کیا K4 با طراحی جذاب، پیشرانه پرقدرت و کابینی خوش‌ساخت پا به میدان گذاشته است تا رقابتی تنگاتنگ با هوندا سیویک داشته باشد. در دنیایی که برخی کلاس‌های خودرویی رو به فراموشی می‌روند، سدان‌های کامپکت همچنان جایگاه خود را حفظ کرده‌اند. کیا K4 با ظاهری مدرن و تجهیزاتی تازه، جایگاه مناسبی در میان رقبا پیدا کرده است.

معرفی کلی کیا K4 مدل 2025

در میان گزینه‌های متنوع این کلاس، کیا K4 با نامی جدید و بازطراحی کامل، موفق شده است توجهات را به خود جلب کند. هرچند هنوز به پای هوندا سیویک نمی‌رسد، اما به‌وضوح خودرویی توانمند و شایسته محسوب می‌شود.

بررسی کیا K4

مشخصات سریع کیا K4 GT-Line Turbo

  • پیشرانه: ۱.۶ لیتری توربوشارژ، چهار سیلندر
  • قدرت تولیدی: ۱۹۰ اسب‌بخار / ۱۹۵ پوندفوت گشتاور
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک
  • مصرف سوخت: ۲۶ شهر / ۳۶ بزرگراه / ۲۹ ترکیبی (مایل بر گالن)
  • قیمت پایه / نسخه تست‌شده: ۲۳٬۱۶۵ دلار / ۳۱٬۴۴۵ دلار

مزایای کیا K4

طراحی چشم‌نواز و مدرن

یکی از نقاط قوت همیشگی کیا، طراحی محصولاتش است و K4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی چراغ‌های جلو با خطوط تیز و پیوستگی آن‌ها به grille معروف “بینی ببر”، جلوه‌ای تهاجمی و امروزی ایجاد کرده است. در بخش عقب، چراغ‌های باریک با نوار نورانی سراسری روی صندوق عقب، حس یک خودروی لوکس را منتقل می‌کنند. برخلاف برخی سدان‌های کوچک که در نمای جانبی کوتاه و ناقص به نظر می‌رسند، K4 ظاهری کشیده و جذاب دارد که به‌خوبی از مدل بزرگ‌تر K5 الهام گرفته است.

پیشرانه قوی و پاسخ‌گو

در تریم GT-Line Turbo، کیا K4 از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که ۱۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۹۵ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند. این موتور برای خودرویی در این کلاس کاملاً قدرتمند به حساب می‌آید و شتاب‌گیری قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. ضمن اینکه به‌جای گیربکس CVT معمول، از یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده شده است که تجربه رانندگی را بهبود می‌بخشد.

کابین مجهز با حس لوکس

در نسخه GT-Line Turbo، داخل کابین با پوشش “SynTex” (چرم مصنوعی باکیفیت) پوشیده شده است که شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد. فرمان خودرو طراحی مناسبی دارد و برخلاف بسیاری از رقبا که دکمه‌های لمسی استفاده کرده‌اند، کیا از دکمه‌های فیزیکی، از جمله ولوم صدا، بهره برده است.

نمایشگرهای دوگانه و رابط کاربری به‌روز

دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، یکی برای پشت آمپر دیجیتال و دیگری برای سیستم اطلاعات و سرگرمی، در داشبورد جای گرفته‌اند. رابط کاربری جدید کیا ساده، روان و کاربردی است. همچنین، پشتیبانی بی‌سیم از Apple CarPlay و Android Auto در همه نسخه‌ها به‌صورت استاندارد وجود دارد.

معایب کیا K4

صدای زیاد در سرعت‌های بالا

یکی از نکات منفی K4، سروصدای داخل کابین در سرعت‌های بالا است. نسبت به رقیبی مانند هوندا سیویک، نویز باد و جاده در کیا K4 بیشتر به داخل منتقل می‌شود و ممکن است مجبور شوید برای مکالمه صدای خود را بالا ببرید.

راحتی محدود در کابین

اگرچه ظاهر داخل کابین زیبا است، اما راحتی صندلی‌ها چندان قابل‌توجه نیست. صندلی‌ها نسبتاً سفت هستند و ممکن است حس نشستن «روی صندلی» به شما منتقل شود نه «در آن». بیشتر سطوح نیز از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند که در کنار صدای زیاد جاده، تجربه رانندگی طولانی را کمتر لذت‌بخش می‌کند.

امکانات خوب فقط در نسخه گران‌قیمت

برای دسترسی به موتور توربوشارژ و امکاناتی مثل چراغ‌های LED، تنها گزینه شما تریم GT-Line Turbo است که با احتساب هزینه حمل، از حدود ۲۹٬۲۶۵ دلار شروع می‌شود. حتی چراغ‌های جلوی LED یا چراغ عقب‌های ترکیبی LED نیز فقط در نسخه فول ارائه می‌شوند.

قیمت و نسخه‌های قابل انتخاب

خبر خوب اینکه اگر به دنبال امکانات اضافی نیستید، نسخه پایه K4 با قیمت ۲۳٬۱۶۵ دلار ارائه می‌شود. حتی با امکانات پایه نیز این خودرو می‌تواند با رقبای قدرتمندی مثل هوندا سیویک و هیوندای النترا رقابت کند.

رقبا

  • هوندا سیویک
  • هیوندای النترا
  • نیسان سنترا
  • تویوتا کرولا

مشخصات فنی Kia K4 GT-Line Turbo

  • پیشرانه: ۱.۶ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر
  • قدرت تولیدی: ۱۹۰ اسب‌بخار / ۱۹۵ پوندفوت گشتاور
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک
  • نوع انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
  • ظرفیت سرنشین: ۵ نفر
  • حجم صندوق عقب: ۱۴.۶ فوت مکعب
  • مصرف سوخت: ۲۶ شهر / ۳۶ بزرگراه / ۲۹ ترکیبی
  • وزن خودرو: ۳۲۸۳ پوند
  • قیمت پایه: ۲۳٬۱۶۵ دلار
  • قیمت نسخه تست‌شده: ۳۱٬۴۴۵ دلار
  • وضعیت فروش: در حال فروش

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *