عاملی: بازگشت به دین در جهان رشد یافته است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: توجه به مستضعفین یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اندیشه صلح‌گرایانه را تقویت کند و امروز شاهدیم که بازگشت به دین نیز در جهان رشد پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری آنا، سعید رضا عاملی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: موضوع صلح در سطح جهانی شکست خورده و پس از جنگ جهانی اول و دوم و خسارت زیاد که به بار آورد اندیشه صلح‌گرایی تقویت شد و سازمان ملل تأسیس شد، اما متأسفانه بعد از آن جنگ ویتنام را داشتیم که ۲۰ سال طول کشید و بسیاری از افراد کشته و مجروح شدند.

وی افزود: علی‌رغم کمپین‌های گسترده علیه جنگ ویتنام در داخل و خارج از آمریکا، دولت آمریکا بر طبل جنگ و تداوم آن کوبید. متأسفانه دکترین واقع‌گرایی مسابقه‌ای برای کسب قدرت را ایجاد کرده و ۱۲ هزار کلاهک هسته‌ای در جهان وجود دارد یعنی جهان پر از ظرفیت نفرت و سلاح کشتار جمعی است.

عاملی تصریح کرد: توجه به مستضعفین یکی از راه‌هایی است که می‌تواند اندیشه صلح‌گرایانه را تقویت کند و امروز شاهدیم که بازگشت به دین نیز در جهان رشد پیدا کرده است. حمله دیروز در لبنان جنگ و نفرت هوشمند را ایجاد کرد و استفاده از فن‌آوری هم می‌تواند خیر باشد و هم شر و این بستگی به اهداف کسانی دارد که از آن بهره می‌برند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دنیای سیاست با محوریت آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ نوع صلح و خیری را برنمی‌تابند و توجهی به مردم خودشان و دیگران ندارند و باید دانست قانون سرایت می‌گوید جنگ به خودت برمی‌گردد.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های شهید امیرعبداللهیان، آیت الله تسخیری و مرحوم طوبی کرمانی نیز تقدیر شد.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *