1
این خودرو ظاهر خوبی دارد، رانندگی با آن لذتبخش است و همچنان ارزان است. نیسان کیکس جدید را به خوبی طراحی کرده است.
مشکلات اخیر نیسان پنهان نیستند، اما این شرکت هنوز یک چیز را به خوبی انجام میدهد: تولید خودروهای کوچک و ارزان. نیسان کیکس 2025 هم از این قاعده مستثنی نیست. برای سال جدید، کوچکترین شاسیبلند این برند تغییرات بزرگی در طراحی، داخلی و پیشرانه دریافت کرده است که آن را حتی بهتر از قبل کرده است. علاوه بر این، مشتریان دو ویژگی جدید دریافت کردهاند که مدتها خواستار آن بودند: سیستم چهار چرخ متحرک و سیستم کمک رانندگی ProPilot.
مشخصات سریع مدل SR نیسان کیکس 2025
فضای داخلی این خودرو نه تنها زیباست بلکه راحت هم هست. مقدار زیادی پلاستیک مشکی در آن به کار رفته است—هم براق و هم مات—اما هیچکدام از آنها احساس ارزانی نمیدهند. مدل SR ویژگیهای اضافی مانند چرم واقعی روی فرمان و اهرم دنده، تزیینات فیبر کربن مصنوعی (چون که اسپرت است!) و دوخت نارنجی رنگ را اضافه کرده است که همه اینها حس پریمیوم بودن را به آن میدهد.
موتور: 2.0 لیتری چهار سیلندر
توان خروجی: 141 اسب بخار / 140 پوند-فوت
بازدهی: 28 شهر / 35 جاده / 31 ترکیبی
قیمت پایه / قیمت آزمایشی: 23,220 دلار / 29,750 دلار
ظاهر خودرو بسیار جذاب است. نیسان از جلوپنجره معروف “V-Motion” خود فاصله گرفته و طراحی جلویی مسطحتری را انتخاب کرده که در کیکس جدید به خوبی عمل کرده است. شیارهای افقی در جلوپنجره مشکی براق به طور یکپارچه به چراغهای جلو و چراغهای روز متصل شدهاند، در حالی که پلاستیک مشکی اضافی به پایین سپر کشیده شده است. این طراحی کمی به نظر “دهانی” میآید، اما در عین حال بسیار جذاب است.
این مدل SR بهویژه زیباست. تزیینات مشکی اضافی در سراسر بدنه وجود دارد و چرخهای 19 اینچی تیغهای به طور استاندارد به آن اضافه شده است. همچنین میتوان رنگ دوگانه را انتخاب کرد؛ رنگ آبی یخی قطبی با سقف سیاه متضاد که روی این مدل آزمایشی به نمایش درآمده، واقعاً جذاب است.
مزایا: طراحی عالی، کابین مجهز، قدرت واقعی، هنوز هم مقرون به صرفه
صندلیهای نیسان Zero Gravity فوقالعاده هستند. آنها پشتیبانی مناسب از پشت و نشیمنگاه را برای سفرهای طولانی فراهم میکنند. متأسفانه، حتی در بالاترین مدل کیکس، این صندلیها هنوز به صورت دستی قابل تنظیم هستند و از پشتیبانی کمری برخوردار نیستند. این موضوع برای یک شاسیبلند ارزان قیمت چندان غیرمنطقی نیست، اما هنوز هم داشتن این ویژگی میتوانست بهتر باشد.
کیکس جدید 2.3 اینچ بلندتر و تقریباً 1.0 اینچ از مدل 2024 مرتفعتر است که باعث بهبود فضای داخلی در چندین بخش میشود. این خودرو دارای 30.0 فوت مکعب فضای بار در صندوق عقب است (که از 25.3 فوت مکعب افزایش یافته) و 34.5 اینچ فضای پا در ردیف دوم (که از 33.5 اینچ بیشتر شده است).
دو صفحه نمایش 12.3 اینچی که به داشبورد افزوده شدهاند، مختص مدل SR هستند. مدل SV صفحه نمایش 12.3 اینچی دارد اما خوشبختانه نمایشگر دیجیتال را ندارد، در حالی که مدل پایه S از صفحه نمایش 7.0 اینچی استفاده میکند. این صفحهها به خوبی عمل میکنند؛ گرافیک آنها کاملاً واضح است، پاسخدهی لمسی سریع است و دسترسی به همه چیز آسان است. همچنین، Apple CarPlay بیسیم و Android Auto به صورت استاندارد ارائه میشوند که یک مزیت بزرگ به حساب میآید.
کیکس جدید عملکردی ندارد که شما را شگفتزده کند، اما رانندگی با آن به طرز غیرمنتظرهای لذتبخش است. موتور جدید 2.0 لیتری چهار سیلندر جایگزین موتور کمقدرت 1.6 لیتری سال گذشته شده است و 141 اسب بخار قدرت و 140 پوند-فوت گشتاور تولید میکند. در مقایسه با مدل قبلی که فقط 122 اسب بخار و 114 پوند-فوت گشتاور داشت، این تغییر محسوس است.
معایب: صدای زیاد در سرعتهای بزرگراهی، عدم تنظیم برقی صندلیها، ویژگیهای برتر محدود به بالاترین تریم
افزایش قدرت بلافاصله هنگام فشار دادن پدال گاز قابل توجه است. گشتاور واقعی و قابل استفاده از موتور 2.0 لیتری به کیکس این امکان را میدهد که شتاب خوبی از خط شروع بگیرد. قدرت به سرعت ثابت میماند، اما هنوز هم کافی است تا شاسیبلند را به راحتی به سرعتهای بزرگراهی برساند و از آن عبور کرد. سیستم انتقال خودکار CVT معمولاً مشکلی ندارد، اما در سرعتهای بالاتر کمی صدا ایجاد میکند. به طور کلی، کیکس ممکن است در بزرگراه صدا بدهد.
یکی از تغییرات بزرگ کیکس برای سال 2025، اضافه شدن گزینه چهار چرخ متحرک است. کیکس قبلی فقط تکچرخ محرک جلو بود. حالا با قدرت در هر چهار چرخ، کیکس عملکرد بهتری در شرایط مرطوب و برفی دارد. فقط مطمئن شوید که لاستیک مناسب را انتخاب کردهاید.
نیسان همچنین بالاخره فناوری کمک راننده پیشرفته ProPilot را روی کیکس ارائه داده است—اما فقط در مدل SR. این سیستم مانند بسیاری از ویژگیهای ایمنی فعال عمل میکند و خودرو را در وسط مسیر نگه میدارد و فاصلهای ایمن از خودروی جلویی حفظ میکند. ترمزها و گاز به طور روان اعمال میشوند.
اما واقعاً نکته مهم—با توجه به عنوان—قیمت است. نیسان کیکس 2025 با قیمت 23,220 دلار به همراه هزینه مقصد 1,390 دلار عرضه میشود. این یعنی تنها 490 دلار بیشتر از مدل قبلی. مدل SR به طور قابل توجهی ارزان نیست؛ مدل تکچرخ محرک SR از 27,570 دلار شروع میشود و نسخه چهار چرخ متحرک آن 29,070 دلار است. اما تقریباً تمام ویژگیها به صورت استاندارد در دسترس هستند—تنها گزینه بزرگ، رنگ بدنه است که بسته به رنگ، قیمت متفاوتی دارد.
نیسان کیکس 2025 عالی است. این خودرو تمام ویژگیهای مورد نیاز خریداران در این دسته را دارد، با ظاهری جذاب آن را ارائه میدهد و همچنان با قیمت کمتر از 25,000 دلار شروع میشود. این سوال را به ذهن میآورد: چرا همه نیسانها اینطور نیستند؟
source