با وزن تقریبی ۵۵۳۰ پوند، مدل جدید M5 Touring یکی از سنگین‌ترین خودروهای جدید موجود در بازار است. بی‌ام‌و تلاش دارد تا به رقیب Audi RS6 Avant حسی از سبکی ببخشد و برای این منظور مجموعه‌ای از ارتقاء‌های فیبر کربنی را به این سوپر واگن اضافه کرده است. این قطعات به عنوان بخشی از M Performance Parts در دسترس هستند، بنابراین آنها را در پیکربندی آنلاین معمولی پیدا نخواهید کرد و باید به نمایندگی مراجعه کنید تا این قطعات خاص را برای خودروی خود انتخاب کنید.

M5 Touring همچون مدل سدان خود، که چند ماه پیش این ارتقاء‌های کارخانه‌ای را دریافت کرده بود، قدم برمی‌دارد. برجسته‌ترین تغییرات شامل اسپلیتر جلویی و دیفیوزر عقب است. هر دو دارای پیکربندی شکاف‌دار بوده و به این واگن پرفورمنس ظاهری تهاجمی‌تر می‌بخشند. انگار این خودرو به اندازه کافی پهن نیست که اکنون به کناره‌های بدنه نیز افزونه‌هایی اضافه شده است.

کلاهک‌های آینه‌های جانبی به صورت معمولی با فیبر کربن در دسترس هستند و نیازی به استفاده از M Performance Parts نیست. خبر بد این است که بی‌ام‌و سقف کربنی برای M5 Touring ارائه نمی‌دهد. این موضوع چندان تعجب‌آور نیست، چرا که واگن کوچکتر M3 نیز که برای بازار آمریکا عرضه نشده، این پنل سبک وزن را ارائه نمی‌دهد. با این حال، هر دو مدل سدان این ارتقاء را دارند.

قطعات M Performance که به این سوپر واگن اختصاص داده شده‌اند، خودروی خانواده نهایی را بیش از پیش برجسته می‌سازند.

در لیست اقلام کربنی همچنین درپوش باک سوخت وجود دارد که ظاهراً “هر بار سوخت‌گیری را به یک توقف کوچک در پیت تبدیل می‌کند.” در جای دیگر، این واگن M5 که مدت‌ها انتظار آن را می‌کشیدیم، می‌تواند با استیکرهای جانبی با رنگ مشکی مات و برند M Performance سفارش داده شود. آنتن سقفی از جنس آرامید ساخته شده که فیبرهای مصنوعی قوی هستند و در صنایع هوافضا و نظامی استفاده می‌شوند. آرامید ویژگی‌های مشابهی با فیبر کربن دارد.

بی‌ام‌و داخل خودرو را نمایش نداده است، اما می‌دانیم که کف‌پوش‌های مجلل‌تری با حاشیه‌های چرمی و دوخت‌های تزئینی با رنگ‌های متضاد و سه رنگ معروف M در آن وجود دارد. حتی می‌توانید پوشش کلید با برند M Performance که از آلکانترا و چرم ساخته شده و فیبر کربن را تقلید می‌کند، تهیه کنید. آخرین آیتم موجود یک کیف تایر است که دارای دسته داخلی و علائمی برای نشان دادن موقعیت چرخ است.

جزئیات قیمت هنوز اعلام نشده است، اما وقتی که در حال حاضر شش رقمی خرج می‌کنید، چه فرقی دارد که چند هزار دلار بیشتر بپردازید؟ قیمت پایه BMW M5 Touring ۲۰۲۵ در ایالات متحده از ۱۲۲,۶۷۵ دلار شروع می‌شود، در حالی که Audi RS6 Avant حدود ۵۰۰۰ دلار گران‌تر است. پیش از آنکه تولید واگن Mercedes-AMG E63 S متوقف شود، تقریباً به همان قیمت مدل جدید M5 بود. به نظر نمی‌رسد که مدل نسل بعدی از Affalterbach دور باشد و منطقی است که گمان کنیم از BMW گران‌تر خواهد بود.

اگر تعداد کافی از افراد واگن M5 را خریداری کنند، بی‌ام‌و اشاره کرده که ممکن است مدل نسل بعدی M3 Touring را نیز در آمریکا عرضه کند. نسخه فعلی این واگن اسپرت شش سیلندر به دلیل هزینه‌های همولوگیشن بالای بازار آمریکا عرضه نشد، چرا که سری ۳ واگن معمولی در اینجا نیز به فروش نمی‌رسد. برای آوردن M3 Touring فعلی به آمریکا دیگر دیر شده است.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *