تقلطی در بیروت پایتخت لبنان انجام داه است.

در این بیانیه آمده است: «ما یک حمله دقیق در بیروت انجام دادیم و در این مرحله هیچ تغییری در دستورالعمل‌های جبهه داخلی ایجاد نشده است».

رادیو ارتش اسرائیل نیز به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم مدعی شد که هدف از حمله هوایی به منطقه ضاحیه، ترور «ابراهیم عقیل» رئیس اداره عملیات حزب‌الله بوده است.

از سوی دیگر خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که تجاوز هوایی به جنوب بیروت با جنگنده اف ۳۵ و با شلیک دو فروند موشک به ساختمانی در منطقه «الجاموس» در ضاحیه رخ داده است.

به گفته این رسانه رسمی لبنان تاکنون ۵ کودک در حمله هوای ارتش اشغالگر به جنوب بیروت به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت لبنان نیز در آخرین گزارش خود خبر داد که طبق آخرین گزارش‌ها در حمله هوایی رژیم اشغالگر به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، تاکنون ۸ نفر شهید و ۵۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

در این میان، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد رژیم اسرائیل عملیات امروز در جنوب بیروت برای ترور یک فرمانده ارشد حزب‌الله را به واشنگتن از قبل اطلاع نداده بود.

وی در ادامه این ادعا افزود: آمریکا هنوز معتقد است که راهکار دیپلماتیک بین اسرائیل و حزب‌الله برای حل و فصل تنش‌های مرزی امکان‌پذیر است. جنگ بین حزب‌الله و اسرائیل قابل جلوگیری است و ما تلاش می‌کنیم از آن جلوگیری کنیم.

یک مقام اسرائیلی هم بدون افشای نام به پایگاه آکسیوس گفت که تل‌آویو درباره این عملیات از قبل به آمریکا اطلاع نداد اما بلافاصله بعد از تکمیل، واشنگتن را مطلع کرد.

 

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *