آئودی بار دیگر تصمیم گرفته جذابیت و هیجان را به خط تولید خود بازگرداند. با توقف تولید مدل‌های TT و R8، برند مشهور اینگولشتات عملاً بدون خودروی اسپرت مانده بود. اما خبر خوب این است که با معرفی Audi Concept C، این خلأ به زودی پر خواهد شد و طرفداران دوباره می‌توانند شاهد یک کوپه یا رودستر واقعی از این خودروساز باشند.

معرفی Audi Concept C

بر اساس اعلام آئودی، مدل تولیدی این خودرو در سال ۲۰۲۷ روانه بازار خواهد شد و تغییرات آن نسبت به نسخه کانسپت بسیار جزئی خواهد بود؛ شامل اضافه شدن دستگیره‌های درب، سنسورها و چند اصلاح کوچک دیگر.

این خودرو نه تنها یک محصول اسپرت جدید است، بلکه زبان طراحی تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد که قرار است در کل خانواده آئودی مورد استفاده قرار گیرد. ماسیمو فراسلا، مدیر خلاقیت جدید آئودی که از ژوئن ۲۰۲۴ این مسئولیت را بر عهده گرفته، هدف دارد تا با فلسفه «سادگی رادیکال» همه چیز را به حداقل ممکن کاهش دهد؛ چه در طراحی بیرونی و چه در کابین.


الهام از گذشته – نگاه به آینده

کانسپت C را می‌توان یک ادای احترام به خودروهای افسانه‌ای آئودی دانست. این مدل الهاماتی از R8، کانسپت Avus 1991، خودروهای مسابقه‌ای Auto Union و حتی کانسپت Rosemeyer 2000 دارد. در نگاه اول به نظر می‌رسد با یک کوپه روبه‌رو هستیم، اما این خودرو در حقیقت رودستر نیز هست و سقف آن به صورت برقی و با دو پنل جمع می‌شود؛ قابلیتی که برای اولین بار در آئودی دیده می‌شود.

همچنین مانند مفاهیم مدرن (نظیر Jaguar Type 00 و Polestar 5)، خبری از شیشه عقب نیست و سه نوار افقی در عقب دیده می‌شود که یکی از آنها چراغ ترمز سوم را در خود جای داده است.

ابعاد و مشخصات فنی

  • طول: ۴۵۲ سانتی‌متر
  • عرض: ۱۹۸ سانتی‌متر
  • ارتفاع: ۱۲۷ سانتی‌متر
  • فاصله محورها: ۲۵۶ سانتی‌متر
  • وزن: حدود ۱۶۹۰ کیلوگرم (مشابه R8 Spyder)
  • رینگ‌ها: ۲۱ اینچی دو رنگ

پلتفرم این خودرو هنوز مشخص نشده، اما گفته می‌شود که امکان ارائه با دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک وجود دارد. همچنین سیستم الکتریکی ۸۰۰ ولتی امکان شارژ فوق‌سریع را فراهم می‌کند.

طراحی داخلی و تکنولوژی

کابین این خودرو ادامه‌دهنده همان طراحی مینیمالیستی بدنه است. آئودی از مفهومی با نام Shy Tech استفاده کرده که شامل فناوری پنهان و ساده است.

  • نمایشگر ۱۰.۴ اینچی روی داشبورد در صورت نیاز جمع می‌شود.
  • کنترل‌های فیزیکی از جنس آلومینیوم آنودایز شده هستند و کاربر را مجبور به استفاده کامل از صفحه لمسی نمی‌کنند.
  • حتی لوگوی فرمان از فلز ساخته شده تا حس لوکس‌تری منتقل کند.

آینده و احتمال اشتراک با پورشه

اینکه نسخه تولیدی Concept C ارتباطی با پورشه‌های الکتریکی نسل جدید Boxster و Cayman داشته باشد، هنوز قطعی نیست، اما چنین اشتراکی منطقی به نظر می‌رسد. هرچند خبر بد برای علاقه‌مندان موتورهای بنزینی این است که هر دو برند آئودی و پورشه این مدل‌ها را فقط به‌صورت تمام‌برقی عرضه خواهند کرد.

گامی بزرگ برای آئودی

پس از سال‌ها عقب ماندن از BMW، معرفی کانسپت C را می‌توان گامی بزرگ در بازسازی چهره آئودی دانست. این خودرو با طراحی تازه خود قرار است چهره جدید آئودی را به نمایش بگذارد. جلوپنجره عمودی آن که از Auto Union C 1936 الهام گرفته شده، عنصر مرکزی چهره جدید برند خواهد بود. همچنین امضای نوری جدید با چهار المان، به تدریج در سایر مدل‌ها نیز دیده خواهد شد.

آئودی پیش‌تر وعده داده که از جزئیات طراحی شلوغ، چراغ‌های دوبخشی و اگزوزهای نمایشی فاصله بگیرد و کیفیت متریال کابین را ارتقا دهد. همه اینها نویدبخش آینده‌ای جذاب برای این برند آلمانی هستند.

سخن پایانی

یک موتور بنزینی می‌توانست شانس موفقیت این خودرو را در بخش خاص بازار به‌طور چشمگیری افزایش دهد، اما حتی بدون آن نیز آئودی کانسپت C می‌تواند جان تازه‌ای به برند بدهد. بدون شک این خودرو برای عاشقان سرعت و طراحی مدرن یک خبر هیجان‌انگیز است.


اگر از طرفداران خودروهای اسپرت و طراحی مینیمال هستید، حتماً نظرتان را درباره این کانسپت جذاب آئودی با ما به اشتراک بگذارید و بگویید آیا حاضر هستید یک خودروی اسپرت تمام‌برقی بخرید؟

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *