شفقنا- متا رسانه های دولتی روسیه را به دلیل آنچه مداخله نامیده شده ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: متا به مدیرعاملی مارک زاکربرگ اعلام کرد همه رسانه‌های روس را به دلیل فعالیت‌های مداخله‌جویانه در امور داخلی دیگر کشورها، از همه پلتفرم‌های خود ممنوع می‌کند. این ممنوعیت پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا، راشاتودی و کارمندان این رسانه دولتی را متهم کرد که ۱۰ میلیون دلار از طریق نهادهای صوری برای تأمین مالی مخفیانه کمپین های نفوذ در کانال های رسانه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب هزینه کرده است.

متا گفت: «پس از بررسی دقیق، ما اجرای قوانین مستمر خود را علیه رسانه‌های دولتی روسیه گسترش دادیم.» فیس‌بوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و تردز از برنامه‌های متا هستند.

به جز آمریکا، راشاتودی به دلیل تحریم ها پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مجبور شد فعالیت های رسمی خود را در بریتانیا، کانادا و اتحادیه اروپا نیز متوقف کند. دادستان‌های آمریکای مدعی شده‌اند که راشاتودی یک امپراطوری رسانه‌ای برای شکل دادن به افکار عمومی در جهان غرب ایجاد کرده و هدف آن دخالت در امور داخلی این کشورها است. بر اساس این کیفرخواست، یکی از پروژه های مخفی شامل تأمین مالی و هدایت یک شرکت تولید محتوای آنلاین در تنسی بود. براین اساس راشاتودی از اواخر سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۰۰۰ ویدیو منتشر کرده است که تنها در یوتیوب بیش از ۱۶ میلیون بازدید داشته است.

این خبر را در فرانس۲۴ ببینید

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *