شفقنا رسانه_ صفحه یک روزنامهها به عنوان ویترین در مقابل چشم خواننده است به همین جهت انتخاب تیتر، عکس و مطالب فرعی در این صفحه اهمیت زیادی دارد تا خواننده را به داخل متن بکشاند و همراه خود کند. در این گزارش سعی کردیم با نگاهی به روزنامههای امروز، آنهایی که دارای مطالب خوب و مخاطب محور و یا محل نقد و بحث هستند، مورد بررسی قرار دهد.
به گزارش شفقنا رسانه، «سارقان؛ کم سن تر، خشن تر و بیشتر» تیتر روزنامه شرق است که در گزارشی به بیان روایت های متعددی از شهروندان از افزایش سرقت و زورگیری در خانه، پیاده رو، خودرو و خیابان های پرترافیک پرداخت و نوشت: «یک نفر را در خودروی گرفتار در ترافیک خفت می کنند و آن یکی را مقابل در خانه اش در حال پیاده روی، یک بار به خانه دوربین دار شهروندی وارد می شوند و چک شش میلیاردی و اسناد مختلف را می دزدند و بار دیگر به زنی در خیابان حمله می کنند و گوشواره اش را می دزدند. همه اینها در مقابل چشم شهروندان بدون نگرانی از دیده شدن از سوی شهروندان و ضبط تصاویرشان در دوربین های مداربسته و در روز روشن رخ داده است. هر روز خبر جدیدی به گوش می رسد فیلم و تصاویر زیادی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که نشان می دهد سارقان بی پرواتر از گذشته با رفتارهایی به مراتب خشن تر با اسلحه سرد و گرم سد راه مردم می شوند.»
«اقتصاد شهری با گردشگران سلامت» تیتر روزنامه رسالت است و به این سوال پاسخ داد که چگونه گردشگری سلامت به رونق اقتصاد شهرها کمک میکند؟ این روزنامه نوشت:« در عصر تحولات سریع اقتصادی و افزایش رقابت در سطح منطقهای و جهانی، کشورهایی موفقتر خواهند بود که بتوانند از تمام ظرفیتهای بالقوه خود برای رشد اقتصادی و توسعه پایدار بهرهبرداری کنند. در این میان، یکی از حوزههایی که ظرفیتهای فراوان اما کمتر بهرهبرداری شده دارد، گردشگری سلامت است؛ حوزهای که در تلاقی اقتصاد، سلامت، فرهنگ و دیپلماسی عمومی قرار گرفته و میتواند بهعنوان موتور محرکهای برای تحول اقتصادی و اجتماعی ایفای نقش کند. امروزه بسیاری از کشورهای پیشرو، گردشگری سلامت را نه فقط یک فعالیت اقتصادی بلکه راهبردی ملی برای توسعه زیرساختهای پزشکی، ارتقای تولید داخلی و ایجاد تعامل سازنده با سایر کشورها میدانند. جمهوری اسلامی ایران نیز با بهرهمندی از مزیتهای کمنظیر همچون موقعیت جغرافیایی ممتاز، سطح بالای خدمات درمانی، حضور پزشکان متخصص، هزینههای مناسب درمان و فرهنگ غنی مهماننوازی در جایگاهی راهبردی برای توسعه گردشگری سلامت قرار دارد. بنابراین نمایش ظرفیتهای بالینی، تجهیزاتی و منابع انسانی در قالب ارائه خدمات به بیماران خارجی بهویژه از کشورهای همسایه میتواند زمینهساز رشد اقتصادی، ارتقای سطح اشتغال، افزایش ارزآوری و گسترش ارتباطات بینالمللی باشد. از سوی دیگر، توسعه این حوزه میتواند به عاملی مؤثر در تکمیل زنجیره خدمات شهری، افزایش بهرهوری از امکانات درمانی و تسریع فرآیند بینالمللیسازی خدمات پزشکی کشور تبدیل شود. در چنین شرایطی، نگاه راهبردی به گردشگری سلامت و توجه به آن در برنامهریزیهای منطقهای و شهری، نهتنها ضرورتی اجتنابناپذیر بلکه فرصتی طلایی برای خلق مزیتهای پایدار و تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور بهشمار میرود.»
source