پورشه با مدل کاین، با حفظ فروش نسخه‌های بنزینی حتی پس از ورود مدل الکتریکی نسل بعدی در پایان این دهه، به درستی عمل می‌کند. خودروهای دارای موتور احتراقی تا اواسط دهه 2030 به فروش خواهند رسید. پورشه برای پانامرا نیز از استراتژی مشابهی پیروی خواهد کرد.

پانامرا نسل سوم که اوایل امسال معرفی شد، عمر طولانی‌مدتی دارد. در گفت‌وگو با اتوکار، رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه تأیید کرد که برنامه‌هایی برای پانامرا تمام الکتریکی وجود دارد. میشائل استاینر به مجله بریتانیایی گفت که دوگانگی مدل به نوعی مشابه SUV خواهد بود: “کاین جدید کاملاً الکتریکی است، اما در طول عمر آن نسخه احتراقی نیز در کنار آن خواهد بود. وضعیت برای پانامرا نیز به همین ترتیب خواهد بود.”

با توجه به اینکه تاریخ معرفی پانامرا الکتریکی هنوز اعلام نشده است و مدل بنزینی در طول عمر EV در دسترس خواهد بود، به نظر می‌رسد که خودروهای بنزینی احتمالاً تا دهه آینده به فروش خواهند رسید. اما پانامرا بدون موتور احتراقی در خط تولید پورشه کجا قرار خواهد گرفت؟ بر اساس بیانیه قبلی اولیور بلوم، مدیرعامل پورشه، این خودرو می‌تواند بالاتر از تایکان قرار گیرد: “فکر می‌کنم [داشتن هر دو نوع خودرو] می‌تواند کار کند زیرا آن‌ها در بخش‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. پانامرا یک گام بالاتر از تایکان است.”

Electric Porsche Panamera

پورشه قبلاً از این استراتژی ICE+EV با مدل‌های بنزینی و الکتریکی ماکان استفاده کرده است. خوب، نوعی. کراس‌اوور با موتور احتراقی در سال 2026 از تولید خارج می‌شود. در همین حال، به دلیل عدم تطابق با قوانین سختگیرانه‌تر امنیت سایبری که اوایل امسال به اجرا درآمده، در اروپا متوقف شده است.

به همین دلیل، مدل‌های 718 باکستر و 718 کیمن نیز در اتحادیه اروپا دیگر به فروش نمی‌رسند. این دو خودرو اسپرت در بازارهای دیگر هنوز در دسترس هستند، اما آن‌ها نیز در سال 2025 برای جایگزین‌های الکتریکی بازنشسته خواهند شد.

پورشه هنوز امیدوار است که به هدف خود برای داشتن 80% فروش EV تا سال 2030 دست یابد و محصولات خود را به‌روز می‌کند تا این راه را هموار سازد. SUV بزرگ سه ردیفه که در اواخر این دهه وارد بازار می‌شود، به طور انحصاری الکتریکی خواهد بود. با این حال، شرکت مستقر در زوفن‌هاوزن کمی محتاط‌تر شده است زیرا متوجه شده “این گذار در بسیاری از بازارها کندتر خواهد بود”، به گفته استاینر.

او همچنین معتقد است که سوخت‌های مصنوعی می‌توانند در این انتقال تدریجی از موتور احتراقی به EV کمک کنند با ترکیب سوخت‌های الکتریکی با بنزین: “تا پایان دهه، ممکن است سهم قابل توجهی از سوخت‌های الکتریکی در استفاده باشد. ما می‌توانیم به تدریج، گالن به گالن، سوخت‌های فسیلی را با سوخت‌های الکتریکی جایگزین کنیم.”

Electric Porsche Panamera

از دسامبر 2022، پورشه در حال تولید سوخت مصنوعی در کارخانه‌ای در شیلی است. به عنوان یادآوری، انتظار می‌رود که موتور احتراقی در اتحادیه اروپا زندگی جدیدی پیدا کند زیرا فروش خودروهای جدید با موتور احتراقی ممکن است پس از سال 2035 ادامه یابد، به شرطی که توسط سوخت‌های کربن-خنثی تامین شوند. با این حال، اولیور زپس، مدیرعامل BMW نگران است که قانون‌گذاری در مورد استفاده از سوخت‌های مصنوعی ممکن است به “راه‌حل جعلی” تبدیل شود:

“در حال حاضر، شواهد زیادی وجود دارد که کمیسیون اتحادیه اروپا به دنبال یک راه‌حل جعلی است که در آن ممنوعیت موتورهای احتراقی تنها با باز شدن ظاهری به سوخت‌های الکتریکی، نرم شود. با این حال، اگر سپس هیچ اقدامی برای تسریع در افزایش سوخت‌های کم‌کربن و عملی کردن استفاده از آن‌ها انجام نشود، این به معنای ممنوعیت عمدی موتورهای احتراقی از طریق درب پشتی خواهد بود.”

به هر حال، پورشه از توسعه موتورهای احتراقی دست نمی‌کشد. استاینر گفت که سرمایه‌گذاری‌ها همچنان بر روی موتورهای V-6 و V-8 ادامه خواهد یافت تا با مقررات سختگیرانه‌تر آلایندگی سازگار شوند.

source

توسط argbod.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *