ساعت 24 – رصد بازار کالاهای اساسی حکایت از افزایش قیمت‌ها در یک ماه اخیر دارد. محصولات جدید قوطی رب گوجه فرنگی ۸۰۰ گرمی با قیمت ۵۹.۹۰۰ تا ۶۷ هزار تومان در حال عرضه است.

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی حاکی از افزایش قیمت‌ها در یک ماه اخیر دارد. قوطی رب گوجه فرنگی که همچنان محصولات سال‌های قبل در فروشگاه‌ها موجود است و همراه با تخفیف به فروش می‌رسد، محصولات جدید با قیمت جدید عرضه می‌شوند.

آخرین قیمت قوطی‌های ۸۰۰ گرمی رب گوجه فرنگی ۵۴.۹۵۰ هزار تومان بود که در ابتدای شهریور محصولات جدید با مبلغ ۵۹.۹۰۰ تا ۶۷ هزار تومان عرضه شد.

نرخ تخم مرغ نسبت به روزهای گرم تابستان نیز تا حدودی افزایشی بوده و از شانه‌ای ۹۹ تا ۱۳۰ هزار تومان به ۱۰۵ تا ۱۴۰ هزار تومان تغییر قیمت داشته است.

قیمت مرغ بعد از افزایشی که در دو هفته اخیر رخ داد، صادرات آن ممنوع شد و نرخ در حال کاهش است و از ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان به حدود ۸۹.۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

لبنیات هم که در دو هفته اخیر افزایش قیمت داشت به گفته تولیدکنندگان این افزایش مربوط به افزایش هزینه‌های حمل و نقل، بسته بندی و… بوده و با اعلام نرخ جدید شیر خام نرخ دوباره تغییر می‌کند.

بر اساس سخنان مدیرعامل اتحادیه گاو داران قرار است هر کیلو گرم شیر خام درب دامداری‌ها از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ تا ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی می‌آید (تمام قیمت‌ها به هزار تومان و برای وزن‌های نوشته نشده یک کیلو گرم است).

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *