به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، اعلام کرد که در روزهای پایانی شهریور ماه و آغاز مهر، برخی مناطق کشور شاهد رگبار باران، وزش باد شدید و در برخی نقاط خیزش گرد و خاک خواهند بود.

وی با اشاره به شرایط جوی روزهای پنج‌شنبه و جمعه (۲۹ و ۳۰ شهریور)، گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و همچنین برخی مناطق خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، افزایش ابر، بارش رگباری باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. این ناپایداری‌ها ممکن است در برخی مناطق منجر به خیزش گرد و خاک شود.

ضیاییان همچنین افزود: در روز پنج‌شنبه (۲۹ شهریور)، در نوار شرقی، غرب، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی ساعات قابل انتظار است. همچنین از روز جمعه (۳۰ شهریور) تا دوشنبه (۲ مهر)، این شرایط در نوار شرقی و برخی مناطق غربی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روز شنبه (۳۱ شهریور)، مناطقی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش باران، رعد و برق و وزش باد خواهند بود، اضافه کرد: در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نیز بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی هواشناسی در مورد وضعیت جوی روز یکشنبه (یکم مهر)، اولین روز از فصل پاییز، اظهار داشت: در شمال استان آذربایجان غربی نیز افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در روز دوشنبه (۲ مهر)، بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت و دریای خزر، خلیج‌فارس و شرق دریای عمان نیز در این ایام مواج خواهند بود.

در ادامه ضیاییان به شرایط جوی پایتخت اشاره کرد و گفت: برای روز جمعه (۳۰ شهریور)، آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و در برخی ساعات افزایش باد و احتمال گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای تهران در این روز بین ۳۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز شنبه (۳۱ شهریور)، آسمان کمی ابری همراه با وزش باد و دمای بین ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

در پایان، وی به گرمای هوای اهواز اشاره کرد و اظهار داشت که اهواز با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان در ۲۴ ساعت آینده خواهد بود.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *