طبق مطالعه‌ی جدید اسپاتیفای، موسیقی به بخش اصلی زندگی روزمره‌ی نسل زد تبدیل شده است، به طوری که صبح‌های روزهای هفته بین ساعت ۸ تا ۱۰ صبح و صبح‌های آخر هفته بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر به عنوان فعال‌ترین زمان‌ها برای پخش موسیقی ظاهر می‌شوند.

به گزارش زومیت به نقل از IndianExpress، تحقیق اسپاتیفای که روی ۲۰۰۰ پاسخ‌دهنده در سرتاسر دهلی، بمبئی، بنگلور، چنای، حیدرآباد و لکهنو انجام شد، بینشی درمورد نحوه‌ی مصرف موسیقی توسط جوانان در طول روز ارائه می‌دهد.

این مطالعه ۱۹ لحظه‌ی مختلف گوش دادن به موسیقی را بررسی کرد و ۶ مورد از محبوب‌ترین آن‌ها را شناسایی کرد: استراحت، رفت و آمد، ورزش، دویدن یا پیاده‌روی، دورهمی‌های غیررسمی و معاشرت. اسپاتیفای دریافت که این لحظات، نیازهای عاطفی متمایز را برآورده می‌کنند، جایی‌که موسیقی باعث بهبود خلق و خو، کاهش استرس، افزایش تمرکز یا تقویت تعاملات اجتماعی می‌شود.

طبق مطالعه‌ی انجام شده، نسل Z مصرف‌کنندگان اصلی موسیقی در طول تمرینات خانگی بودند که نشان می‌دهد تأکید بیشتری بر مراقبت از خود و روندهای سلامتی دارند. الگوهای مبتنی‌بر جنسیت نیز برجسته بودند: مردان لحظات «انفرادی و هدفمند» مانند ورزش یا رفت و آمد را ترجیح می‌دادند، درحالی که زنان تجربیات مشترک مانند تمرینات گروهی و دورهمی‌های غیررسمی در خانه را ترجیح می‌دادند.

تحقیق اسپاتیفای همچنین نشان داد که تقاضای فزاینده‌ای برای لیست‌های پخش شخصی‌سازی‌شده و مختص لحظه وجود دارد. چه آهنگ‌های شاد بالیوودی در طول رفت‌وآمد یا آهنگ‌های بی‌کلام ملایم برای رفع فشار پس از کار، شنوندگان آهنگ‌هایی را ترجیح می‌دهند که منعکس‌کننده‌ی وضعیت عاطفی و موقعیتی آن‌ها باشد. این امر نشان‌دهنده‌ی تغییر از لیست‌های پخش عمومی به سمت موسیقی متن‌های فوق‌العاده شخصی‌سازی‌شده و مبتنی بر حال و هوا است.


source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *